Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voor zover ik weet piept het materieel van Arriva Brabant niet. Bij het sluiten van de deuren althans.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat is ook niet bepaald nieuw De Citea's van Syntus Utrecht hebben ook piepende deuren overigens, dat is al wat nieuwer materieel dan in Brabant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De voormalige Maastrichtse stadscitea's zijn iets ouder dan die van Syntus en piepen niet. En bijvoorbeeld de Ebusco's van U-OV ook niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Of er akoestische signalen klinken bij het sluiten van deuren is geheel aan de vervoerder zelf. Het is in elk geval niet iets dat nog heel nieuw is, want zelfs op de eerste generatie van de Mercedes-Benz Integro kun je zoiets aantreffen. Wel vind ik geluidssignalen een stukje klantvriendelijkheid richting blinde/slechtziende reizigers, maar ik kan mij voorstellen dat veel andere reizigers niet op een kakofonie aan piepjes, zoemers en andere alarmen zitten te wachten, waarbij ik de piep bij het ontgrendelen van een SNG persoonlijk wel erg hinderlijk vindt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ach ga eens een dagje door NRW met de trein... Dan hoor je echt alleen maar gepiep
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het was knap druk op de Veluwe vandaag met de vele fietsers en vakantiegangers+caravans; mijn bus 107 die ik van Garderen naar Putten zou nemen had al +6 opgelopen bij Stroe en dat kreeg die er ook niet meer vanaf. Helaas miste ik daardoor wel de trein in Putten en moest een half uur wachten, wat met het weer vandaag dan wel geen straf was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Alleen een richtingflim waarop heel groot "STATION" en daaronder heel klein "Ede-Wageningen" staat begrijp ik niet.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Keolis betaalt 2,9 miljoen euro schadevergoeding vanwege fraude concessie IJssel-Vecht
Keolis betaalt de provincies Overijssel, Gelderland en Flevoland een schadevergoeding van 2,9 miljoen euro vanwege het plegen van fraude bij de busconcessie IJssel-Vecht. Met het betalen van de schadevergoeding is volgens de provincies het juridische proces afgerond.
Keolis verloor in augustus vorig jaar de gunning IJssel-Vecht, omdat het gefraudeerd had in de aanbesteding. Er kwamen geheime documenten aan het licht, waarin stond dat de producenten van de bussen uit China geen boetes kregen opgelegd als ze te laat zouden leveren.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000183/K ... ssel-Vecht
Keolis betaalt de provincies Overijssel, Gelderland en Flevoland een schadevergoeding van 2,9 miljoen euro vanwege het plegen van fraude bij de busconcessie IJssel-Vecht. Met het betalen van de schadevergoeding is volgens de provincies het juridische proces afgerond.
Keolis verloor in augustus vorig jaar de gunning IJssel-Vecht, omdat het gefraudeerd had in de aanbesteding. Er kwamen geheime documenten aan het licht, waarin stond dat de producenten van de bussen uit China geen boetes kregen opgelegd als ze te laat zouden leveren.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000183/K ... ssel-Vecht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het wordt mij uit zowel het artikel als de onderliggende brief van Gedeputeerde Staten niet duidelijk of Keolis nu wel of niet is uitgesloten van de nieuwe concessie vanaf december 2022.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Keolis mag gewoon meedoen aan de nieuwe aanbesteding, dat was in april al bekend gemaakt. Zie dit bericht van de Stentor (let op: premium artikel).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Rode draad van het verhaal is dat ze een partij die de fout in is gegaan bij een vorige europese aanbesteding, juridisch niet mogen uitsluiten van het doen van een bod.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wat ook meegeholpen heeft, waarschijnlijk, is dat een beleidsadviseur Openbaar Vervoer een voormalige concessiemanager van Keolis is.
Dat is niet wijd bekend, alleen medewerkers van Keolis Twente zijn hiervan op de hoogte.
Dat is niet wijd bekend, alleen medewerkers van Keolis Twente zijn hiervan op de hoogte.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En wij nu
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat lijkt mij niet een rol te spelen, zeker niet in zo'n politiek gevoelig dossier. Dit soort juridische afwegingen worden niet door beleidsadviseurs, maar door de afd. Juridische zaken gemaakt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Helaas zijn er opnieuw problemen met de BYD's:
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000904/O ... -uitvallen
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2000904/O ... -uitvallen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In Zwolle rijden vanaf nu twee nieuwe stadslijnen. Lijn 10 en lijn 13. Deze twee lijnen gaan 2×/uur de vervallen haltes in de Aa-Landen en Holtenbroek weer bedienen. Door deze wijzigingen zal de dienstregeling van lijn 2 en 4 van 4×/uur terug gaan naar 2×/uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Op lijn 111 vanaf Harderwijk station naar Nunspeet rijdt een Comfort BYD(23xx serie) ipv de reguliere BYD. Komt dit toevallig zo uit vanwege eventuele uitval van een andere bus of komt dit wel vaker voor?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nee, hoort niet voor te komen.
Heeft ook niks met de laatste problemen te maken.
Door personele problemen heeft iedere chauffeur de hele dienst z'n eigen bus waardoor dit kan voorkomen...
Heeft ook niks met de laatste problemen te maken.
Door personele problemen heeft iedere chauffeur de hele dienst z'n eigen bus waardoor dit kan voorkomen...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik zag ook dat een ComfortRRReis gelede vandaag onder andere op de C2 en 108 rijdt.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Wat bedoel je met C1?
Vast niet een Citroën
Vast niet een Citroën
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik denk lijn C1 van ComfortRRReis. Lijn C1 heeft materieeltechnisch een gesloten omloop, maar chauffeurs blijven als het goed is niet aan een lijn gebonden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik denk Citaro eerste generatie, de gasgeledes dus.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er zijn wel diensten met maar 1 lijn, maar inderdaad, chauffeurs wisselen regelmatig van lijn en nemen dan vandaag hun bus mee. Kán voor afwijkende materieelinzet op alle leiden, ook al is er normaal een gesloten omloop.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er rijd voor het eerst een gelede citaro op de c2
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten