Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat de topsnelheid 320 is wil niet zeggen dat treinen dat ook planmatig rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De afstand is bijna 600 km en ze doen er iets meer dan 2 uur over. Dus dan is hun gemiddelde snelheid iets minder dan 280 km/u. Met optrekken en afremmen er bij moeten ze wel hun max van 320 planmatig rijden om dit gemiddelde te halen. Waarom zouden ze anders een spoorlijn aanleggen voor 320 km/u als ze het planmatig niet gaan rijden. En niet te vergeten, hoe kunnen ze dan die tijd van iets meer dan 2 uur halen?
Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De afstand is nog geen 550 kilometer, bovendien bevat een goede dienstregeling ook wat buffer, zeker met zulke afstanden.
Tussen Tours en Bordeaux is overigens theoretisch 350 km/uur mogelijk, maar dat wordt niet gereden omdat het stroomverbruik en onderhoudskosten dan door het dak gaan. Iets langzamer rijden is dus goedkoper.
Tussen Tours en Bordeaux is overigens theoretisch 350 km/uur mogelijk, maar dat wordt niet gereden omdat het stroomverbruik en onderhoudskosten dan door het dak gaan. Iets langzamer rijden is dus goedkoper.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ok prima, laat het dan 550 km zijn. Alleen tussen Bordeaux en Tours rijdt hij 320 en daarboven max 300.
Ja geloof ik, maar er is geen enkele TGV die 350 km/u rijdt in de dienstregeling, behalve in China doen ze dat. Maar het ging juist om dat de TGV niet planmatig 320 rijdt. Dat doen ze dus wel. Laat het de ene keer 315 of 318 en de andere keer 322 zijn. Of laat het een keer wat minder zijn om een andere reden. Maar ze kunnen niet al op voorhand minder hard gaan rijden omdat ze verderop een buffer hebben van 5 minuten.
Ja geloof ik, maar er is geen enkele TGV die 350 km/u rijdt in de dienstregeling, behalve in China doen ze dat. Maar het ging juist om dat de TGV niet planmatig 320 rijdt. Dat doen ze dus wel. Laat het de ene keer 315 of 318 en de andere keer 322 zijn. Of laat het een keer wat minder zijn om een andere reden. Maar ze kunnen niet al op voorhand minder hard gaan rijden omdat ze verderop een buffer hebben van 5 minuten.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik was onder de indruk van 318 km/uur omdat ik gewend ben aan een kruissnelheid van 300 km/uur. In Parijs bleken we hooguit 2 minuten te hebben ingelopen, dus het zou best kunnen zijn dat we tegen de normaal geplande snelheid hebben gereden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
320 wordt op meer trajecten gehaald, ook op de LGV Est, LGV Bretagne-Pays de la Loire, en op delen van de LGV Méditerranée. De nieuwbouwlijn om Nîmes en Montpellier heen is wel voor maximaal 300 km/h gebouwd, al wordt daar voorlopig alleen op lichtseinen gereden met max 220 km/h.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
In deze cabinerit tussen Toulouse en Parijs zit de kruissnelheid ook tegen de 320 km/u aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik heb inmiddels antwoord van de ÖBB op mijn ingevulde Fahrgastrechteformular, bonnetjes en brief van anderhalf A4'tje: we krijgen 75% van de ritprijs terug. 50% vanwege de vertraging en van het restbedrag nog een keer 50% vanwege het ontbreken van de juiste accommodatie op de route. Daarnaast worden ook alle kosten voor de extra reserveringen (€16) en de Verpflegung van die dag (drie maaltijden voor vier personen, ruim €100) in z'n geheel vergoed. Het geld moet ik nog krijgen, maar ik ben blij dat men iets meer kan doen dan alleen de 50% voor vertraging vergoedenTimon91 schreef: ↑wo 15 sep 2021, 12:43*Heel veel woorden over een nacht in een NightJet in Blerick en zeiken over de DB*Bollenstad schreef: ↑za 11 sep 2021, 16:50 Wat mij dan nu bezighoudt: waar is die trein nu? En de reizigers?
Mijn Flickr account.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Weliswaar geen reizigersvervoer, maar wel enigszins bizar nieuws...
Freightliner takes down electric locos due to high electricity prices
The shocking rise in electricity prices has sparked some rail freight operators into a startling scenario. Electric locomotives are to be stopped and operators will resort to diesel traction instead. This would pose difficult questions for the UK and devolved governments, who lay claim to a diversified energy generation policy. It would also drive a freight train straight through decarbonisation plans.
The UK operation of the global Genesee and Wyoming corporation – Freightliner – has been first to react. “As a result of soaring prices on the UK’s wholesale electricity market, the price Network Rail charges us to operate electric train services has increased by more than 210 per cent between September and October”, says their statement. “This unprecedented rise in electricity charges has resulted in a sharp increase in the cost of operating electric freight services. As a result, Freightliner has taken the difficult decision to temporarily replace electric freight services with diesel-hauled services, in order to maintain a cost-effective option for transporting vital goods and supplies across the UK.”
Lees verder
Freightliner takes down electric locos due to high electricity prices
The shocking rise in electricity prices has sparked some rail freight operators into a startling scenario. Electric locomotives are to be stopped and operators will resort to diesel traction instead. This would pose difficult questions for the UK and devolved governments, who lay claim to a diversified energy generation policy. It would also drive a freight train straight through decarbonisation plans.
The UK operation of the global Genesee and Wyoming corporation – Freightliner – has been first to react. “As a result of soaring prices on the UK’s wholesale electricity market, the price Network Rail charges us to operate electric train services has increased by more than 210 per cent between September and October”, says their statement. “This unprecedented rise in electricity charges has resulted in a sharp increase in the cost of operating electric freight services. As a result, Freightliner has taken the difficult decision to temporarily replace electric freight services with diesel-hauled services, in order to maintain a cost-effective option for transporting vital goods and supplies across the UK.”
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Krijg net van een vriend door dat de supermarkt Louis Delhaize op Antwerpen-Centraal verhuisd is. De winkel heet nu niet meer Antwerpen Centraal maar Antwerpen Station en zit recht tegenover de oude locatie op de begane grond, maar nu dus aan de kant Pelikaanstraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zag laatst al dat ze er bezig waren... Maar vanuit de hal gezien zit die nu aan de rechterkant in plaats van aan de linkerkant als ik het goed begrijp?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zag hem vorige week maandag nog aan de linkerkant zitten.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ging het gister over vertraagde nachttreinen, de Metropol heeft vandaag slechts +360
Mijn trein rijdt daarentegen met slechts +4 ofzo
Mijn trein rijdt daarentegen met slechts +4 ofzo
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De t420 deed het ook weer goed: die had in Arnhem +210
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Gisteren was die schijnbaar pas om 5 uur 's middags in Amsterdam, i.v.m. de storm in Duitsland
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De 420 was in Innsbruck al 2,5 uur later vertrokken dan gepland, dus daar ging het deze keer al mis. Het deel uit Wenen was op tijd in Nürnberg.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens de DB Navigator vanwege medical treatment for passenger
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat gebeurde pas later op de rit. Hiervoor stond er helemaal geen reden voor de vertraging bij. https://twitter.com/desbarts/status/145 ... TVJLA&s=19
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Benelux en werkzaamheden afgelopen weekend: wegens de vervanging van de geluidschermen langs de HSL Zuid reed de Benelux (9200 / 9600) niet tussen Amsterdam Centraal en Breda.
Daarnaast waren er werkzaamheden bij Mechelen, waardoor er een omleiding via Lier-Aarschot-Erps=Kwerps-Luchthaven Zaventem tot Brussel Noord werd gereden.
Daarnaast waren er werkzaamheden bij Mechelen, waardoor er een omleiding via Lier-Aarschot-Erps=Kwerps-Luchthaven Zaventem tot Brussel Noord werd gereden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er rijdt een Wiener Linien Citaro 2 in Lausanne.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Overstap van 2 minuten op Sonceboz-Sombeval, een of ander station in de middle of nowhere. We kwamen een minuutje te laat aan, dus de treindienstleider dacht slim te zijn om de wachtende trein voor ons uit te sturen. Gevolg: 40 mensen hebben hun overstap gemist, terwijl er echt 3 mensen in die trein zaten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Inmiddels is zij dan toch niet meer de enige, want er is nog een halve (ja, een halve!) erbij gekomen. Foto`s:
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,9883918
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik kwam een bekende tegen in ICE104 in Basel.
De rit ging best goed, maar in Köln stonden we opeens een half uur stil zonder enige reden. De machinist heeft zijn best gedaan, aankomst in Arnhem was met +19. NS werkt mooi mee door hun IC naar Breda ook met +22 te rijden, en zo ben ik nog soort van op tijd thuis ook.
Qua DB-bingo valt het mee. Wel was de omroep bar slecht, er was amper wat van te verstaan.
De rit ging best goed, maar in Köln stonden we opeens een half uur stil zonder enige reden. De machinist heeft zijn best gedaan, aankomst in Arnhem was met +19. NS werkt mooi mee door hun IC naar Breda ook met +22 te rijden, en zo ben ik nog soort van op tijd thuis ook.
Qua DB-bingo valt het mee. Wel was de omroep bar slecht, er was amper wat van te verstaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten