Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Op basis van beide documenten zal het antwoord ja zijn.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Op welke lijnen/ritten worden de kleine IVECO bussen (10 meter) ingezet?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Hoofdzakelijk alles vanuit Hoofddorp.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Bedankt! Ik ben niet zo heel bekend in het gebied maar welke lijnen of dagen rijden ze meestal?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
160-163 en 174 doordeweeks. In het weekend ook op 169 en 171.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dit weekend (27/8-29/8) wordt er gewerkt aan de A9. Die ligt er helemaal uit. Op de website van Connexxion is niets te vinden over omleidingen. Gisteravond op het busstation van Amstelveen kwam lijn 300 richting Bijlmer vanuit dezelfde richting aanrijden als richting Haarlem. Wat voor omleiding rijden ze? Overigens wel leuk om die Capacity te zien keren op het busstation. Maar qua vertraging niet erg prettig. Chauffeur moest de term 'snelbus' eer aan doen om de vertraging een beetje in te lopen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijn 300/356 rijden vanaf Amstelveen busstation richting Schiphol/Haarlem gewoon langs het werk op de A9. De andere richting op ri. busstation rijden ze via de Burgemeester Colijnweg, Amsterdamseweg en Keizer Karelweg. Dat is wel een aardige omweg op het laatst, vandaar ook de vertragingen op die lijnen.
Er is dus wel sprake van een omleiding, maar dit heeft geen invloed op het aandoen van de reguliere haltes, vandaar dat CXX dit ook niet vermeldt.
Er is dus wel sprake van een omleiding, maar dit heeft geen invloed op het aandoen van de reguliere haltes, vandaar dat CXX dit ook niet vermeldt.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Die omleiding leek me ook logisch, alleen waarom mijn rit dan vanaf de meander kwam, terwijl die richting Bijlmer ging, is me niet helemaal duidelijk.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Misschien verkeerd gereden door de chauffeur? 300/356 ri. Bijlmer zouden nu het busstation moeten binnenrijden, zoals de 347/348/357/358 dit doen, ri. Uithoorn/Aalsmeer.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja, laten we het daar op houden.
Lijkt me overigens geen prettige omleiding met die Capacity. De bocht bij de Molenweg is met een gewone gelede bus al geen pretje.
Lijkt me overigens geen prettige omleiding met die Capacity. De bocht bij de Molenweg is met een gewone gelede bus al geen pretje.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De bussen rijden helemaal rechtdoor over de Amsterdamseweg met de bocht mee naar de K Karelweg en dan rechtsaf ri. Busstation, dus niet over de Molenweg.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ah ja, dan pak je een ruime bocht en een rotonde. Maar wel een mega omleiding. Eigenlijk had CXX dat toch gewoon even moeten vermelden of echt de dienstregeling moeten aanpassen. +5 was niets gisteravond en dat zal overdag niet beter zijn. Als de Buitenveldertunnel buiten dienst is, heb je ook geen vervallen haltes, maar wordt er meestal wel een waarschuwing geplaatst op de site 'let op vertraging'.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er is de afgelopen weken al verkeersregeling geweest ter hoogte van de brug waaraan gewerkt wordt. Wellicht kon de bus daar op dat moment niet overheen en heeft daardoor al eerder daardoor een andere route genomen: rechtdoor over de Bosrandweg en de Beneluxbaan tot aan de halte Ouderkerkerlaan en vanaf daar via de Keerpuntweg naar het busstation. Dan is de aanrijroute via de Meander opeens wel logisch.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanmiddag heb ik met de lijnen 198 en 340 een kijkje genomen bij de nieuwe HOVASZ-busbaan. In het algemeen viel me op dat op diverse plekken de busbaan nog niet volledig was aangelegd en op een paar plekken de weg en kruisounten/rotondes nog niet echt de vorm van de eindsituatie hebben. Hopelijk lukt het om alles voor de nieuwe dienstregeling af te krijgen.
De (bij mijn weten) vier nieuwe haltes langs het trace gaan de volgende namen krijgen (ze staan al op de abri's):
Overigens rijdt lijn 198 in ieder geval richting Aalsmeer een nogal maffe omleidingsroute: vanaf halte Beechavenue rechtsaf een fietspad op, dan via betonplaten doorsteken naar de ter plaatse afgesloten N196 richting Hoofddorp, dan na 50 meter via betonplaten linksomkeert maken naar de eveneens afgesloten rijbaan richting Aalsmeer en dan na 100 meter doorsteken naar de busbaan van lijn 340.
Het is me ook niet duidelijk hoe vanaf Knooppunt Schiphol Zuid aangesloten wordt op de busbaan van lijn 340 richting Hoofddorp. Verder heb ik nog weinig contouren gezien van een verplaatste halte SLP/Naritaweg.
De (bij mijn weten) vier nieuwe haltes langs het trace gaan de volgende namen krijgen (ze staan al op de abri's):
- Schiphol Knooppunt Zuid
- Aalsmeer West/Centrum (ter hoogte van de Oosteinderweg)
- Aalsmeer Midden (ter hoogte van de Ophelialaan)
- Aalsmeer Busstation (bij de Zwarteweg)
Overigens rijdt lijn 198 in ieder geval richting Aalsmeer een nogal maffe omleidingsroute: vanaf halte Beechavenue rechtsaf een fietspad op, dan via betonplaten doorsteken naar de ter plaatse afgesloten N196 richting Hoofddorp, dan na 50 meter via betonplaten linksomkeert maken naar de eveneens afgesloten rijbaan richting Aalsmeer en dan na 100 meter doorsteken naar de busbaan van lijn 340.
Het is me ook niet duidelijk hoe vanaf Knooppunt Schiphol Zuid aangesloten wordt op de busbaan van lijn 340 richting Hoofddorp. Verder heb ik nog weinig contouren gezien van een verplaatste halte SLP/Naritaweg.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Omdat het centrum van Aalsmeer niet in het midden van het dorp ligt
Rond de Oosteinderweg heb je het gemeentehuis en het winkelgebied
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Om preciezer te zijn, de van Cleeffkade (verlengde van de Oosteinderweg) is het echte centrum van Aalsmeer, met inderdaad het (grotendeels) lege gemeentehuis en de winkelstraat de Zijdstraat.
De Ophelialaan (Aalsmeer-Midden) is alleen een winkelstraat, maar niet het centrum van Aalsmeer.
De halte benaming, die nu gekozen is, is wat apart, maar klopt wel.
De Ophelialaan (Aalsmeer-Midden) is alleen een winkelstraat, maar niet het centrum van Aalsmeer.
De halte benaming, die nu gekozen is, is wat apart, maar klopt wel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is het oude dorp. De haltenaam 'Aalsmeer Dorp' zou ook het meest voor de hand liggen.Om preciezer te zijn, de van Cleeffkade (verlengde van de Oosteinderweg) is het echte centrum van Aalsmeer, met inderdaad het (grotendeels) lege gemeentehuis en de winkelstraat de Zijdstraat.
In plaats van Aalsmeer Midden zou de naam 'Aalsmeer Ophelialaan' ook meer voor de hand liggen; of desnoods Opheliaplein. Want net als het Hortensiaplein is dat ook geen officiële straatnaam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De benaming Aalsmeer Dorp was inderdaad beter geweest dan West/Centrum……
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ook om verwarring "van A tot Z" te voorkomen:
- Aalsmeer West Centrum
- Zoetermeer Centrum West
- Aalsmeer West Centrum
- Zoetermeer Centrum West
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is sinds enige tijd (zeker sinds 2015) echter het gebruik om (nieuwe) R-nethaltes namen van wijken, windrichtingen of bekende locaties mee te geven. Eigenlijk zijn Amstelveen en Uithoorn de enige plaatsen die vooralsnog structureel van dit gebruik afwijken.Vinny schreef: ↑do 09 sep 2021, 07:39Dat is het oude dorp. De haltenaam 'Aalsmeer Dorp' zou ook het meest voor de hand liggen.Om preciezer te zijn, de van Cleeffkade (verlengde van de Oosteinderweg) is het echte centrum van Aalsmeer, met inderdaad het (grotendeels) lege gemeentehuis en de winkelstraat de Zijdstraat.
In plaats van Aalsmeer Midden zou de naam 'Aalsmeer Ophelialaan' ook meer voor de hand liggen; of desnoods Opheliaplein. Want net als het Hortensiaplein is dat ook geen officiële straatnaam.
Maar dit is natuurlijk wel een potentieel gevolg...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ook dat zijn dorpen waarbij net als Aalsmeer het historische oude dorp totaal niet in de buurt van het geografische centrum ligt.Eigenlijk zijn Amstelveen en Uithoorn de enige plaatsen die vooralsnog structureel van dit gebruik afwijken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Aanstaande maandag begint de aanleg van de laadinfrastructuur bij Getsewoud P+R in Nieuw-Vennep. Geplande opleverdatum: 1 februari 2022.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het werd eens tijd
Dus vanaf februari 2022 kan lijn 397 elektrisch rijden……..
Dus vanaf februari 2022 kan lijn 397 elektrisch rijden……..
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Als er genoeg bussen voor zijn.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Trouwens, ik keek op busposities en zag dat de oude 3611 MAN eind April ritten deed op de Schiphol-lijnen. sommige lijken op testritten en sommige zijn hele ritten, beetje raar ook.
Link: https://busposities.nl/voertuig/cxx_man ... edenritten
Link: https://busposities.nl/voertuig/cxx_man ... edenritten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten