Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Hoe komt het dat ik in de wiki buslijnen in de Duitse stad Siegen tegenkom, terwijl was afgesproken dat die niet aan de wiki toegevoegd zouden worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Bielefeld en Köln zijn ook al voor een groot dele toegevoegd, terwijl dat blijkbaar niet is toegestaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Lijn 45 »

Bielefeld bestaat toch niet, dus knap dat daar bussen rijden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Suus schreef: di 07 sep 2021, 07:17 Hoe komt het dat ik in de wiki buslijnen in de Duitse stad Siegen tegenkom, terwijl was afgesproken dat die niet aan de wiki toegevoegd zouden worden?
Dan heb je dit topic destijds over het hoofd gezien. Maar als het goed is staan alle richtlijnen hier met een aparte pagina over buitenlandse lijnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Suus »

Maar wat is dan het nut dat je nu buslijnen uit Siegen kan vinden op de wiki. Wie is de doelgroep, behalve jij?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Daar geef ik je zeker een punt. De doelgroep is er niet echt. Ik doe het omdat ik het leuk vind dat in mijn vrije tijd bij te werken. De een vindt het leuk bordjes te fotograferen, de ander door de hele dag over coronamaatregelen te discussiëren of busnummertjes te noteren en weer een ander om door dienstregelingen heen te spitten en die te verwerken. Het doel van de wiki is voor en door hobbyisten. Althans zo zie ik het. Zolang informatie actueel gehouden wordt of statisch is, heb ik er geen probleem mee.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

En toch gooide je in 2019 voormalige Duitse lijnen (=statisch want is verleden) buiten het gebied weg. Je spreekt jezelf nu tegen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Volgens mij doel je nu op o.a. lijn 301 tussen Koblenz en Burgen (pdf). Die lijn bestaat dus nog terwijl hij op voormalig stond = onjuiste/niet-actuele informatie, dat is gewoon volgens de richtlijn gebeurd. En als iemand had geopperd om de lijn bij te houden dan had ik het prima gevonden, maar niemand heeft iets gemeld op mijn overlegpagina.

Zelfde geldt voor de langeafstandsbussen, iemand is enthousiast bezig geweest toe te voegen. Helemaal prima natuurlijk, maar het actueel houden laat helaas te wensen over. Elk jaar moeten we er weer achteraan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ik liep vandaag tegen een situatie aan waarin door werkzaamheden een halte voor een flexlijn vervalt. Nou is ons verstoringssjabloon daar niet zo handig voor, want de parameters geven net te weinig vrijheid.

Kan iemand die verstand heeft van de werking van dat sjabloon wellicht door de parameter soort niet alleen "omgeleid" laten vervangen, maar heel het stukje "wordt deze lijn omgeleid"?. Dat geeft net wat meer vrijheid waardoor je er voor zo'n flexlijn ook van kan maken "kan deze lijn halte X niet aandoen".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Lijn 45 »

Nu zou het beter moeten werken. :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Volgens mij werkt het nu wel, maar je hebt de omschrijving van het sjabloon niet aangepast en bij alle lijnen waar soort= in gebruik was is nu natuurlijk de tekst "wordt deze lijn" verdwenen. :cry:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Viel mij ook op ja. Gelukkig is soort= niet op heel veel pagina's in gebruik, maar wel op een paar van jou zag ik idd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef: wo 08 sep 2021, 22:14 Volgens mij doel je nu op o.a. lijn 301 tussen Koblenz en Burgen (pdf). Die lijn bestaat dus nog terwijl hij op voormalig stond = onjuiste/niet-actuele informatie, dat is gewoon volgens de richtlijn gebeurd. En als iemand had geopperd om de lijn bij te houden dan had ik het prima gevonden, maar niemand heeft iets gemeld op mijn overlegpagina.

Zelfde geldt voor de langeafstandsbussen, iemand is enthousiast bezig geweest toe te voegen. Helemaal prima natuurlijk, maar het actueel houden laat helaas te wensen over. Elk jaar moeten we er weer achteraan.
De info klopte gewoon. Het feit dat de lijn nog bestaat betekent niet dat de historische info fout is. Ik maak hem binnenkort weer aan en werk hem wel bij. Over een tijdje wordt hij toch echt voormalig omdat het vervoer aanbesteed wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Kan iemand mij even helpen bij https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trei ... 400_(2022) ?
Ik wil tussen Driebergen-Zeist en Maarn een "lege regel", alleen ik krijg het even niet voor elkaar :(

Alvast bedankt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Etienne »

In een treinrouterij-sjabloon, kun je ook een routerij-regel gebruiken, zodat je daarmee een lege regel krijgt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door TLP »

In dit geval stonden er alleen te veel sluistekens, dus de benodigde aanpassing was niet zo groot.
Ik heb inmiddels de lege regel weggehaald, omdat deze niet strikt noodzakelijk is en hem al met al niet zo fraai vond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Ehm nee, het probleem zat hem echt, zoals Etienne al zei, in het gebruik van TreinRouteRij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom verschijnt Treinserie 8900 niet op https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Cate ... eling_2022? :s
Op de pagina zelf wel wordt wel naar die die categorie verwezen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie hem gewoon.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Hainje »

Ik krijg de categoriepagina als ik op de bovenstaande link klik.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Hij stond er wel tussen, maar onder de 6 omdat er serie=6500 in de infobox stond ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Zou iemand met verstand van sjablonen even naar DStatHuidigBediening kunnen kijken? Ik zie dat er al treinseries voor 2022 zijn aangemaakt, maar deze verschijnen nu ook al in de tabellen. (Bijvoorbeeld op Aachen Hbf staat nu 2x RE18, of in Gronau 2x RB51 en 2x RB64.) Ik heb geprobeerd |category = Dienstregeling {{{drgljaar}}} toe te voegen in de hoop dat dat zou werken, maar dat haalde niks uit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Het "probleem" is zo te zien dat we voor Duitse treinseries, i.t.t. Nederlandse en Belgische treinseries, niet jaarlijks een nieuwe pagina aanmaken, maar de bestaande pagina behouden.
Daarom heeft het geen nut om in DStatHuidigBediening naar dienstregelingjaren te zoeken, maar is het alleen belangrijk of een treinserie "huidig" is.
Omdat voor de meeste grensoverschrijdende treinseries wel jaarlijks een pagina aangemaakt wordt, gaat dat mis. De makkelijkste oplossing is dan om aan de betreffende treinseries "toekomst=ja" toe te voegen. Het alternatief is accepteren dat maximaal drie maanden per jaar enkele treinseries dubbel vermeld staan. ;)
(De RE18 is alvast aangepast.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Ah ja, dat werkt inderdaad. Ik heb nu ook toekomst=ja aan de overige grensoverschrijdende treinseries met Duitsland toegevoegd. Alleen de RE13 en RB61 hebben nog geen nieuwe pagina.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

cassie127 schreef: lokquote
Op de wiki heb je de pagina van de RE18 aangepast, met de opmerking "Lijnnummers van de RE, RB, IRE, ICE, IC, EC en NJ treinen kennen een spatie tussen RB/RE en het nummer." Dat is echter niet altijd en overal zo, op deze TBP bijvoorbeeld niet en op de trein zelf ook niet. Een ander punt is dat áls we spaties gaan toevoegen, dat dan wel consistent op heel veel meer pagina's zou moeten gebeuren... Als je het niet erg vindt, zou ik dat dus liever terugdraaien.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten