Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
De trajecten waar de EA voorheen reed hadden of geen getrokken treinen meer, of de locomotief kon vervangen worden door de EB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat lijkt me nogal duidelijk: de oplegger is vastgelopen op de hoge spoordijk.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar er zijn toch recent geen elektrische treinstellen bijgekomen? Waarmee zijn dan op (recent) geëlektrificeerde baanvakken getrokken treinen vervangen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort buitenlands nieuws
De CityNightLine werd door een eloc serie EA getrokken. Toen die werd opgeheven raakte een deel van de serie werkloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
De EA werd afgezien van de CityNightLine dan ook voornamelijk voor goederen gebruikt. Voor reizigersvervoer waren ze jaren geleden al vervangen door treinstellen (IR4 en Øresundståg).
Er zijn wel recent nieuwe elektrische locomotieven bijgekomen, het type EB beter bekend als Vectron. De getrokken (of trek-duw) treinen zijn bij de recente elektrificatie dus niet vervangen, alleen de locs zijn nieuw.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens mij is het de bedoeling dat die op termijn weer vervangen gaan worden door de bestelde Coradia Stream
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Kort buitenlands nieuws
Het grootste dieseleiland in Duitsland wordt geëlektrificeerd. Het gaat om een investering van 4 miljard, waardoor 500 km spoorlijn onder de draad komt.
https://www.sueddeutsche.de/bayern/verk ... -99-666212
https://www.sueddeutsche.de/bayern/verk ... -99-666212
Re: Kort buitenlands nieuws
Niet slecht. Misschien kunnen ze dan eindelijk ook eens een fatsoenlijke verbinding naar Praag maken vanuit Nürnberg.
Re: Kort buitenlands nieuws
Kan nu toch ook. Net als vroeger een 218 tussen Neurenberg en Cheb en kachelen maar
Re: Kort buitenlands nieuws
Thello wordt Trenitalia France. http://ferrovie.info/index.php/it/42-pr ... lia-france
Re: Kort buitenlands nieuws
Ah, dat verklaart dat ik gisteren (of was het eergisteren?) een Frecciarossa op Lyon Perrache zag staan.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Kort buitenlands nieuws
Van Treinreiziger.nl een filmpje over de gerenoveerde Thalysstellen:
Ziet er netjes uit moet ik zeggen. Fietsplekken is een grote verbetering (maar de vraag is hoe duur die gaan zijn), het afschaffen van de bar (waarvoor uiteraard zitplaatsen zijn gekomen) is echt een minpunt voor een internationale treindienst.
Ziet er netjes uit moet ik zeggen. Fietsplekken is een grote verbetering (maar de vraag is hoe duur die gaan zijn), het afschaffen van de bar (waarvoor uiteraard zitplaatsen zijn gekomen) is echt een minpunt voor een internationale treindienst.
Re: Kort buitenlands nieuws
Twee fietsplekken per trein. Magertjes. Maar dranken en snacks kan je uit de automaat krijgen? Armoedig.
Re: Kort buitenlands nieuws
Gezien dat je op dit moment met regionale treinen moet reizen (of omreizen via Duitsland ) als je een fiets wil meenemen naar Frankrijk, zie ik die fietsplekken toch als een flinke verbetering. Wellicht komen er in de toekomst meer als het aanslaat.
Re: Kort buitenlands nieuws
Beperking van beenruimte wordt ook genoemd. Het lijkt wel "hiep hoi we hebben de vliegtuigen vervangen dus we kunnen onze treinen nog meer vervliegtuigen"-tijd.
Re: Kort buitenlands nieuws
Nóg miner beenruimte?
En die automaten zijn opzich prima, als ze dan ook normale automatenprijzen gaan rekenen. Maar dat zal wel niet
En die automaten zijn opzich prima, als ze dan ook normale automatenprijzen gaan rekenen. Maar dat zal wel niet
Re: Kort buitenlands nieuws
Tussen Brussel en Amsterdam hebben ze (samen met de Benelux) nog niet alle vliegtuigen vervangen. Naar Parijs heb je nog veel meer dagelijkse vluchten, maar dat is wat logischer gelet op het gegeven dat het beiden bases zijn van Air France-KLM.
Maar de beenruimte in de tweede klas was net aan te doen met mijn gemiddelde lengte, dus die wegsnoepen lijkt mij geen goed idee.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort buitenlands nieuws
Meer stoelen = meer reizigers = meer inkomsten toch?
Re: Kort buitenlands nieuws
Nog over de aankomende naamswijziging van Thalys naar Eurostar: op SpoorPro staat een stuk waarin Thalys het probeert uit te leggen. De marketingtermen vliegen je om de orenPHS schreef: ↑ma 04 okt 2021, 22:03 Ook ik vind het een vreemde keuze, Thalys lijkt mij een bekender merk in Nederland, België en Duitsland dan Eurostar.
Daarnaast is het onhandig voor de reizigers, omdat de Eurostar echt andere treinen zijn die ook van aparte terminals vertrekken vanwege de grenscontroles. De 'Eurostar terminal' werkt straks verwarrend, omdat maar een deel van de Eurostar treinen daar vandaan vertrekt.
En zou Thalys zijn treinen straks echt geel-blauw-wit maken? Lijkt mij een duur grapje gezien de beperkte resterende levensduur van de vloot.
Re: Kort buitenlands nieuws
De Bundesnetzagentur, hoogste toezichthouder over het Duitse spoor, heeft DB Netz verplicht om ondersneeuwde spoorlijnen binnen 24 uur weer berijdbaar te maken, anders dreigt toekomstig een dwangsom.
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)
Re: Kort buitenlands nieuws
Het stuk van Remagen tot Ahrweiler Markt zal volgens DSO op 8. november weer in dienst gaan.RobertT schreef: ↑do 22 jul 2021, 23:39 Voor de Ahrtalbahn zie ik genoeg potentieel op het eerste gedeelte tot pakweg Ahrweiler Markt,daarna is het een heel stuk minder.
Voor de Erfttalbahn lijkt het me wat minder rooskleurig,alleen is vooral Bad Münstereifel interessant voor het toerisme.
Zal wel weer een politiek spel met geld worden.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Kort buitenlands nieuws
En is de dwangsom hoger dan de kosten voor het sneeuwruimen?ICE11 schreef: ↑wo 27 okt 2021, 20:47 De Bundesnetzagentur, hoogste toezichthouder over het Duitse spoor, heeft DB Netz verplicht om ondersneeuwde spoorlijnen binnen 24 uur weer berijdbaar te maken, anders dreigt toekomstig een dwangsom.
https://www.lok-report.de/news/deutschl ... auern.html)
Zo nee, heb ik een vermoeden wat de actie van Dhr. Pofalla gaat zijn komende winter.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens deze bron https://bahnblogstelle.net/2021/10/27/n ... n-beheben/ gaat het om 100.000 Euro.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Kort buitenlands nieuws
Per Strecke?
Als het voor het gehele net is, wens ik eenieder die voor minder dan €1.64* per spoorkilometer heel Duitsland kan schoonvegen veel succes.
*€100.000 / 60.969 spoorkilometers ≈ €1.64 pkm
Als het voor het gehele net is, wens ik eenieder die voor minder dan €1.64* per spoorkilometer heel Duitsland kan schoonvegen veel succes.
*€100.000 / 60.969 spoorkilometers ≈ €1.64 pkm
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op DSO staat zelfs dat deze dwangsom niet voor DB Netz is maar voor de vervoerder, welke het dan weer van DB Netz terug moet vorderen. Alles een beetje onduidelijk....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten