Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Waarom denk je dat nu de coronapas wordt ingevoerd? Frankrijk liep achter op vaccineren. Mensen waren in het begin boos maar maar de boosheid ebt weg en nu loopt Frankrijk voor op Nederland qua vaccineren. Het is niet dat Nederland al alle mogelijke middelen heeft ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Nu ligt dat percentage wel wat hoger omdat hier in Nederland besmet +1 nog niet als vol is geteld. Dat komt in een van de volgende datasets naar buiten meldde het RIVM afgelopen week. Dan stijgt het percentage ineens al met wat procenten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

RTL Nieuws meldt dat de mondkapjesplicht in het OV blijft. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... alve-meter
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5961
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Coronavirus

Bericht door Bemined »

En ook het thuiswerkadvies zou volgens hetzelfde artikel nog even blijven, wat ik op zich wel logisch vind aangezien drukte in het OV en werken op kantoor toch min of meer met elkaar te maken hebben.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8004
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Coronavirus

Bericht door Chrysa »

Stabiel hoog bedoel je. :pos:
Dennenboom
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Coronavirus

Bericht door Dennenboom »

Mondkapjes op de perrons hoeven waarschijnlijk niet meer.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
jelmerrr
Berichten: 1811
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Coronavirus

Bericht door jelmerrr »

Mondkapjes over scholen werden op het Journaal niet genoemd bij versoepelingen... Hoort dat bij afschaffen 1,5 meter regel?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Wat er vandaag in het nieuws verscheen is slechts wat de bekende 'Haagse bronnen' hebben uitgelekt. Voor het definitieve maatregelenpakket per 25 september zou ik de persconferentie van overmorgen afwachten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Coronavirus

Bericht door WSM »

Het is inmiddels toch goed Haags gebruik dat de persconferentie alleen een bevestiging is van hetgeen al is uitgelekt?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: zo 12 sep 2021, 20:17 Alsof mensen nog mondkapjes dragen op de perrons en haltes. Zelfs boa's doen het vaak niet meer :')
Chrysa schreef: zo 12 sep 2021, 19:22 Stabiel hoog bedoel je. :pos:
Vergeleken met de rest Europa zitten we op een bijna gemiddeld aantal besmettingen per hoofd van de bevolking (204/100.000 over 14 dagen, tegen 187/100.000 over 14 dagen voor Europa gemiddeld), kijk maar op de website van het ECDC. Maar: Nederland heeft al veel verder versoepeld dan de meeste andere landen, en we hebben nog geen coronapas. Ik zie geen noodzaak om te verstrengen.
Dat gebeurt dan ook niet.

Maar met de constatering dat we het zo'n beetje net zo beroerd doen als het Europees gemiddelde maak je zo'n virus niet echt aan het schrikken. Het geloof in dat soort statistische handjeklap is m.i. precies wat er mis gaat bij de aanpak van deze pandemie in de meeste westerse landen. De beest vlag uithangen voordat de besmettingscijfers naar beneden duiken is tot nog toe telkens net een beetje te vroeg geweest. Helaas, want niemand zit echt op alle lockdown- en coronapas-flauwekul te wachten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Mooi die mondkapjesplicht in het OV, maar gaan wij dan ook meer handhaving zien? Of is het een gevalletje
en-es schreef: za 11 sep 2021, 10:19 De brutalen hebben de halve wereld.
?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13040
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Ik vind het wat opmerkelijk dat er nu ineens een coronapas komt voor in de horeca. In de praktijk houdt nu ook al niemand afstand en komen gewoon hele families, bedrijven en vriendengroepen bij elkaar. En dan is straks ineens een pas verplicht. Ik ben er niet op tegen, maar waarom hoeft de pas nu niet en dan wel, zonder dat daar een versoepeling (in de praktijk) tegenover staat?

Mondkapjesplicht in de trein zelf vind ik nog wel uit te leggen, maar in het station kan die er wat mij betreft echt wel af. Daar is de situatie echt niet anders dan in een winkelcentrum.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Coronapas wordt net zo'n succes als die QR-code.
Nog nooit naar gevraagd op terras/in horeca, of waar dan ook.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50917
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik ben in Nederland ook nog niet in situaties geweest waar die nodig was. In Duitsland en Frankrijk is mijn pas wel enige keren gescand/bekeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8865
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik geloof dat de coronapas uiteindelijk exact hetzelfde is als de QR-code, en die is in mijn geval ook nog ongebruikt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21384
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Ik heb mijn QR-code afgelopen vrijdag voor het eerst nodig gehad.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10597
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

ArrivaBas schreef: ma 13 sep 2021, 07:04 Ik geloof dat de coronapas uiteindelijk exact hetzelfde is als de QR-code, en die is in mijn geval ook nog ongebruikt.
Klopt. Met enig graafwerk kwam ik ergens in een overheidssite (fijne bron, inderdaad) de zin tegen dat "in Nederland de QR-code als coronapas gebruikt zal worden". Goed dat dit zo helder gecommuniceerd wordt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Op Schiphol tot dusver ook nog niemand iets over QR geroepen.
Meesten lopen hier wel met mondkapje op.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5825
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En ook de horeca past ervoor verlengstuk van de autoriteiten te spelen.

https://nos.nl/artikel/2397628-horeca-v ... gekkenwerk
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Alargule

Re: Coronavirus

Bericht door Alargule »

Raar toch dat 'de horeca' hier zo moeilijk over doet. In Duitsland en Oostenrijk valt dit gewoon onder het 3G-beleid, en ik ben daar geen terras op, restaurant of café in gelopen zonder dat erom gevraagd werd. En als je het niet bij je had (zoals mijn ouders de eerste keer), dan zout je maar op.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13212
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Wél politieagent moeten spelen (en dus soms letterlijk de klappen moeten vangen), maar in ruil daarvoor nog steeds geen openingen ná middernacht (de meest rendabele uren voor veel zaken). Ik snap de teleurstelling wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7639
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

In Frankrijk moest ik mijn QR-code laten zien bij de ingang van diverse attracties en het hotel. In Nederland tot nu toe bij twee theatervoorstellingen, waarvan eentje in de open lucht.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten