Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Busseninportland
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 16:16
Locatie: Rhoon Portland
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Busseninportland »

BusFreakRotterdam schreef: do 28 okt 2021, 17:31 Vanmorgen om 7:40 uur zat de bus op lijn 82 bij Biezenlaan tot de voorruit vol... chauffeur probeerde bij Regenboog om er nog wat in te krijgen maar te vergeefs... bleven flink wat reizigers achter...
Dan moeten ze weer de kwartierdienst in de spits invoeren zoals voor 2021 op lijn 82
HSG3
Berichten: 162
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 13:32

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door HSG3 »

Tweetje gespot, WD3 op lijn D -0-
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Op lijn C zag ik ook nog een tweetje, maar ze waren in de minderheid, ik heb 7 drietjes gezien en 1 tweetje (en 2 wagendiensten niet gezien).
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Als iemand de oude parkshuttles zoekt, er staan er twee op een terrein nabij Marconiplein. Eentje staat bovenop een container, verderop stond er nog eentje op de grond:
Afbeelding
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Het is wel bizar om te zien dat tramlijn 25 voor de zoveelste keer in korte tijd en gewoon elke week, inclusief momenteel niet rijdt Op Zuid en in Carnisselende door stremmingen en veel verstoringen. Omdat er drie trams achter elkaar staan (meer dan een uur) bij het Franciscus gasthuis is er ook geen tramverkeer in Schiebroek mogelijk en worden de trams omgeleid via Stadhouderweg via Blijdorp dan weer terug naar Rotterdam Centraal op vervolgens dan wel in Carnisselande te komen. Maar dat gaat nu zonder succes. Nadat de grootschalige verkeersdrukte van gisteren oponthoud veroorzaakte op andere tramlijnen, zoals lijn 4, 7, en 8 is de tram 8 momenteel weer aan het vergaan. Maar dat het in Schiebroek de afgelopen maanden mis is gegaan, is aanzienlijk meer geworden en kan ik dat niet meer op een hand tellen. In Noord is het net als gewoonlijk wel vaker raak met verstoringen en stremmingen, heeft vermoedelijk te maken met die smalle straten en er ook autoverkeer is wat vaak genoeg met een ongelukje afloopt.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lijn 25 heeft vrij lange trajecten zonder keermogelijkheden, dan zal je inderdaad sneller grote stremmingen hebben. Op 21/24 heb je nog een keerlus bij Schiedam, een driehoek bij de Beatrixlaan en een verbindingsboog bij het Bachplein waardoor je bij stremmingen nooit het hele gebied stil hoeft te leggen. En in het centrum heb je diverse omleidingsmogelijkheden. Lijn 25 naar Carnisselande heeft niets, na de Randweg kom je geen wissels meer tegen tot het eindpunt. In Schiebroek heb je wel nog een driehoek liggen maar als de stremming tussen de Schieweg en Wilgenplaslaan ligt heb je daar niets aan.

Een driehoek bij Melachthonweg zou gunstiger zijn voor lijn 25, dan kun je nog een pendeldienst opzetten vanaf het metrostation bij een stremming bij de Schieweg. En richting Carnisselande een driehoek op de Slinge, of nog beter, een volwaardig tramspoor tussen de Langehorst en metrostation Slinge en dan door richting eindpunt lijn 2 zodat je een ringtram hebt op zuid waar bij calamiteiten ook gebruik gemaakt van kan worden als omleiding. Of misschien nog beter, vanaf Slinge door richting STC en dan ook lijn 2 doortrekken daarheen.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jesse-cruzu »

Toen de Schiebroeklijn werd aangelegd had je een keerlus voor de Wilgenring. Deze werd verwijderd en ik dacht in de wandelgangen gehoord te hebben toen ze bezig waren met Randstadrail dat er een keerdriehoek zou aangelegd worden t.h.v. Melanchtonweg. Nooit gebeurd natuurlijk. En bij Langenhorst was het plan ook een keerlus aan te leggen. Ook nooit gebeurd. Laat maar weer eens zien hoe kwetsbaar en niet flexibel het is.

Ben het met je eens Bemined dat je beter over de Slinge de tramsporen kunt door doortrekken voor een evt. ringlijn.
Laatst gewijzigd door jesse-cruzu op vr 29 okt 2021, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Daar waren in de jaren '90 ook plannen voor toen men met TramPlus bezig was. Destijds was het idee om een tram van Keizerswaard via Lombardijen (waar toen nog sneltreinen stopten) en Slinge naar de Waalhaven te laten rijden. Met de nieuwe ontwikkelingen op Zuid zou ik deze lijn vandaag de dag eerder richting het Feyenoord Stadion sturen, maar het lijkt me nog altijd een nuttige HOV verbinding. Bij het viaduct Slinge/Vaanweg eventueel een nieuwe overstaphalte van bus op tram, dan hoeven reizigers vanaf de Hoeksche Waard ook niet per se via Zuidplein te reizen als ze ergens anders op Zuid moeten zijn.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Bemined schreef: vr 29 okt 2021, 16:54 Als iemand de oude parkshuttles zoekt, er staan er twee op een terrein nabij Marconiplein. Eentje staat bovenop een container, verderop stond er nog eentje op de grond
Ze zijn volgens de laatste Autobuskroniek alle zes naar onderwijsinstellingen overgedragen: 2 in Rotterdam, 2 in Helmond en 2 in Arnhem.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Anne »

Jammer dat er niet één naar een transport- of busmuseum is gegaan.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Of dat ze gewoon alle 6 in dienst waren gebleven tot de nieuwe shuttles goedgekeurd waren :(
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De eerste nieuwe dienstregelingen van 2022 zijn verschenen. Opvallend is dat buslijn 121, die eerder op de lijst stond om te vervallen, er toch nog bij staat. De lijn heeft wel een andere route gekregen, hij rijdt nu tussen Schiedam Centrum en Harreweg en rijdt elke 30 i.p.v. elke 15 minuten en de laatste rit is om 23:00. In Capelle is buurtbuslijn 605 toegevoegd.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waar zijn de nieuwe dienstregelingen te vinden voor 2022?
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

De 2101 is na een weekend herbestikkeren in Beverwaard
vandaag omgetoverd naar een BATAVIA reclame en rijdt op 25 Carnisselande, woehoe *O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

De lijnen 605 en 606 worden een ringlijn, Capelle Centrum - De Terp - Schollevaar - Alexandrium III - Oosterflank - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum. De ene lijn linksom, de andere rechtsom. Lijn 607 neemt Capelle Centrum - Capelsebrug voor zijn rekening, waarbij de route van lijn 37 via de Valeriusrondeel gevolgd zal worden. De route via de dijk lijkt dus te vervallen, het rondje Capelle West blijft er wel in zitten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

MetroRET schreef: ma 01 nov 2021, 08:08 http://data.ndovloket.nl/ret/
Thanks, misschien domme vraag maar hoe open je de links?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Bemined schreef: ma 01 nov 2021, 08:16 De lijnen 605 en 606 worden een ringlijn, Capelle Centrum - De Terp - Schollevaar - Alexandrium III - Oosterflank - IJsselland Ziekenhuis - Capelle Centrum. De ene lijn linksom, de andere rechtsom. Lijn 607 neemt Capelle Centrum - Capelsebrug voor zijn rekening, waarbij de route van lijn 37 via de Valeriusrondeel gevolgd zal worden. De route via de dijk lijkt dus te vervallen, het rondje Capelle West blijft er wel in zitten.
Lijn 605 en 606 zijn wel interessant.
Arriva stelde al voor om lijn 383 tussen Capelle Centrum en Capelsebrug via de route van lijn 37 te laten rijden, dus ik ben benieuwd of dat nog doorgaat.
Blijft lijn 607 wel naar Schollevaar rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Nee, alleen in de ochtendspits zijn er twee doorgaande ritten, de rest van de dag rijdt de 607 alleen tussen Capelsebrug en Capelle Centrum.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Had er niet eerst een vervoerplan moeten komen voordat de nieuwe dienstregelingen van volgend jaar naar voren gebracht werden?
MetroRET schreef: ma 01 nov 2021, 08:08 http://data.ndovloket.nl/ret/
Kan je misschien uitleggen hoe ik de links kan openen?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Deze is zo te zien ook nieuw: lijn 610 Station Barendrecht - Keizerswaard. Rijdt elk half uur, alleen in de spits.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

BusFreakRotterdam schreef: ma 01 nov 2021, 08:40
MetroRET schreef: ma 01 nov 2021, 08:08 http://data.ndovloket.nl/ret/
Thanks, misschien domme vraag maar hoe open je de links?
Downloaden > uitpakken > openen :Y
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Ik denk dat ze vroegen hoe je .tmi bestanden opent nadat je ze hebt uitgepakt.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Door verder te kijken dan je neus lang is, bovenaan die link staat een grote link "documentatie". Maar zoals op de website ook vermeld staat, dit is brondata, niet leesbaar voor mensen maar alleen voor computers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Maar jij kunt het blijkbaar wel lezen? Of ben je een computer?
Met klikken op "Documentatie" kom ik overigens ook niet verder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 75 gasten