Blijft goedkoop. Parkeerverbod negeren is in Nederland € 100. Onterecht parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats is € 400ICE11 schreef: ↑ma 04 okt 2021, 19:05 Aanstaande vrijdag zal de Bundesrat (de Duitse eerste kamer dus) een voorstel goedkeuren waarmee verkeersboetes flink duurder worden, bij voorbeeld:
- Parkeerverbod negeren van 15 naar 55 Euro
- Boetes voor te snel rijden worden verdubbeld
- Nieuw: Met een auto met verbrandingsmotor op een parkeerplaats voor elektrische autos parkeren kost 55 Euro
en nog veel meer....
Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik realiseer me vanavond dat ik in mijn leven veel te weinig verkeersovertredingen in Duitsland begaan heb
Spijt...
Spijt...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In de Stadtbahn van Köln hangen bordjes met "Rookverbod - boete 15 euro". Dat is zo'n beetje de prijs van één pakje
Wat we in Nederland wel doen en in Duitsland niet is het wegbeeld aanpassen aan de snelheid. Rij je 100 op een lekker brede doorgaande weg, moet je ineens via 70 naar 50 omdat er drie huizen langs de weg staan en daarna weer 100, binnen een halve kilometer. Als je niet naar de borden had gekeken zou je het niet eens in de gaten hebben gehad.
Vanmiddag kwam ik tussen Werth en Isselburg over een stukje waar de limiet 70 eraf ging, dus ik trap naar 100. Voor ik op die snelheid was stond het volgende bord 70 er al weer
Wat we in Nederland wel doen en in Duitsland niet is het wegbeeld aanpassen aan de snelheid. Rij je 100 op een lekker brede doorgaande weg, moet je ineens via 70 naar 50 omdat er drie huizen langs de weg staan en daarna weer 100, binnen een halve kilometer. Als je niet naar de borden had gekeken zou je het niet eens in de gaten hebben gehad.
Vanmiddag kwam ik tussen Werth en Isselburg over een stukje waar de limiet 70 eraf ging, dus ik trap naar 100. Voor ik op die snelheid was stond het volgende bord 70 er al weer
Ik doe ook maar wat
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6483
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik was een maand geleden in Duitsland en ik was vooral verbaasd over de soms onoverzichtelijke kruisingen (geldt dat stoplicht nou wel of niet als je rechts afslaat?), stoplichten die heel snel van oranje op rood gaan en nog wat dingen die ik vergeten ben.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dat is natuurlijk ook wel te danken aan de manier waarop Nederlandse wegen gebouwd worden: snelheidsbeperkingen worden in Nederland niet zozeer door de bordjes, maar door het ontwerp van de weg kenbaar gemaakt. Stuk veiliger.Ardan schreef: ↑ma 04 okt 2021, 21:02 Wat we in Nederland wel doen en in Duitsland niet is het wegbeeld aanpassen aan de snelheid. Rij je 100 op een lekker brede doorgaande weg, moet je ineens via 70 naar 50 omdat er drie huizen langs de weg staan en daarna weer 100, binnen een halve kilometer. Als je niet naar de borden had gekeken zou je het niet eens in de gaten hebben gehad.
Vanmiddag kwam ik tussen Werth en Isselburg over een stukje waar de limiet 70 eraf ging, dus ik trap naar 100. Voor ik op die snelheid was stond het volgende bord 70 er al weer
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Krappe aansluitingen en knooppunten en korte invoegstroken zeker. Al las ik ergens dat ze in Denemarken helemáál geen invoegstroken gebruiken, ben benieuwd wat daar van waar is.
Ik doe ook maar wat
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In Denemarken was de invoegstrook altijd drie blokjes land idd. En knooppunten zijn ook mooi. De middelste rijstrook wordt steeds breder, vervolgens verschijnt er een stippellijn in het midden van die strook en daarna splitst de weg zich.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Er zijn wel uitzondering, maar in de regel komen de rechterrijstrook en de invoegstrook als een omgekeerde Y bij elkaar. (En zo splitsen veel wegen ook weer, zoals Suus al zei)
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2 met bord
Het is even wennen, maar het werkt verder prima. Over het algemeen heb je wel een vrij lang stuk om op snelheid te komen voor je bij het invoegpunt komt. Ik heb dit toch liever dan de korte strookjes die in Duitsland gebruikelijk zijn.
Goh.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik mag hopen dat Duitsland dat boetegeld in onderhoud van de infrastructuur gaat steken. Man man man wat is de toestand van de wegen daar bagger. En dat is exclusief de schade die door het water is aangebracht (de A61 is daardoor van Koblenz naar Venlo deels Vollsperrung).
Also hoop ik dat de Duitsers dezelfde 5 kilometer coulance hanteren in een 100km-zone anders hebben ze mij misschien net gepakt vandaag.
Also hoop ik dat de Duitsers dezelfde 5 kilometer coulance hanteren in een 100km-zone anders hebben ze mij misschien net gepakt vandaag.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dat zou je dan gemerkt moeten hebben, want in Duitsland flitst praktisch elke flitspaal nog met een lamp (en natuurlijk allemaal van voren)
Hier in Nederland heb je nauwelijks nog de lichtflits als je geflitst wordt.
Hier in Nederland heb je nauwelijks nog de lichtflits als je geflitst wordt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
In Denemarken gaat invoegend verkeer op de snelweg voor op verkeer op de hoofdrijbaan.
Eens wat betreft Duitsland: daar zijn ze blijkbaar tot het besef gekomen dat 100 niet overal praktisch is, dus krijg je bij elke kruising, uitrit, dassentunnel etc weer zo’n hele riedel borden. En als er dan nog een paar hapsnurkers tussen rijden (datzelfde slag dat in Zeeland ook altijd voor je snufferd zit) dan rijd je het hele stuk 65.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
En bij voorkeur staat er 2 meter na een snelheidsverlaging direct een flitspaal. Ook typisch Duits.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Hier in de buurt is een korte stuk tempo 50 op een weg waar anders gewoon 100 is. Daar staan ze dan zelfs met twee mobiele flitspalen, een aan het begin en een kort voor het einde van de 50-zone.....
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Bekende van mij heeft ooit in NL een boete aangevochten waar de flitser direct na het bord Begin bebouwde kom kwam. De boete is van tafel geveegd omdat het niet realistisch is dat je dan al meteen op 50kmh zit.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Veel van de Duitse bekeuringen blijven in mijn optiek erg goedkoop om een bezwaarschrift tegen in te dienen, maar helemaal ethisch is flitsen direct achter een snelheidsbeperking nou niet bepaald.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Maar de snelheidsbeperking geldt toch direct achter het bord? Het stuk weg vóór het bord is voorzien om af te remmen naar de nieuwe maximumsnelheid. Dus tenzij je door plaatselijke omstandigheden zoals een bocht oid, niet realistisch kan afremmen tot de nieuwe maximumsnelheid vanaf het punt dat je het bord zou moeten zien, lijkt mij niet dat je zo'n boete kan aanvechten.
Net zo zeer een nieuwe hogere maximumsnelheid pas geldt ná het bord en dus voor dat bord geen gas mag bijgeven.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Bij ons bestaan wat dat betreft verschillende regelingen per deelstaat. In Bayern en Thüringen mag bij voorbeeld pas 200 meter na een bord geflitst worden, in NRW, Saarland en Hamburg bestaat er geen minimale afstand en in de overige staten verschilt het tussen 75 en 150 meter.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik mocht laatst een tientje aftikken voor 5 kilometer te snel waar het 30 was.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dan moet je het bord eerder neerzetten. Met de oogtest op het rijexamen moet je een kenteken lezen op 25 meter afstand, dus dat is blijkbaar de afstand waarop je die borden moet kunnen lezen. Ik kan niet in 25 meter van 80 naar 50.JordiBrabant schreef: ↑di 05 okt 2021, 12:15 [Maar de snelheidsbeperking geldt toch direct achter het bord? Het stuk weg vóór het bord is voorzien om af te remmen naar de nieuwe maximumsnelheid.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Daar zijn gewoon normen voor. Vlak achter het bord met de nieuwe maximumsnelheid mag niet. Met wat googlen heb ik deze link gevonden waar je de afstanden kan zien: https://www.advocaat-verkeersstrafrecht ... idslimiet/JordiBrabant schreef: ↑di 05 okt 2021, 12:15Maar de snelheidsbeperking geldt toch direct achter het bord? Het stuk weg vóór het bord is voorzien om af te remmen naar de nieuwe maximumsnelheid. Dus tenzij je door plaatselijke omstandigheden zoals een bocht oid, niet realistisch kan afremmen tot de nieuwe maximumsnelheid vanaf het punt dat je het bord zou moeten zien, lijkt mij niet dat je zo'n boete kan aanvechten.
Net zo zeer een nieuwe hogere maximumsnelheid pas geldt ná het bord en dus voor dat bord geen gas mag bijgeven.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De manieren waarop snelheden worden aangegeven laten soms ruimte voor perceptie, maar bij het naderen van de bebouwde kom moet je eigenlijk niet willen dat je met 80 het bord passeert en op de meeste provinciale wegen bestaan er aan de komgrens maatregelen (de welbekende chicanes in het midden van de weg) om de snelheid daarvoor eruit te halen.Chrysa schreef: ↑di 05 okt 2021, 13:29Dan moet je het bord eerder neerzetten. Met de oogtest op het rijexamen moet je een kenteken lezen op 25 meter afstand, dus dat is blijkbaar de afstand waarop je die borden moet kunnen lezen. Ik kan niet in 25 meter van 80 naar 50.JordiBrabant schreef: ↑di 05 okt 2021, 12:15 [Maar de snelheidsbeperking geldt toch direct achter het bord? Het stuk weg vóór het bord is voorzien om af te remmen naar de nieuwe maximumsnelheid.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dat die norm bestond wist ik niet, bedankt! Ik vind de coulance overigens wel ruim, maar dat is mijn mening.
Verkeersborden zijn een stuk groter dan kentekenplaten, dus die moet je van een grotere afstand kunnen lezen, daar zullen ook vast normen voor zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik reed gisteren al dertig kilometer achter dezelfde Duitse auto op de snelweg, keurig 102 km/h, en op een gegeven moment gingen er wat auto's 120 rijden, en ik ook toen ik op mijn klokje keek en zag dat het 19:00 was. Toen ik de Duitse auto inhaalde ging die daarop ook harder rijden, op een gegeven moment rijdt iedereen 120... tot het volgende kantelwalsbord dat nog op 100 km/h stond. Toch maar een beetje snelheid eruit. Tsja, wanneer is het nou 19:00 uur en hoe sterk is je verhaal als je zegt dat het op jouw klokje al 19:00 was? Daar zal toch denk ik ook wel wat coulance in zitten, al moet je de digitale borden natuurlijk wel altijd opvolgen
Ik doe ook maar wat
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De klok in je dashboard is nooit helemaal nauwkeurig ten opzichte van de actuele tijd. De boordcomputer maakt voor de klok (in de meeste gevallen) nog geen gebruik van de GPS-unit. In de meeste auto's moet je de klok daarom handmatig verstellen als de zomer- en wintertijd wisselen en als de afwijking erg groot wordt. Ik heb de afwijking in mijn eigen auto nog niet in het vizier, maar ik rij dan ook vooralsnog nog alleen kortere stukken omdat ik mijn auto nog maar anderhalve week in bezit heb. De afstanden die ik (alleen) rij wil ik langzaam opbouwen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De klok in mijn auto loopt wel met de GPS gelijk hoor.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten