Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik denk eigenlijk niet dat er poortjes/paaltjes komen op stations waar Arriva 1x per week gaat stoppen, E-tickets met keycards voor de NS-poortjes hebben hetzelfde effect.
Re: Kort Nederlands nieuws
Amersfoort Centraal wel lijkt mij, als daar 5x per dag een trein gaat stoppen?
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik kan me nog voorstellen dat daar eenzelfde regeling komt als met Arriva/Breng/Abellio in Arnhem, dus gedeelde Valleilijn/Arriva-infrastructuur.
Re: Kort Nederlands nieuws
Volgens de dienstregeling die de ACM vermeld past deze mooi precies in het gat dat de 1500 /IC Berlijn overdag laat vallen, het zou alleen wel een stuk handiger zijn als men in Amersfoort zou kunnen beginnen, want nu is er 's ochtends wel een gat om 9:06 vanuit Amersfoort en rijdt de rit van 9:06 uit Zutphen maar net voor de laatste 2000 uit. Waarom er niet 's middags tot de start van de 2000 ook wordt gereden verbaasd me eigenlijk ook wel een beetje.
Re: Kort Nederlands nieuws
Het moet ook allemaal materieel- en personeelstechnisch uitkomen, dat moet allemaal vanuit Zutphen komen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is ook de reden dat men deze trein wil laten rijden, de 17800 bied nu een aansluiting op die 1500 (of 140/2000 op bepaalde tijden), echter die rijdt slechts 1x per uur overdag terwijl de 17800 2x per uur rijdt. Dus op de halve uren ontbreekt deze aansluiting en dat wil Arriva oplossen door zelf maar door te rijden naar Amersfoort
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Als Connexxion daar dan nog rijdt tenminste. Stel dat Arriva vanaf 2023 die concessie overneemt is het probleem vanzelf opgelost.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik denk ook niet dat men een extra treinstel zal aanschaffen hiervoor. Het lijkt me waarschijnlijker dat men trein 17818, die met twee stellen rijdt, splitst om zo aan de extra benodigde compositie te komen. En dan als de middagspits weer begint kan de 17845 weer gecombineerd worden in Apeldoorn na de laatste slag naar Amersfoort.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wil Arriva eigenlijk ook in Hoevelaken gaan stoppen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Laat ze dan ook meteen in Berghem Dinges stoppen!
Re: Kort Nederlands nieuws
Hoevelaken valt onder de Connexxion-concessie, en die is niet gecontroleerd door de ACM.
Re: Kort Nederlands nieuws
Is het op decentrale trajecten dan puur de provinciale politiek die bepaald of er een concurrent mag komen treinen of hebben de provincies daar een nog een soort mini-ACM voor?
Re: Kort Nederlands nieuws
De regels voor het hoofdrailnet zijn gewoon anders, omdat NS een onderhandse concessie heeft. Maar ik kan me niet voorstellen dat Connexxion graag wilt dat Arriva diens reizigers meenemt tussen Amersfoort en Hoevelaken.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar ik neem aan dat op het moment dat ook het hoofdrailnet niet langer onderhands gegund wordt Open Acces toch wel gewoon blijft bestaan?
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kort Nederlands nieuws
Komt er een verdeelsleutel tussen Apeldoorn-Amersfoort nu er straks twee vervoerders rijden?
Wat betreft Hoevelaken: als je op een of andere manier kan voorkomen dat reizigers tussen Amersfoort en Hoevelaken reizen is er weinig mis met de stop. In dat geval is het volgens mij gewoon een gevalletje flixbus: zolang een vervoerder een verbinding niet direct biedt mag deze vrij door andere vervoersbedrijven geboden worden.
Wat betreft Hoevelaken: als je op een of andere manier kan voorkomen dat reizigers tussen Amersfoort en Hoevelaken reizen is er weinig mis met de stop. In dat geval is het volgens mij gewoon een gevalletje flixbus: zolang een vervoerder een verbinding niet direct biedt mag deze vrij door andere vervoersbedrijven geboden worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Kort Nederlands nieuws
Eigenlijk zou je er best kunnen stoppen, maar dan vanuit Apeldoorn alleen om uit te stappen, dan zou de trein ook niet in de vertrektijden moeten verschijnen. Andersom zou je dan vanuit Amersfoort de voorwaarde niet uitstappen moeten zetten op Hoevelaken waardoor de trein daar alleen een vertrektijd krijgt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Je was me nét voor, cassie!
En als er nou slimme reizigers alsnog op dat traject reizen omdat ze drommels goed weten dat die trein, ondanks de aanduiding in de reisinformatie, toch in beide stations stopt? Tja, dat is dan niet de schuld van de vervoerder
En als er nou slimme reizigers alsnog op dat traject reizen omdat ze drommels goed weten dat die trein, ondanks de aanduiding in de reisinformatie, toch in beide stations stopt? Tja, dat is dan niet de schuld van de vervoerder
Re: Kort Nederlands nieuws
Past dat überhaupt wel in het pad, want Arriva gaat met een tragere dieseltrein rijden in het pad van een intercity
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Vast wel. Aan de baanvaksnelheid zal het niet liggen (die is 130, en zowel Spurt als Wink halen 140). Het optrekvermogen kan misschien slechter zijn dan van NS-intercitymaterieel (weet ik niet, heb ook geen zin om het uit te rekenen), maar Arriva mag vast ook rekenen met minder rijtijdspeling dan NS. Immers, het traject Zp-Amf is relatief kort, en het halteerproces is vlotter en minder vertragingsgevoelig ivm de ontbrekende conducteur. En dan nog: de rijtijd van de 2000 Apd-Amf is al 25 minuten, terwijl de 1600 en 1700 er 24 minuten over doen, en ik in die laatste vaak genoeg meemaak dat we er na 22 minuten al zijn. Dat traject kan dus volgens mij best wel wat hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Als Arriva en Connexxion de poortjes gaan delen (lijkt me wel het meest logisch) zou je ritten Amersfoort - Hoevelaken gewoon altijd qua inkomsten voor Connexxion kunnen laten zijn, ookal gebruikt de reiziger de Arriva trein.sirvinniei schreef: ↑do 16 sep 2021, 16:50 Wat betreft Hoevelaken: als je op een of andere manier kan voorkomen dat reizigers tussen Amersfoort en Hoevelaken reizen is er weinig mis met de stop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Arriva wil helemaal nergens stoppen tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het is juist de bedoeling dat deze trein een gat in de IC-dienstregeling vult. Zo ontstaat er in de daluren een kwartierdienst.
Mogen GTW's wel solo rijden tussen Apeldoorn en Amersfoort?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort Nederlands nieuws
Met wat voor materieel wil Arriva eigenlijk de nachttrein Groningen - Schiphol uitvoeren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik gok met de GTW's die daar overdag ook rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik gok met de WINK stellen, zodra deze ook voor rijden op bovenleidingsstroom zijn toegelaten. Dan dieselen ze niet onder de draad. Uit Limburg verwacht ik ook gewoon een 3 delige flirt of twee 2 delige flirts, afhankelijk van de drukte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten