Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Even terug naar het materieeltekort, krijgt lijn C na het invoeren van lijn A op 23 oktober opnieuw veel enkeltjes? Of valt het dit keer wel mee?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Je bedoelt 2x 5300/5400.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, ik had letterlijk over enkeltjes. Ik dacht het weleens te zien op lijn C van de MG2 of SG2. En volgens mij is er op dit topic ook nog eens over gesproken. Of ligt het aan mij?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Er zijn alleen geen SG2s meer dus dat wordt lastig MG2/1 kan niet als enkeltje ingezet worden en SG3 is hard nodig voor bovenleidingbedrijf.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
O sorry, dan heb ik me denk ik vergist.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Inmiddels is lijn A ook op 23 oktober weer toegevoegd in de dienstregeling. Die dag wordt er tevens niet ontkoppeld 's avonds op lijnen B en E.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Heeft dat niet ontkoppelen van die dag te maken met de Marathon van Rotterdam op 23 en 24 oktober?
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op ma 11 okt 2021, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
O, ik heb zojuist op de site gekeken en geeft het nog steeds aan dat lijn A pas volledig wordt ingevoerd op 24 oktober. Maar vanwege de Marathon wordt er dan om de 10 minuten gereden op die zondag.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Op 12 december is het volgende evenement: de Bruggenloop. Tramlijnen 21, 23 en 24 wordt in de middag omgeleid of ingekort en lijn 12 rijdt extra voorafgaand en na afloop van de wedstrijd.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik zag zojuist iets bijzonders op metro C naar de terp. De metro vertrok vanaf het station (Hoogvliet) maar op het achterste rijtuig (was MG2/1, wagennummer onbekend) stonden de frontseinen nog aan.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is ook gebeurd met (R)(H)SG3. De schakelaar voor de seinen stond niet op automatisch.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik neem aan dat ook lijn 25 gaat omrijden want die kan de Erasmusbrug tijdens het evenement waarschijnlijk niet bedienen. Ik denk dat het Maashaven - Carnisselande en Willemsplein - Schiebroek wordt. Tenzij er op meerdere plekken wordt gerend om naar de andere brug te gaan en dat lijn 25 daar ook meer hinder van ondervindt.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Bruggenloop is niet zo'n groot evenement, ik vermoed dat ze alleen de rijbaan richting centrum afsluiten en dan kunnen de trams blijven rijden. Alleen lijn 23 moet tijdelijk omrijden vanwege de start en finish bij De Kuip en lijn 21/24 worden tijdelijk ingekort tot Burgemeester Oudlaan als de lopers de trambaan oversteken richting de Van Brienenoordbrug.
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn de spoorwerkzaamheden op de trambaan voor lijn 4 in Rotterdam-Noord niet meer aan de orde? Het lijkt erop dat de werkzaamheden niet eind oktober beginnen maar als het nog komt heb ik het idee dat het later wordt. Want het staat niet meer op de website van de RET.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Die route zal men helaas te duur vinden vermoed ik, zeker nu men sindsdien volop aan het bouwen is gegaan daar en er eigenlijk geen ruimte meer over is voor een bouwput bij de Rosestraat.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Of plan dan meteen een U-bocht: Capelsebrug - Esch - Zuidplein - Waalhaven - Station Schiedam (waarbij je mogelijk het deel Zuid - Schiedam later in de tijd aanlegt).
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 16 apr 2021, 11:09
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Meneer Unck wil graag een geboorde tunnel voor de metro. Hij noemt Kopenhagen als voorbeeld waar een cirkellijn onder de stad wordt aangelegd. Maar ja, sinds 1972 is de tram daar verdwenen. Rotterdam beschikt over een fijnmazig tramnetwerk. De lijnen 21 en 24 kunnen de oversteek naar zuid maken. Een stuk goedkoper. Bovendien heeft de overheid geld gereserveerd voor een oeververbinding die de van Brienenoordbrug moet ontlasten.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijnen 21 en 24 naar zuid doortrekken schiet je niets mee op, die lijnen komen uit het centrum en vanaf daar heb je al 3 verbindingen naar zuid. Het idee is juist vanaf Kralingse Zoom, met mogelijke verlenging naar Alexander, naar Zuidplein te gaan. En om een significante bijdrage te geven aan de vervoerscapaciteit zou een tram zeer frequent moeten gaan rijden, en daar is bovengronds eigenlijk geen ruimte voor. Je zou dan meer dan 100 trams per uur over de Randweg krijgen. Dus nee, gooi die lijn gewoon lekker ondergronds, zoals het hoort.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 16 apr 2021, 11:09
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 21 en 24 doen even niet mee, maar hun rails zijn wel handig om vanaf De Esch via de BOL en de des Gravenweg naar Alexander te rijden
Op Zuid zijn de Stadionweg/Strevelsweg/Breeweg/Bree/Coen Moulijnweg en Stadionweg in beeld. De Randweg doet dus niet mee.
Naar mijn bescheiden mening zullen er te weinig reizigers zijn om een metrolijn te rechtvaardigen.
Op Zuid zijn de Stadionweg/Strevelsweg/Breeweg/Bree/Coen Moulijnweg en Stadionweg in beeld. De Randweg doet dus niet mee.
Naar mijn bescheiden mening zullen er te weinig reizigers zijn om een metrolijn te rechtvaardigen.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Jij vergeet wel dat er plannen zijn voor een mega project dat Feyenoord City heet. Er staan ook nog heel veel woningen gepland in en rondom dat gebied, eigenlijk door heel Rotterdam.
Tram is leuk voor de korte termijn, maar die gaat snel tegen de maximale capaciteit aan lopen, vooral op wedstrijddagen. Kijk maar naar tram 12. Ik heb al medelijden met reizigers van tram 23 die tijdens wedstrijddagen zich in opgepropte trams zich moeten persen om naar hun bestemming te kunnen reizen.
En metrostation Beurs loopt ook al over een X aantal jaar tegen de max aan.
En Unck heeft gewoon gelijk. Doe het gelijk goed. Lijn A zou inderdaad de beste keus zijn want dan kan de frequentie van lijnen B en C uiteindelijk verhoogd worden. Voor de tram kan je beter kijken om lijn 7 te verlengen door Prinsenland over de route van de huidige lijn 36. Want die werkt als feeder voor de metro en je zal op een gegeven daar de capaciteit ook moeten verhogen omdat er ook in dat gebied veel woningen komen. Men is al aan het kijken om langs de A16 vol ye bouwen.
Tram is leuk voor de korte termijn, maar die gaat snel tegen de maximale capaciteit aan lopen, vooral op wedstrijddagen. Kijk maar naar tram 12. Ik heb al medelijden met reizigers van tram 23 die tijdens wedstrijddagen zich in opgepropte trams zich moeten persen om naar hun bestemming te kunnen reizen.
En metrostation Beurs loopt ook al over een X aantal jaar tegen de max aan.
En Unck heeft gewoon gelijk. Doe het gelijk goed. Lijn A zou inderdaad de beste keus zijn want dan kan de frequentie van lijnen B en C uiteindelijk verhoogd worden. Voor de tram kan je beter kijken om lijn 7 te verlengen door Prinsenland over de route van de huidige lijn 36. Want die werkt als feeder voor de metro en je zal op een gegeven daar de capaciteit ook moeten verhogen omdat er ook in dat gebied veel woningen komen. Men is al aan het kijken om langs de A16 vol ye bouwen.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik ben het grotendeels met je eens, op dit kleine punt na.jesse-cruzu schreef: ↑wo 13 okt 2021, 06:43 En Unck heeft gewoon gelijk. Doe het gelijk goed. Lijn A zou inderdaad de beste keus zijn want dan kan de frequentie van lijnen B en C uiteindelijk verhoogd worden.
Het lijkt mij juist beter om lijn C de nieuwe route te geven, zodat het metronet deels ontvlochten kan worden en de frequenties op de nieuwe lijn niet afhankelijk zijn van de capaciteit op de sneltram. Uiteraard moet lijn A dan verlengd worden naar De Akkers.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vanuit reizigersoogpunt is dat ongunstiger, veel meer reizigers moeten dan overstappen, met lijn A bied je meer reizigers een rechtstreekse verbinding. Maar er is nog een optie 3: het gebied langs de A16 tussen Terbregseplein en Kralingse Zoom is al aangemerkt als zoekgebied voor woningbouw. Als dit doorgaat én men stevig in volume gaat bouwen hier is het een optie de nieuwe metrolijn hierlangs te laten rijden en dan langs de Hoofdweg naar Alexander. Dan wordt Kralingse Zoom een kruisstation, eventueel met een verbindingsboog richting de remise.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten