Korte vragen
Re: Korte vragen
Sowieso staat er (minimaal) een op premetrostation Diamant. Als je vanaf niveau -2 komt en je loopt op niveau -1 naar Diamant, dan kun je hem haast niet missen. In de stationshal zit volgens mij nog een verkooppunt van De Lijn en vermoedelijk staan er bij de bovengrondse tram- en bushaltes ook automaten.
Je kunt hier gewoon met een Nederlandse pinpas betalen.
Je kunt hier gewoon met een Nederlandse pinpas betalen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 07 sep 2021, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Er staat er één bij de winkel van De Lijn op het station. In mijn geval kon ik gewoon mijn bankpas gebruiken.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Top, bedankt! Is die winkel van De Lijn eenvoudig te vinden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Vanaf het treinstation op -2 komend ga je de roltrappen op naar niveau 0 en ga je twee keer linksaf, dan vind je het vanzelf aan je rechterhand in een zijgangetje.
Re: Korte vragen
De winkel van De Lijn staat (duidelijk) op de plattegrond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Weet iemand wat het oudste busstation - ook als zodanig gebouwd, dus geen tramstation - van Nederland is?
Het gaat dus niet om de locatie, maar om het gebouw(tje).
Ken zelf de niet meer in gebruik zijnde gebouwtjes in Groningen aan de Bedumerweg en het Damsterdiep uit de vijftiger jaren, maar die zijn niet meer in gebruik. Bij bestaande stations wordt vaak eens in de dertig jaar de sloophamer gehanteerd, zodat het er op lijkt dat er niet veel oude zaken meer zijn.
Het gaat dus niet om de locatie, maar om het gebouw(tje).
Ken zelf de niet meer in gebruik zijnde gebouwtjes in Groningen aan de Bedumerweg en het Damsterdiep uit de vijftiger jaren, maar die zijn niet meer in gebruik. Bij bestaande stations wordt vaak eens in de dertig jaar de sloophamer gehanteerd, zodat het er op lijkt dat er niet veel oude zaken meer zijn.
Re: Korte vragen
Hoe wil je het definiëren? Moet het een gebouw hebben? Moet de halte-indeling nooit veranderd zijn? Mag het bij een treinstation liggen?
Als voorbeeld: het busstation van Deventer ligt volgens mij al heel wat decennia op dezelfde locatie ten opzichte van het stationsgebouw.
Echt losse busstations, buiten een tram- of treinstation, lagen vroeger vaak bij stallingen van de vervoerder, denk aan de oude busstations van Drachten of Oudewater.
Wat voorbeelden van "oude" busstations die ik zo bedenk zijn Gulpen, Spannenburg en Edam. Van die eerste twee weet ik niet of ze een tramverleden hebben, Edam weet ik dat het begin jaren '60 door de NACO is aangelegd in zijn huidige vorm.
[edit] Ah, je hebt je post gewijzigd, het gaat om het gebouwtje Ik denk even verder!
Als voorbeeld: het busstation van Deventer ligt volgens mij al heel wat decennia op dezelfde locatie ten opzichte van het stationsgebouw.
Echt losse busstations, buiten een tram- of treinstation, lagen vroeger vaak bij stallingen van de vervoerder, denk aan de oude busstations van Drachten of Oudewater.
Wat voorbeelden van "oude" busstations die ik zo bedenk zijn Gulpen, Spannenburg en Edam. Van die eerste twee weet ik niet of ze een tramverleden hebben, Edam weet ik dat het begin jaren '60 door de NACO is aangelegd in zijn huidige vorm.
[edit] Ah, je hebt je post gewijzigd, het gaat om het gebouwtje Ik denk even verder!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Staat dat gebouwtje op het voorplein van station Haarlem er nog?
Re: Korte vragen
Welk gebouwtje?
Haarlem had een jaren '70(?) betonkolos als busstation, maar dat is alweer een jaar of 10 geleden gesloopt.
Wat verder kom ik ook alleen maar op jaren '70-gebouwen, onder meer in Zierikzee en Dokkum. In Heinenoord is het busstation geopend bij de opening van de Heinenoordtunnel in 1969, en het gebouw wat er nu staat heeft volgens mij nog wel elementen van het gebouw uit die tijd.
Haarlem had een jaren '70(?) betonkolos als busstation, maar dat is alweer een jaar of 10 geleden gesloopt.
Wat verder kom ik ook alleen maar op jaren '70-gebouwen, onder meer in Zierikzee en Dokkum. In Heinenoord is het busstation geopend bij de opening van de Heinenoordtunnel in 1969, en het gebouw wat er nu staat heeft volgens mij nog wel elementen van het gebouw uit die tijd.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wanneer mogen de voorste 4 stoelen in de bus nu weer gebruikt worden? Men mag wel staan in dat gedeelte maar zitten niet. Die zitplaatsen zijn weer hard nodig in de spits.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Staan mag er ook niet. Althans, bij Keolis is de streep waarachter gestaan moet worden naar achteren verplaatst.
Niet dat daar op gehandhaafd wordt, in de Utrechtse lijn 80 stonden ze er vanmorgen ruimschoots voor.
Niet dat daar op gehandhaafd wordt, in de Utrechtse lijn 80 stonden ze er vanmorgen ruimschoots voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Zat zelf ook aan Dokkum te denken. Rotterdam Zuidplein was dacht ik ook nog in oude (1968) staat, maar daar vinden ook de broodnodige sloop- en bouwmaatregelen plaats.tsov schreef: ↑do 09 sep 2021, 16:51 Welk gebouwtje?
Haarlem had een jaren '70(?) betonkolos als busstation, maar dat is alweer een jaar of 10 geleden gesloopt.
Wat verder kom ik ook alleen maar op jaren '70-gebouwen, onder meer in Zierikzee en Dokkum. In Heinenoord is het busstation geopend bij de opening van de Heinenoordtunnel in 1969, en het gebouw wat er nu staat heeft volgens mij nog wel elementen van het gebouw uit die tijd.
Re: Korte vragen
Logischerwijs zal dat wel rond het einde van de mondkapjesplicht zijn, dan dus mogelijk eind deze maand.regenmaker schreef: ↑do 09 sep 2021, 17:14 Wanneer mogen de voorste 4 stoelen in de bus nu weer gebruikt worden? Men mag wel staan in dat gedeelte maar zitten niet. Die zitplaatsen zijn weer hard nodig in de spits.
Re: Korte vragen
Ik zie dat die stoelen in sommige bussen al weer gebruikt kunnen worden.
Re: Korte vragen
Als de Cojona niet meer bestaatregenmaker schreef: ↑do 09 sep 2021, 17:14 Wanneer mogen de voorste 4 stoelen in de bus nu weer gebruikt worden? Men mag wel staan in dat gedeelte maar zitten niet. Die zitplaatsen zijn weer hard nodig in de spits.
Re: Korte vragen
Ten tijde van de inbouw van de spatschermen bleef de voorste zitrij afgesloten door de 1,5 meter, zodat de buschauffeur geen mondkapje nodig heeft. Daarnaast was er iets met aerosolen waardoor deze stoelen niet gebruikt mochten worden. Zodra de 1,5 meter in de samenleving vervalt in combinatie met de mondkapjesplicht in het OV zijn deze zitplaatsen waarschijnlijk ook niet meer afgeslotenregenmaker schreef: ↑do 09 sep 2021, 17:14 Wanneer mogen de voorste 4 stoelen in de bus nu weer gebruikt worden? Men mag wel staan in dat gedeelte maar zitten niet. Die zitplaatsen zijn weer hard nodig in de spits.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Bussen en trams “mogen” bij diverse haltes te vroeg vertrekken, maar bij treinen mag dat absoluut niet. Hoe zit dat eigenlijk bij metro’s?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Metro’s kunnen in Rotterdam niet te vroeg vertrekken, de ATB geeft bij een te vroege aankomst op het station een vertrekverbod tot de daadwerkelijke vertrektijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik neem aan met hooguit de zoals we die op het spoor kennen 15 seconden marge?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Welke treinserie heeft (normaliter) de meeste tussenstations?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Tussen twee stations of gewoon de totale rit?
Want over de totale rit heb ik tot nu toe dit:
7400 25 stops
2200 23 stops
4000 23 stops
6900 21 stops
6600 19 stops
4800 19 stops
2900 16 stops
En als je treinseries naar het buitenland ook meetelt:
450 21 stops
20050 21 stops
20000 20 stops
20250 20 stops
Want over de totale rit heb ik tot nu toe dit:
7400 25 stops
2200 23 stops
4000 23 stops
6900 21 stops
6600 19 stops
4800 19 stops
2900 16 stops
En als je treinseries naar het buitenland ook meetelt:
450 21 stops
20050 21 stops
20000 20 stops
20250 20 stops
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Voor een tripje komend najaar wil ik wellicht de nachtrein Bar (Montenegro) - Belgrado gebruiken. Is er een manier waarop ik hiervoor in Nederland of Duitsland aan kaartjes kan komen, of kan ik die enkel ter plekke kopen? Een paar jaar geleden kon ik zelfs de nachttrein Chisinau - Bukarest boeken via de DB, maar ze hebben hun aanbod nogal ingeperkt heb ik gelezen.
Re: Korte vragen
Mogelijk dat Aking's Železnički Servis je van dienst kan zijn, die heeft wel kenneksies daaro
Re: Korte vragen
Ik was vorige week een dagje in Parma, en zag daar heel veel trolleybusbovenleiding maar alleen maar dieselbussen. Was dat toeval of is er wat anders aan de hand? Ik was op het samenloopstuk rond de Ponte di Mezzo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten