Korte vragen
Re: Korte vragen
Technisch gezien misschien wel, maar dan help je de knoop in Zwolle om zeep.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik zie dat lijn 675 in Limburg (https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... Busstation) wordt gereden met touringcars van het type VDL Futura. Hoe zit dat met het in- en uitchecken? Hangen er cico's in de bussen of dien je dat bij de chauffeur te doen met een handheld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Er hangen Cico's in de bussen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Goedemorgen, als ik bij de buschauffeur van Qbuzz DMG een kaartje wil kopen (met pin uiteraard), is dit dan enkel contactloos mogelijk of kan ik bij die pinapparaten ook gewoon mijn pinpas in dat apparaat steken en pincode intoetsen? Ik heb hier überhaupt eigenlijk nooit op gelet ongeacht welk gebied trouwens…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Doorgaans zijn het 'gewone' pinapparaten waar je het pasje ook in kunt steken. Hoe het specifiek in DMG zit, durf ik echter niet te zeggen.
Re: Korte vragen
In DMG kun je ook gewoon de pas er insteken en met pincode betalen ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Korte vragen
Kent de SNG-omroep de IC-treinseries niet? Ik zit nu voor de tweede keer in een SNG in de 3600, beide keren wel met reisinfo op de schermen maar zonder (automatische) omroep.
Re: Korte vragen
Ik meende dat de automatische omroep wordt uitgeschakeld bij IC-ritten zodat de HC zelf kan omroepen (net zoals in IC-ritten met regulier IC-materieel).
Re: Korte vragen
Eige lijk zouden ze in mijn ogen alleen de omroep uit moeten zetten op de knooppunten. Stations zoals Wijhe, Olst, Dieren, Oss en Etten-Leur kunnen prima automatisch omgeroepen worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Wat is er mis met de automatische omroep altijd aan laten en gewoon aanvullen indien nodig?
Ik maak trouwens best vaak mee dat er geen automatische omroep is in SNG. En áls ie het wel doet, dan worden er woorden ingeslikt.
Ik maak trouwens best vaak mee dat er geen automatische omroep is in SNG. En áls ie het wel doet, dan worden er woorden ingeslikt.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Hoe werkt dat dan? Ik kan me de volgende drie scenario's voorstellen:
- Bestuurder moet met de ontvanger precies voor de transponder stoppen, dan openen de deuren automatisch.
- Bestuurder rijdt langs de transponder en als die binnen X meter stopt gaan de deuren automatisch aan de goede kant open.
- Bestuurder rijdt langs de transponder en als die binnen X meter stopt, kan hij met een simpele knopdruk de deuren aan de juiste kant openen.
Het systeem is vast ook slim genoeg geprogrammeerd om precies de juiste deuren te selecteren als de trein (gepland) niet helemaal langs het perron past.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Optie 4.
Deuren worden nog steeds handmatig geopend en gesloten. Ook op de semi-automatische metrolijnen (GoA2). Alleen bij de DLR (GoA3) worden de deuren automatisch vrijgegeven.
En de metro moet met de ontvanger er precies voor staan (maar het zijn soms ook langere zendlussen).
Deuren worden nog steeds handmatig geopend en gesloten. Ook op de semi-automatische metrolijnen (GoA2). Alleen bij de DLR (GoA3) worden de deuren automatisch vrijgegeven.
En de metro moet met de ontvanger er precies voor staan (maar het zijn soms ook langere zendlussen).
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Bedankt voor de uitleg!
Het systeem is dus nog simpeler en "dommer" dan ik had verwacht.
Het systeem is dus nog simpeler en "dommer" dan ik had verwacht.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Of een wat uigebreidere uitleg.
Het is nou eenmaal een verouderde metronet die ze nu aan het upgraden zijn. Volgens mij is er ook geen snelheidsbewaking op die lijnen die nog gebruik maken van tripcocks (Barkerloo, Piccadilly). De sub-surfacelijnen worden wel op dit moment omgebouwd naar CBTC dus vraag me af of ze datzelfde systeem in gebruik houden of dat het nu allemaal via CBTC wordt geregeld. Is wel merkbaar dat als er trajectdelen op CBTC over zijn dat het optrekken en afremmen veel sneller gaat dan eerder.
Het is nou eenmaal een verouderde metronet die ze nu aan het upgraden zijn. Volgens mij is er ook geen snelheidsbewaking op die lijnen die nog gebruik maken van tripcocks (Barkerloo, Piccadilly). De sub-surfacelijnen worden wel op dit moment omgebouwd naar CBTC dus vraag me af of ze datzelfde systeem in gebruik houden of dat het nu allemaal via CBTC wordt geregeld. Is wel merkbaar dat als er trajectdelen op CBTC over zijn dat het optrekken en afremmen veel sneller gaat dan eerder.
Re: Korte vragen
Er is hele primitieve snelheidsbewaking, sommige trainstops zitten namelijk op een timer waardoor ze precies op tijd zakken als de trein met de juiste snelheid rijdt Maar dit wordt in principe alleen op de gevaarlijkste punten zoals kopeindpunten toegepast waar te hard rijden grote gevolgen kan hebben. Overigens gebruikt Londen niet één systeem voor alle lijnen, het mag dan tegenwoordig wel allemaal de London Underground zijn, de lijnen kennen een totaal andere geschiedenis en zijn niet gestandaardiseerd. Zelfs de tunneldiameters verschillen, en dan heb ik het niet over de sub-surface en deep-level lijnen maar over deep-level lijnen die onderling verschillen en dus niet allemaal meer uitwisselbaar zijn.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Dat laatste was me idd wel duidelijk, toen ik ooit begreep dat de 2009-stock echt alleen op Victoria-Line kan rijden vanwege de lengtes en de breedte (en daardoor uitsteek) van de wagenbakken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Alle info over wijzigingen in Arnhem staat op https://www.breng.nl/nl/nieuws/dienstregeling-2022
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Zijn er in de provincie Utrecht meer van dit soort mini-DRISsen (zoals bij halte Hoefslag in Hagestein)?
Dit is van het type die ik voor zover ik weet alleen in Limburg heb gezien.
Dit is van het type die ik voor zover ik weet alleen in Limburg heb gezien.
Re: Korte vragen
Geen idee, maar het zijn op het oog inderdaad dezelfde als in Limburg. Mocht iemand trouwens weten hoe je geluid uit die dingen krijgt (of ook licht? Want er staat een vinger met een lampje op), hoor ik het graag. Ik heb dus een paar keer meegemaakt dat zo'n ding vanuit het niets de eerstvolgende bussen begon om te roepen (bij de halte aan de overkant van de weg, zonder persoon in de buurt...), maar zelf heb ik dat omroepen nog nooit kunnen triggeren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Heb die dingen nog nooit gezien in de provincie Utrecht eerlijk gezegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten