Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Daarom zeg ik ook Tranzer is makkelijker, daar kun je gewoon met iDeal betalen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Je kan in de voertuigen van De Lijn met je bankpas contactloos een kaartje kopen bij de kaartlezer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Kan een korte vraag over OV-chipkaarten hier ook? Laat ik het er maar op wagen:

Moet je een anonieme chipkaart van een lokale vervoerder nog steeds valideren voordat NS 'm accepteerd, of lusten de poortjes 'm tegenwoordig rauw? Ik kan er niks over vinden, en moet dit natuurlijk weten voor een vriend... (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Dat hoeft niet meer.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Dank je!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: do 16 sep 2021, 19:50 Je kan in de voertuigen van De Lijn met je bankpas contactloos een kaartje kopen bij de kaartlezer.
Is dat inmiddels overal mogelijk?
Op de site van De Lijn staat nog steeds dit:
Vanaf 25 mei (2020, red.) kan je op al onze trams (dus zowel aan de kust, in Gent als in Antwerpen) contactloos betalen. Vanaf 28 juni kan dat ook op de Ringtrambus. De bussen zijn voor een latere fase, aangezien de terminals momenteel niet bereikbaar zijn door de maatregelen rond COVID-19.
Bij de MIVB zou het inmiddels wel mogelijk moeten zijn en daar zit er ook een "daily cap" op, zodat je nooit meer betaalt dan de prijs van een dagkaart. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Alle bussen hebben zo'n witte kaartlezer (van hetzelfde model als de blauwe van de RET) ingebouwd gekregen. Maar je kan er in bussen alleen bij als je voorin kan stappen, ik weet niet hoe ver De Lijn daar inmiddels mee is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Instappen kan nog steeds enkel achteraan.

Ik wist niet dat de Tranzer-app ook voor het buitenland werkte? Ziet er wel handig uit. Moet ik zo’n kaartje dan wel kort voor instappen kopen of hangt dat van het vervoerbewijs en de vervoerder af? Het gaat mij hier om een los kaartje van De Lijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Volgens mij moet je hem kort voor de reis kopen. Ik kan mij niet herinneren of je hem vooraf kan kopen zonder te activeren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Net ten noorden van de Beneluxtunnel zag ik op een terrein minimaal 2 witte hybride Volvo 7900's staan.
Weet iemand waar die naartoe gaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

De enige witte hybride Volvo's die mij bekend zijn, zijn van Womy. Wellicht zijn dit ze.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Die staan op het terrein van Jojo Tours.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Ah, het zijn zo te zien geen ex Dordtenaren volgens deze spor :p Volgens mij handelt JoJo in bussen. Ik denk dat de daarvoor zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Is er bij mijn NS app iets misgegaan of worden de storingen niet meer weergegeven?
Er is nu één storing bij Rotterdam (zie ik op de website), maar in de app zie ik dat nergens meer terug.

Edit: oh wacht, ik zie het nu terug een stukje onder "Treinreis aanmelden". Dat mag wel wat duidelijker, met een rode balk ofzo. Vooral de eerste tijd, omdat het nog nieuw is.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De storingen zijn inderdaad naar het startscherm van de reisplanner verhuisd, onder de reisplanner maar boven het blokje waarin de app probeert te raden in welke trein je zit (wat overigens vrijwel altijd lijkt te kloppen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Nu de Benelux IC Brussel dit weekend via Rsd rijdt: is een los kaartje Rsd-Essen en vervolgens een rit op een Rail Pass toegestaan, of krijg ik dan gedonder?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, dat mag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

Ik dacht het al, maar was onzeker of het nog mocht op deze manier. Dank!
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Hoe gaat het met het P76-project van ProRail om alle perrons op een hoogte van 76 cm te brengen (voor gelijkvloerse instap met Sprinters)? Welke stations zijn (nog) niet op de juiste hoogte?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Tilburg Reeshof is nog steeds te hoog. Iets wat overigens pas sinds kort wordt omgeroepen in de trein.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Dordrecht Zuid is ook nog te hoog, de automatische omroep in FLIRT heeft daar ook een waarschuwing voor.

Sowieso lijken de stations waar het perron op een constructie is gebouwd in plaats van een hoop grond met keermuren en tegels het meest problematisch te zijn. Om de instaphoogte van station Waddinxveen Noord te corrigeren is het station in een periode van drie weken volledig gesloopt en opnieuw gebouwd door ProRail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Voor Dordrecht Zuid is wel een grondige verbouwing aangekondigd. Die zou in 2022 of 2023 moeten starten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

De Qbuzz 6138 en 6139 hebben slechts een korte periode in DMG gereden.
Weet iemand toevallig welke periode exact?
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Ik ga morgen naar een plaats met een treinstation, maar waar het (belangrijkste) busstation niet bij dat treinstation ligt. In het buitenland komt dat vaak voor, in Nederland is het daarentegen heel ongebruikelijk. Ik kan zo gauw alleen Appingedam, Etten-Leur, Geleen, Groenlo, Hoensbroek, Lichtenvoorde, Purmerend, Wageningen en Zeist opnoemen. Bij vier hiervan, Groenlo, Lichtenvoorde, Wageningen en Zeist, is de reden dat het treinstation een heel eind buiten de plaats ligt. Kent iemand nog meer plaatsen in Nederland waar het busstation niet bij het treinstation ligt?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Zo uit het hoofd niet. En dat is maar goed ook, de reiziger is vrijwel altijd beter af met een busstation dat bij het treinstation ligt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten