Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Over enkele dagen is het weer zover dan start de jaarlijkse inschrijfprocedure op de OVNL wiki. Ten opzichte van vorig jaar is er niets gewijzigd in de procedure. Dit betekent dat je vanaf 1 oktober 2021 kan inschrijven op maximaal 4 concessies die je vorig jaar hebt bijgewerkt. Vanaf 5 oktober krijgen ook andere gebruikers de kans om zich in te schrijven. Voor een uitgebreide beschrijving van de inschrijfprocedure verwijs ik graag naar de inschrijflijst 2022. In vergelijking met vorig jaar is er niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. Mocht je nog fouten bespeuren in de inschrijflijst dan kan je dat in dit topic kwijt.
Namens het wikibeheer alvast veel bewerkplezier gewenst!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef: ↑di 28 sep 2021, 19:29In vergelijking met vorig jaar is er niets gewijzigd aan de inschrijfprocedure. Mocht je nog fouten bespeuren in de inschrijflijst dan kan je dat in dit topic kwijt.
Echt fout fout is het niet, maar Zaanstreek en Waterland hebben een dode link naar de concessie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Is het van de Noord-Hollandse concessies (m.u.v. Noord-Holland Noord en Gooi- en Vechtstreek) al op voorhand bepaald dat die door dezelfde gebruikers gedaan gaan worden, getuige de groene colorboxjes?
Is er iemand die zin en tijd heeft om de concessie HWGO dit jaar bij te werken? Ik heb deze concessie in 2019 aangenomen vanwege een gebrek aan gebruikers, maar echt gebiedskennis heb ik niet en daarom vind ik het lastiger/minder leuk om eraan te werken. Misschien is er iemand met meer gebiedskennis die het ook echt leuk vind om de concessie bij te werken.
Ik lok een aantal personen hierheen die wellicht interesse hebben:
Meltrain schreef:
MetroRET schreef:
OVspotter070 schreef:
Mocht de interesse uitblijven, dan werk ik de concessie alsnog bij aangezien ik het belangrijk vindt dat iedere concessie bijgewerkt wordt en ik met het reisinformatiesysteem van Connexxion goed uit de voeten kan.
Ik ken HWGO wel goed, maar vindt de reisinformatie van Connexxion een gedrocht... Maar mocht niemand anders 't willen doen dan ben ik eventueel wel bereid hem erbij te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Persoonlijk vind ik de site van Syntus een stuk moeilijker leesbaar dan die van Connexxion.
En EBS zet alleen busboekjes op haar site, waardoor je nooit een volledig overzicht van de haltes hebt.
Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Is uitgesteld, waarschijnlijk met 1 jaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Meltrain schreef: ↑vr 01 okt 2021, 20:18
Persoonlijk vind ik de site van Syntus een stuk moeilijker leesbaar dan die van Connexxion.
Syntus (en Qbuzz ook trouwens) hebben echter lijnfolders op de site waarmee de basisopzet van de dienstregeling snel te doorgronden is. Alleen voor de haltelijsten heb ik bij Syntus dan nog de site nodig. (Qbuzz is met z'n kaartjes helemaal heerlijk bijwerken, omdat je de routestrip in één keer in twee richtingen kunt doen).
Maar het irritante aan de Connexxion site is de gigantische hoeveelheid ruimte op de pagina waar niks staat. Je blijft omhoog en omlaag scrollen door al die onnodige witruimte tussen de regels (bij Syntus zelf kan ik van lijn 70 het stuk Hilversum-Soest in één keer in beeld hebben, bij Connexxion op de site zie je alleen maar de haltes tussen Hilversum en Hoge Vuursche). En voordat er dan tijden komen staan er drie lege kolommen, waardoor je maar zes ritten ziet (bij Syntus 9).
regenmaker schreef: ↑vr 01 okt 2021, 20:07
Mag ik hopen voor je dat Transdev niet de volgende concessie Utrecht wint.
Daar zou ik pas eind 2024 last van hebben, dan is die site allang weer een keer vernieuwd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Meltrain schreef: ↑vr 01 okt 2021, 20:18
Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Voor de wat kortere termijn: heb je interesse om HWGO van mij over te nemen (weet niet of de lokquote heeft gewerkt)?
Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Is uitgesteld, waarschijnlijk met 1 jaar.
Dan mag dat wel op de site(s) aangepast worden, want bijvoorbeeld bij Vervoerregio Gent staat nog:
"Het plan treedt in werking op 1 januari 2022."
Meltrain schreef: ↑vr 01 okt 2021, 20:18
Wat trouwens nog niet ter sprake is gekomen: als het goed is wordt op 1 januari in Vlaanderen de Basismobiliteit ingevoerd. Dat leidt tot grootschalige wijzigingen bij De Lijn.
Zijn er nog vrijwilligers om daarmee te helpen?
Voor de wat kortere termijn: heb je interesse om HWGO van mij over te nemen (weet niet of de lokquote heeft gewerkt)?
Kortere termijn?! Tussen 12 december en 1 januari zit minder dan drie weken.
Als er in Vlaanderen grote wijzigingen zijn, verwacht ik te weinig tijd te hebben, om in Nederland extra werk te verrichten.
Maar als de invoering van Basismobiliteit in Vlaanderen daadwerkelijk met een jaar uitgesteld is, dan sta ik er voor open om HWGO te doen. Maar dat kunnen we later ook nog wel bepalen, mits jij je vierkantje niet groen maakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Als de mensen die deze pagina gebruikelijk bijwerken niet beschikbaar zijn zou ik de concessie best op me willen nemen, de nieuwe dienstregeling ga ik waarschijnlijk toch al uitgebreid bestuderen.
Inmiddels ben ik zojuist begonnen met het wijzigen van de patroontijden op de stations voor de treindienstregeling 2022. Met de verschillende verschuivingen en extra treinen (en treinseries die op zaterdag weer een andere vertrektijd kennen dan ma-vr zoals de 2400 of treinseries die juist na 20:00 weer in een ander patroon rijden zoals de 3300 en deels de 4800) wordt dit jaar een behoorlijke puzzel (zoals te zien bij Amsterdam Zuid dat ik net heb uitgeplozen). Mocht iemand willen helpen hiermee: graag. Pak gerust een station en ga ermee aan de slag.
Voor nu stop ik even in ieder geval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Ik heb Arnhem - Nijmegen, Arnhem - Tiel, Arnhem - Veenendaal-de Klomp gedaan.
Mag gecontroleerd worden, kan niet anders dan dat er ergens een foutje ingeslopen is.
Milco schreef: ↑ma 15 nov 2021, 19:52
Inmiddels ben ik zojuist begonnen met het wijzigen van de patroontijden op de stations voor de treindienstregeling 2022. Met de verschillende verschuivingen en extra treinen (en treinseries die op zaterdag weer een andere vertrektijd kennen dan ma-vr zoals de 2400 of treinseries die juist na 20:00 weer in een ander patroon rijden zoals de 3300 en deels de 4800) wordt dit jaar een behoorlijke puzzel (zoals te zien bij Amsterdam Zuid dat ik net heb uitgeplozen).
Die kolom "bestemming" komt zo wel heel vol te staan met allerlei tijdsbeperkingen. Zou het niet overzichtelijker zijn om die in een aparte kolom met "bijzonderheden" of "opmerkingen" te zetten?
Ik zou die 3500 Utrecht (- Venlo) en 3700 Venlo trouwens uitsplitsen in een 3500 Utrecht, een 3500 Venlo en een 3700 Venlo, want dit vind ik niet echt duidelijk zo. Begrijp ik goed dat er op zondag tussen ca. 20:30 en 23:00 geen 3500 en ook geen 3700 rijdt? Want zo staat het er nu.