Dienstregeling 2022
Re: Dienstregeling 2022
En goederentreinen zouden hier juist op de IC sporen moeten zitten, vanaf de sprintersporen kun je alleen richting Woerden en dat is juist niet waar de goederentreinen heen gaan (behalve bij omleidingen als de Brabantroute dicht is).
Re: Dienstregeling 2022
Een bericht over de S-Bahn Hannover verwijderd omdat de poster dat zelf ook al in het juiste topic hwd geplaatst.
Re: Dienstregeling 2022
Momenteel rijden enkele treinen van de 3200 niet tussen Den Haag HS en Rotterdam. Is dat in 2022 ook nog zo?
Ik dacht zelf van niet, maar Milco heeft het net wel toegevoegd op de Wiki.
Ik dacht zelf van niet, maar Milco heeft het net wel toegevoegd op de Wiki.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Schijnt dus wel zo te zijn in 2022, helaas.
Re: Dienstregeling 2022
Komt dat nog steeds door conflicten met goederentreinen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Ja, het staat in een brief van de NS aan het LOCOV: https://locov.nl/publicaties/2065937.as ... eling-2022
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Dienstregeling 2022
Is al bekend wanneer NS de dienstregeling officieel gaat publiceren? Dat gebeurt toch meestal rond deze tijd.
Re: Dienstregeling 2022
De jaardienstregeling staat al eventjes in Hafas geladen, eventuele wijzigingsblad-correcties komen circa 1 maand van tevoren in de reisplanner.
Re: Dienstregeling 2022
Waarom stopt de "snelle" 2200 eigenlijk niet in Vlissingen Souburgh? Het is een redelijk druk station en de trein wordt er nauwelijks langzamer van.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Zo kan je dat van elk station in Zeeland wel zeggen en dan hou je vervolgens 3 stoptreinen over.
Re: Dienstregeling 2022
Ik zie al dat voor de 500 / 600 en 7600 de treinserienummers op één plek ontbreken op de reguliere kaarten.
Re: Dienstregeling 2022
Ik had deze reactie al verwacht.
Het verschil is echter dat Vlissingen Souburg het voorlaatste station is, waardoor uitsluitend reizigers naar Vlissingen "Centraal" met een iets langere (of minder korte) reistijd worden geconfronteerd. Daarnaast was Vlissingen Souburg "altijd" al een Intercity-station en heeft het veel woningen in de directe omgeving.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Souburg trekt anders niet bijster veel reizigers: in het laatste normale jaar, 2019, gemiddeld 954 reizigers per dag (https://dashboards.nsjaarverslag.nl/rei ... en-souburg). Dat is minder dan Kapelle-Biezelinge, vergelijkbaar met Kruiningen-Yerseke en iets minder dan Krabbendijke en Rilland-Bath samen. Bij Souburg speelt ongetwijfeld mee dat er twee buslijnen rijden van en naar Vlissingen centrum en Middelburg.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2022
Omdat het niet past. De snelle IC komt aan om .20 en vertrekt om .40.
De langzame IC vertrekt om .21/.51 (1 minuut na aankomst van de snelle IC) en komt aan om .09/.39 (1 minuut voor vertrek van de snelle IC). Een extra stop op Souburg zou betekenen dat die snelle IC 2 minuten langzamer zou worden en dat er een kruisingsconflict zou komen bij Vlissingen.
Re: Dienstregeling 2022
Hoezo is het kruisen in Vlissingen een probleem? Je hebt 3 perronsporen. Dan is toch altijd wel iets kruisingsloos te verzinnen?
Re: Dienstregeling 2022
Dat is niet hoe het werkt: je houdt altijd in één richting een kruisconflict.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2022
Tenzij je altijd op het meest westelijke spoor aankomt, dan rangeert en van het meest oostelijke spoor vertrekt. Maar ja dat is een heel gedoe natuurlijk.
Re: Dienstregeling 2022
Een heel gedoe, en een flinke vertragingsgenerator als je dat in 20 minuten wilt doen.
Re: Dienstregeling 2022
En dát is nu net wel een goede reden. Bedankt voor de uitleg.SuperGhost schreef: ↑vr 05 nov 2021, 13:07Omdat het niet past. De snelle IC komt aan om .20 en vertrekt om .40.
De langzame IC vertrekt om .21/.51 (1 minuut na aankomst van de snelle IC) en komt aan om .09/.39 (1 minuut voor vertrek van de snelle IC). Een extra stop op Souburg zou betekenen dat die snelle IC 2 minuten langzamer zou worden en dat er een kruisingsconflict zou komen bij Vlissingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2022
Een treinstel omlopen in Vlissingen betekent dat je 16 minuten de tijd hebt om de trein leeg te lopen, een rangeermachinist de trein weg te laten rijden, terug naar de andere kant te lopen, en weer terug het station in te rijden, op tijd voor de volgende collega om nog maar eens een remproef te doen en de reizigers terug in te laden. Dan heeft keren in 19 minuten en niet stoppen in Souburg de voorkeur, zeker ook omdat deze snelle IC maar 1x per uur rijdt.
Re: Dienstregeling 2022
Zou je eigenlijk niet gewoon de kruising naar Middelburg kunnen verleggen en het hele traject Middelburg-Vlissingen om en om links en rechts kunnen rijden afhankelijk van het beschikbare spoor in Vlissingen? Volgens mij moet dat passen, omdat de 2200 zichzelf in Mdb kruist. Een links rijdende trein uit Vs zit dus niemand in de weg, en een links rijdende trein uit Mdb ook niet.
Moet je wel duidelijke reisinfo in Vss maken.
Moet je wel duidelijke reisinfo in Vss maken.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten