Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik ben net iets meer dan een uur in Duitsland en ik heb al:
  • RE18 in Herzogenrath die met de tekst "Geen dienst" rijdt i.p.v. RE18 Maastricht.
  • RE18 die om onduidelijke redenen vlak voor Aachen West gaat stilstaan zodat we met +4 in Aachen aankomen.
  • Een welkomst-SMS van de Bundesregierung. Of ik me even aan de coronaregels wil houden.
  • Twee ordehandhavers die een jongen, die in een hoekje van de stationshal van Aachen Hbf met wel 10 meter afstand tot de volgende persoon een net gekocht broodje zit te eten met het mondkapje op zijn kin, sommeren om het mondkapje onmiddellijk op te zetten, waarop hij zich 5 meter verplaatst en op het Bahnhofsvorplatz zijn broodje gaat staan eten. :')
  • Duitsers op het perron van genoemd Aachen Hbf waarvan minstens de helft überhaupt geen mondkapje opheeft. :') :') :')
  • Een Thalys naar Parijs met +35 i.v.m. een technische storing aan de trein. (Die ik niet neem.)
  • Een ICE met umgekehrte Wagenreihung. (Waar ik nu in zit, met stel "Europa".)
  • Een e-mail dat mijn volgende ICE met 1 stel rijdt i.p.v. 2 zodat ik geen reservering meer heb. -0-
Heb ik al bingo? :mrgreen:
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Deutsche Bahn: al jaren Duitslands beste reclame voor de auto (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

umbusko schreef: di 31 aug 2021, 08:11Heb ik al bingo? :mrgreen:
Alleen als je over drie dagen de trein weer terug neemt :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Iemand gaat voor de volle bingokaart vandaag. *O*

Ik heb vorige week voor het eerst met de RE18 gereisd, de onroepen in het Duits en Frans hebben nogal wat ontwikkelingspotentieel zogezegd...
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Die omroepen zijn nog steeds een zooi. De omroep van Aachen Hbf moet ook nog steeds handmatig (de uitstapkant doet het dan weer wel)...

Krijg ik nou trouwens in iedere deelstaat een welkomst-SMS van de Bundesregierung of hoe zit dat? -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Als je telefoon van operator wisselt volgens mij. Gezien de kwaliteit van het Duitse telecomnetwerk kan je dus wel eens van operator switchen. (A)

Overigens: groetjes vanuit trein 105, waar ik nog niets van mijn bingokaart af heb kunnen strepen. Zelfs de HC is al langsgeweest. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Oh, ik kan wel weer wat afstrepen. In de 529 (waar Wagen 31-39 dus ontbreken) zijn de toiletten in Wagen 22, 23 en 25 defect. _O- Maar de conducteur meldde heel trots dat er toch nog 4 toiletten in deze trein het doen, waarop de halve eerste klas begon te klappen. :mrgreen:

Ook noemde hij de trein "sehr gut besucht". Ja, wat verwacht je dan als je de halve trein niet meeneemt. _O-
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef: ma 30 aug 2021, 12:59 HBO, uni en enkele MBO's zijn al begonnen. Zo begreep ik van mijn studerende collega's.
Hier (regio Noord) start dat voor het grootste deel pas volgende week :s
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Tom024 schreef: ma 30 aug 2021, 10:20 Het is te merken dat een gedeelte van de scholen in Brabant weer zijn begonnen: een stuk drukker op de weg en in de bus. Dat is wel weer ff wennen.
Het is weer aardig druk ja. Ik begreep van mijn collega's dat ze gisterochtend soms gewoon zeker 30 mensen moesten laten staan bij de halte. Zelfs de gelede bussen op lijn 9 (Breda station -Breda Loevesteinstraat) zaten vol. Van spreiding heeft het Avans dus nooit gehoord.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

umbusko schreef: di 31 aug 2021, 10:20 Oh, ik kan wel weer wat afstrepen. In de 529 (waar Wagen 31-39 dus ontbreken) zijn de toiletten in Wagen 22, 23 en 25 defect. _O- Maar de conducteur meldde heel trots dat er toch nog 4 toiletten in deze trein het doen, waarop de halve eerste klas begon te klappen. :mrgreen:

Ook noemde hij de trein "sehr gut besucht". Ja, wat verwacht je dan als je de halve trein niet meeneemt. _O-
Ondertussen kan ik ook meepraten: trein 105 liep vertraging op bij Duisburg, in Köln Messe/Deutz liep mijn aansluitende trein 625 vertraging op door problemen met trein 2013 (omgeleid via Messe/Deutz, en vandaag maar tot Stuttgart), en nu rijden we via Köln/Bonn Flughafen omdat er weer een infrastoring is. Oh, en rijtuig 36 heeft een beperkt bistroaanbod, om redenen. Maar ook nu weer binnen een kwartiertje kaartcontrole, dat zou me bij NS niet lukken. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik zie bij de ICEs eigenlijk altijd kaartcontrole na elk station.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vanochtend reden we met ICE 11 ook via Köln/Bonn Flughafen. Leverde maar +1 op in Frankfurt Flughafen.

Er was hier overigens ook nog een relletje toen een paar oude vrouwtjes hun zitplaatsen niet af wilden staan aan degenen die ze gereserveerd hadden, want hun rijtuig was er niet en het was niet eerlijk. Uiteindelijk zijn ze na tussenkomst van de conducteur onder protest afgedropen naar het volgende rijtuig. :mrgreen:

Wij rijden inmiddels met +22, maar ik heb een uur in München en de 115 rijdt vooralsnog op tijd. Oh, en inderdaad al 3 controles gehad. Net na een Personalwechsel in Würzburg iedereen nog een keer.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Chrysa schreef: di 31 aug 2021, 12:06 Ik zie bij de ICEs eigenlijk altijd kaartcontrole na elk station.
Überhaupt lopen ze in Duitsland in het Fernverkehr eigenlijk na jeder station wel door de trein heen voor de "neu zugestiegen" en vaak zijn ze ook verdomd goed in onthouden wie er al zat :Y

Hebben ze in de lounges in DE trouwens alweer zaufereien? Of zijn die nog steeds met Cojonaferien? -0-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Niet mijn treinen, ik ken wel een trein die vandaag ook DB-Bingo doet.

IC 2037 van Norddeich Mole naar Leipzig is vanochtend in Leer opgeheven. Vanaf Hannover is voor het resterende traject een vervangende IC 2937 ingelegd. Deze trein heeft vervolgens drie kwartier vertraging opgelopen in Braunschweig door personen op het spoor. En blijkbaar rijdt de trein met materieel dat niet in staat is kop te maken, want de trein gaat Magdeburg Hbf overslaan en extra stoppen in Magdeburg-Buckau :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik ben bijna Duitsland uit, dus ik wil graag even mijn DB-Bingo completeren met:
  • Een defecte stuurstand met een locomotief ervoor.
  • Een bloedhete coupé waar iemand de airco op "zo heet mogelijk" had gedraaid en de deur open had laten staan. (Beide niet bevorderlijk.) Maar nu ik de airco op zo koud mogelijk heb gedraaid en de deur heb dichtgeknald, gaat het beter. Ben ook maar naar een leeg coupeetje verhuisd, want daar waar ik gereserveerd had was al iemand aan het raam gaan zitten op de plek ertegenover. :')
Grüß Gott en voorlopig tabee DB.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Waar gaat de reis heen? Naar het land van Wagon Slovakia? *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Jazeker! *O* Twee uur pauze in Salzburg en dan neem ik de rechtstreekse railjet naar Bratislava. Weer eens wat nieuws. :p
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Zo te zien is er behoefte aan een vaste bingokaart voor reizen in Duitsland? *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik mag niet al te hard klagen geloof ik, ik reis nog steeds op een ticket dat tot eind maart geldig was met dank aan alle ellende bij de DB. :')

Al is een hotel al wel weer een paar maanden geleden geloof ik, dus dat kan wel beter trouwens! :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: di 31 aug 2021, 16:33 Zo te zien is er behoefte aan een vaste bingokaart voor reizen in Duitsland? *O*
Holt één vaste kaart de toch al geringe aantrekkingskracht van het bingoconcept niet nog verder uit? :s
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb vast een paar dingetjes gemist bij het samenstellen, maar zelfs een DB-bingo van 24 vakjes krijg ik bijna niet vol. De perikelen rondom reizen met DB zijn helaas niet altijd zo cliché als een persconferentie over corona. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik heb wel eens zitten tobben met het idee voor een daadwerkelijke DB-bingokaart. Voor vertrek een nieuwe genereren, en afstrepen gedurende de reis. Gegarandeerd plezier, de hele reis (of totdat de kaart vol is en je nog drie uur standen te gaan hebt)!

En 24 vakjes moet wel lukken denk ik, denk anders eens aan klassiekers als 'de bistro is defect/gesloten', 'het geboekte abteil is niet beschikbaar' of 'HC roept de naam van een tussenstation verkeerd/met verkeerde uitspraak om'.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gisteren had ik nog “de computer die reserveringen moet tonen heeft een storing”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Meestal zeggen ze inderdaad gewoon dat de reserveringen het niet doen, zonder specifieke verwijzing naar de kompjoeter d'r achter :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Oh, ik ben er nog een vergeten, bazige conductrice komt met vuur uit de ogen zeggen dat gangpaden vluchtroutes zijn en te allen tijde vrij moeten blijven, terwijl er een koffer 1 cm uitsteekt en de vorige conducteur zei, jao, laat maar staan. :') (Niet mijn koffer voor de duidelijkheid.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 186 gasten