Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zag hem vanochtend ook te Rotterdam Centraal. Volgens de borden ging hij via Haarlem naar Amersfoort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De slaaptrein was waarschijnlijk de Green City Trip uit Venezia. Deze tweede keer dat de Green City Trip rijdt had de terugreis 'slechts' anderhalf uur vertraging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Slaaptrein reed richting Eindhoven/Den Bosch, dus ik weet niet zo zeker of het de aankomende rit was.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Allicht na aankomst leeg richting opstellocatie? Geen idee waar die trein gestald wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De nachttrein bestaat uit 16 rijtuigen. Dat past niet op de tailtrack in Breda. Een kerende nachttrein moet dus automatisch doorrijden naar een locatie waar de trein makkelijk kan keren en voorbereid worden op de vervolgrit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik meende dat de trein in Eindhoven opstart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is de reden dat de 1100 dit weekend niet rijdt en er een vervangende serie 28500 rijdt met VIRM? Is er iets op de HSL en/of is er wellicht ook onderhoud aan het ICR?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Werkzaamheden op de HSL inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rijdt er helemaal geen ICR? Dat is wel raar, meestal rijdt dat nog wel mee als er via Dordrecht wordt gereden.
De zuidtak van de HSL is gesloten tot Breda aansluiting. Thalys en Eurostar rijden via Roosendaal, de Benelux rijdt wel via Noorderkempen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb vanmiddag tijdens die twee uur poetsen ('t was nodig ) helemaal geen ICR gezien inderdaad, viel mij na een tijdje ook al op.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de afgelopen jaren al wel meerdere varianten gezien. Zowel VIRM op de vervangende IC als ICR via Dordrecht (dat laatste een paar weken terug nog geloof ik)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat bij werkzaamheden op het zuidelijk deel van de HSL vrijwel elke keer een andere dienstregeling wordt gereden is mij ook een doorn in het oog, die van dit weekend is wel een van de gunstigste die ik in tijden heb gezien. Maar wellicht zit hem daar ook de clue, zo weinig extra rijtijd én een extra stop in Schiedam Centrum is krap met ICR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door werkzaamheden rijden er dit weekend geen treinen tussen Rm en Ehv, en de hele volgende week niet tussen Rm en Wt. In Roermond keren alle IC's op spoor 2. Er is wel gegoocheld met de dienstregeling: richting Mt vertrekt de 700800 al om .27 en .57 in plaats van .00 en .30, dus een krappe crossplatform van 2 minuten vanaf de Maaslijn. Andersom komt de 700800 pas om .03 en .33 binnen in plaats van .01 en .31 waardoor dus exact 0 minuten overblijven van de overstap. Fijn ook voor de mensen die om willen reizen.
Overigens blijf ik het een blamage vinden dat ProRail de bakborden zo heeft verschoven dat de treinen niet meer recht tegenover elkaar staan.
Overigens blijf ik het een blamage vinden dat ProRail de bakborden zo heeft verschoven dat de treinen niet meer recht tegenover elkaar staan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vind het ook wel raar dat de 28500 niet in Dordrecht, maar wel in Schiedam stopt (en een ander serienummer heeft).Suus schreef: ↑za 23 okt 2021, 22:26 Dat bij werkzaamheden op het zuidelijk deel van de HSL vrijwel elke keer een andere dienstregeling wordt gereden is mij ook een doorn in het oog, die van dit weekend is wel een van de gunstigste die ik in tijden heb gezien. Maar wellicht zit hem daar ook de clue, zo weinig extra rijtijd én een extra stop in Schiedam Centrum is krap met ICR.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
1100 is gekoppeld aan de HSL-diensten van personeel (en dus NS-international), daarom een ander treinnummer.
Niet stoppen in Ddr zorgt ervoor dat er voldoende afstand zit tussen de 2400/3700 en de omgeleide IC.
Het stoppen in Schiedam Centrum is waarschijnlijk om de rijtijd voldoende op te rekken, dat er niet precies in 30 minuten gekeerd wordt in Gvc.
Niet stoppen in Ddr zorgt ervoor dat er voldoende afstand zit tussen de 2400/3700 en de omgeleide IC.
Het stoppen in Schiedam Centrum is waarschijnlijk om de rijtijd voldoende op te rekken, dat er niet precies in 30 minuten gekeerd wordt in Gvc.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bijzonder dat die afstand dit weekend dan wel nodig was, terwijl er bij eerdere werkzaamheden juist ook in Dordrecht gestopt is (met ICR zelfs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarin met een lange stop werd gewerkt in Breda (en men dus +30 aankwam in Gvc, ipv +6 nu)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wordt de 1100 dan (nog steeds) door personeel van NS International gereden? Ik dacht dat sinds de nieuwe concessie HRN het vervoer van binnenlandse treinen over de HSL volledig NS was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 28500 dit weekend heeft dezelfde rijtijd als de oude 1900 Den Haag - Eindhoven (- Venlo), alleen is de dienstregeling hier en daar een minuutje verschoven om het in te passen in de huidige dienstregeling, waarbij ook de stop in Dordrecht vervangen is door een stop in Schiedam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 14642 had vanmiddag wat problemen om Zwolle te verlaten: dat ging uiteindelijk met +10. Mijn 742 heeft hem denk ik in Dronten of Lelystad ingehaald in plaats van Almere Oostvaarders.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik reis een keer met blauwnet maar alle mensen worden aangemoedigd om naast elkaar te gaan zitten en alle zitplaatsen te gebruiken. Daarnaast heeft medewerkster van S en V tijdens controlerondje de deuren van de stiltecoupe weer dicht gedaan zodat je weer echt in stiltecoupe zit en je dus dat knopje in moet drukken om stiltecoupe uit te lopen.
Wel fijn om te zien dat we op sommige vlakken weer steeds verder teruggaan naar het oude normaal
Wel fijn om te zien dat we op sommige vlakken weer steeds verder teruggaan naar het oude normaal
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh ik had de laatste week al meerdere stellen waarin alle deuren tussen de stilcoupé en de rest van de trein weer gesloten waren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten