In Brabant mogen haltes maximaal 59 seconden te vroeg gepasseerd worden. Op tijdhaltes moet vertrektijd worden afgewacht.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is (deels) aangepast: de ritten tot Slikkerveer tonen nu "Slikkerveer via Keizerswaard" in de reisinformatie.MetroRET schreef: ↑za 07 aug 2021, 00:54 Vooral ook heel duidelijk is, is dat voor geen van deze 3 verschillende eindpunten een verschil in aanduiding zal zijn op de bus en digitale informatie elders, totaan de Keizerswaard, waarbij definitieve eindpuntbenaming zichtbaar wordt (daarvoor is het simpelweg "Ridderkerk via Keizerswaard" voor alle 3 de eindbestemmingen).
"Ridderkerk" kan nog steeds zowel Drievliet als Koningsplein betekenen, maar dat is op het eerste deel van de route iets minder belangrijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zo te zien gaan de spitsritten van lijn D ook met 2x 5300 gereden worden. Dat gaat proppen worden.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de volledigheid:
Lijn C 10 (volledig) omlopen 60mtr (tweetjes 5300/5400)
Lijn D 8 (volledig in de dagdienst) omlopen 90mtr (tweetjes SG3/drietjes 5300/5400) en 4 (spitsdiensten, rijden ook van/naar De Akkers) omlopen 60mtr (tweetjes 5300/5400)
Lijn C 10 (volledig) omlopen 60mtr (tweetjes 5300/5400)
Lijn D 8 (volledig in de dagdienst) omlopen 90mtr (tweetjes SG3/drietjes 5300/5400) en 4 (spitsdiensten, rijden ook van/naar De Akkers) omlopen 60mtr (tweetjes 5300/5400)
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waarom met tweetjes 5300/5400? is er echt zo weinig materieel?
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Voor de zomervakantie was er een groot materieeltekort vanwege vele defecten, en blijkbaar zijn deze nog altijd niet hersteld. Voor de zomer kwam men dagelijks gemiddeld zo'n 3 rijtuigen te kort. Na de zomer gaan de spitsdiensten op Slinge - Centraal weer rijden waarvoor, als men op de normale lengte zou rijden, er 12 rijtuigen meer nodig zijn dan voor de zomer.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Als ik de dienstregeling van lijn D mag geloven, rijdt men op daar in de avonddienst een fraaie afwisseling van 4 enkele SG3, een 2tje 5300/5400 en een 3tje 5300/5400, laatste drietje die op De Akkers wordt omgewisseld voor een splitsend deel SG3, is ook pas rond 21:30u.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Worden het dan ook echt de vier diensten die overdag inrukken die met tweetjes 5300 gaan rijden? Aangezien de spitsritten naar Slinge en doorgaande ritten naar De Akkers op elkaar keren zijn het juist de wagendiensten die midden in de spits van 7:55 tot 8:25 vanaf De Akkers vertrekken die na de ochtendspits inrukken. Dus dan krijg je tweetjes op de drukke doorgaande ritten en drietjes op de rustige korte ritten...
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Aannemelijk wil je niet buiten de spits met enkele omlopen rijden die 60m zijn, op t moment dat de frequentie dus al lager is.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Midden in de spits vanaf De Akkers lijkt me net zo ongewenst eerlijk gezegd, zeker als scholen weer open gaan. Ik zie trouwens ook niet zo snel waarom de spitsritten zo nodig moeten keren op de doorgaande ritten naar De Akkers, de vertrektijden naar De Akkers zijn hiervoor in de spits speciaal 3 minuten later dan overdag. De spitsdiensten hebben een kering van 12 minuten te Slinge dus daarvoor is het omwisselen niet nodig.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zeker, dit is overigens rond 9:15 met een 2tal ritten wél omgewisseld.
Overigens maakt de laatste Slingependel van de middagspits, nadat de andere omlopen al zijn ingerukt, nóg eens een slag naar CS (met omloopwissel op rit van/naar De Akkers).
Overigens maakt de laatste Slingependel van de middagspits, nadat de andere omlopen al zijn ingerukt, nóg eens een slag naar CS (met omloopwissel op rit van/naar De Akkers).
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die rare ritten zaten er in de pre-Coronadienstregeling ook al in, destijds was het alleen een extra rit De Akkers - Centraal om 17:32 (terwijl men om 16:55 al overging naar een tienminutendienst vanaf De Akkers), om een of andere reden heeft men deze rit behouden maar dan vanaf Slinge.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De rit van 17:32 vanaf De Akkers was lange tijd de laatste spitsrit vanuit Spijkenisse, waarna men de lengte van de middagspits dus met 40 minuten inkortte, maar deze rit behield, die op de retour al niet meer naar Spijkenisse reed.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
In 2019 was 17:32 inderdaad de laatste spitsrit vanaf De Akkers. In jaardienst 2020 zijn de ritten van 17:02, 17:12 en 17:22 toen geschrapt maar is die van 17:32 achtergebleven. En om een of andere reden is die nu achtergebleven als spitsrit vanaf Slinge. Ik vraag me wel eens af of de RET zelf nog weet waarom sommige ritten rijden, of omdat deze rit nu rijdt puur omdat ie in de vorige dienstregeling ook reed
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vraag me vooral af, waarom die ritten zijn geschrapt, want hierdoor eindigde de spits in Spijkenisse al rond 18:00, ipv 18:45 en kan mij nog herrineren dat de ritten in dat tijdsblok goed gevuld zaten, nadat de extra ritten geschrapt zijn.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hoe zit het nou met de Aks - Paz spitsdiensten, zit daar nog wat beweging in?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zolang men het materieeltekort niet opgelost heeft valt er weinig uit te breiden richting Pijnacker.
Ik kan het ook niet terugvinden in de vervoerplannen, alleen het schrappen van de ritten tegen de spitsrichting werd hierin vermeld (vroeger reden enkele ritten nog een slag Centraal - Akkers - Waalhaven aan het einde van de ochtendspits, dat werd toen Centraal - Slinge - Waalhaven) maar geen woord over het schrappen van ritten in de spitsrichting.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... -2021.html
Lijn 7 lijkt opnieuw slachtoffer te worden van corona-bezuinigingen.
De lijn rijdt vanaf 30 augustus weer iets vaker tussen Centraal en Woudestein in de avonduren vanaf 22:00 uur, maar vanaf 20:00 uur komt het traject tussen Centraal en Willemplein te vervallen. De haltes Willemsplein, Westplein, Museumpark en Eendrachtsplein Metro wordt dan tramloos.
Helaas ik denk dat het niet lang zal duren voordat de lijn wordt helemaal geschrapt
Lijn 7 lijkt opnieuw slachtoffer te worden van corona-bezuinigingen.
De lijn rijdt vanaf 30 augustus weer iets vaker tussen Centraal en Woudestein in de avonduren vanaf 22:00 uur, maar vanaf 20:00 uur komt het traject tussen Centraal en Willemplein te vervallen. De haltes Willemsplein, Westplein, Museumpark en Eendrachtsplein Metro wordt dan tramloos.
Helaas ik denk dat het niet lang zal duren voordat de lijn wordt helemaal geschrapt
Laatst gewijzigd door Combino_2001 op vr 27 aug 2021, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Eendrachtsplein heeft lijn 4 nog.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Was het voor de corona ook zo dat lijn 21 in de avonduren en zondagochtenden niet rijdt?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik denk ook gewoon dat tram 7 niet populair is.Combino_2001 schreef: ↑vr 27 aug 2021, 22:42 https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... -2021.html
Lijn 7 lijkt opnieuw slachtoffer te worden van corona-bezuinigingen.
De lijn rijdt vanaf 30 augustus weer iets vaker tussen Centraal en Woudestein in de avonduren vanaf 22:00 uur, maar vanaf 20:00 uur komt het traject tussen Centraal en Willemplein te vervallen. De haltes Willemsplein, Westplein, Museumpark en Eendrachtsplein Metro wordt dan tramloos.
Helaas ik denk dat het niet lang zal duren voordat de lijn wordt helemaal geschrapt
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Waar zit nou eigenlijk het verschil tussen de 2000-Citadissen en de 2100-Citadissen? Op Wikipedia staat dat de 2100-Citadissen een halve meter korter zijn dan de 2000-Citadissen, maar op de OV in Nederland wiki staat dat de 2100-Citadissen smaller zijn dan de 2000-Citadissen. Wat is het nou eigenlijk?
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op Wikipedia staat dat de 2000 Citadissen trams in sommige krappe straten een lange overstek maken, waardoor twee passerende trams elkaar kunnen raken. Bij OV in Nederland Wiki staat ook een tekst daarover wat ditzelfde uitlegt, maar dan spreken ze daar vooral over trams die te breed zijn. Daarom hebben ze de 2100 Citadissen halve meter korter en tegelijkertijd ook smaller laten maken. De straten In Noord zijn vaak smal en is dat meer geschikt voor 2100 Citadissen, (want die zijn dus korter en smaller). Op Zuid is het niet met zulke krappe straten en zijn de 2000 Citadissen meer geschikt voor Zuid, want die zijn dus langer en breder). Hierdoor kan ik ook achterhalen dat de Tramremise Beverwaard vooral 2000 Citadissen bewaard en er meer 2100 Citadissen meestal in Kralingen verblijven.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 16 mei 2015, 00:35
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: nhanngdw en 124 gasten