Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Ook vandaag weer SG2/1 op lijn A, 5413+5414 als wagendienst 53.
hauptbahnhof
Berichten: 3929
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

Kalil Nieuw schreef: zo 07 nov 2021, 12:39 Was er vroeger niet altijd zo'n schoonmaakvoertuig voor de trambaan? Die gaat al het viesigheid tussen de rails weghalen en de gladheid wordt vast minder waardoor trams soepeler kunnen rijden wat dan meer op een normaal tempo gaat in plaats van zo langzaam als afgelopen dagen en het nu gaat. Maar waar blijft die ene wagen? Ik hem al jaren niet meer gezien! En wordt zo'n werk door de RET bezorgt?
Het tramnet is te groot om dagelijks elk traject schoon te spuiten. Het is elk jaar hetzelfde. De piek duurt vaak maar enkele weken (±een maand).
Nu heb je inderdaad de blaadjes die het allemaal glad maken. Als het begint te miezeren, is het al glad, maar nu al helemaal. Bijna geen controle te krijgen als een tram dan doorglijdt, zeker niet als de tram op een neerwaartse helling staat.
Daarna is het weer ff rustig, totdat de vrieskou begint en er gepekeld wordt. Dat is het meest glad.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik merk ook daadwerkelijk dat er problemen zijn bij het materieel van sommige trams. Namelijk ook iets wat bij de metro afspeelde is dat er weinig metro's gebruikt konden worden door gladheid en sneeuwstorm in februari en maart, toen dus ook de nooddienstregeling van start ging. Ja het is bij de trams zo erg niet, maar defecte materielen zijn nu waarschijnlijk vaker aan het voorkomen bij de trams en dat komt nu precies overeen met de periode dat het erg glad is op de tramspoor. Ik ga er vanuit dat de trams een beetje worden gesloopt door deze slechte omstandigheden. Zo lijken meerdere trams ook langer in Remise Beverwaard te blijven, zoals de 2109 die vandaag na 16 dagen weer is gaan komen rijden op lijn 23. Maar ook op dit moment zijn er bij de RET meldingen van defecte materielen, met name op lijn 8, 21 en 24. Ook bij de metro, nu meer op lijn E is er sprake van een verstoring wat te maken heeft met het materieel.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Matt5154
Berichten: 798
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Matt5154 »

Vandaag wordt er een bus van de Kleiweg ingezet op een dienst die normaal gesproken door Krimpen rijdt. Lijnen 35 en 97. Bus 1260.
mverz
Berichten: 56
Lid geworden op: do 28 mei 2020, 21:02

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mverz »

De 1271 mag ook de wielen laten rijden op Krimpen aan den IJssel, die rijdt 97.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik zag net de 2108 naar Carnisselande richting tramhalte Langenhorst rijden en het was een hele drukke bomvolle tram. Echt niet normaal hoe druk het is en ook nog op zo'n zondagavond! Het tramverkeer ligt echt in het strop. De RET melde het op site en app. In plaats van vaak te toen alsof er niks aan de hand is, heeft de RET er echt een paar meldingen van gedaan momenteel. Of ingekorte ritten of hele trams die wegvallen, letterlijk ook. Tram 12 heeft de grootste vertraging, altijd zo geweest maar nooit zo erg als deze keer met zelfs anderhalf uur vertraging. En tram 23 en 25 hebben de grootste drukte, en een flinke stremming op lijn 7. :o

Ik heb hier toch nog veel vragen over. Want spelen dit soort bizarre taferelen ook af in andere tramsteden in Nederland?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Ga je ook kamervragen stellen? :s
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Hoezo zou dat moeten? Dat is niet echt mijn grote interesse als dit soort dingen, dus ja... _O_
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

RET meldt voor metro A weer een vervallen rit.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Wagendienst 57 is vandaag het slachtoffer en rijdt niet. Overigens is de materieelinzet op lijn D aangepast, het SG2/1 materieel is ingeruild voor SG3. Er rijden 5 tweetjes SG3, 2 tweetjes MG2/1 en 5 drietjes MG2/1. Dat zijn twee setjes SG3 meer dan gepland. SG2/1 heb ik niet meer gezien op lijn D, dus mogelijk dat men dit materieel nu toch eindelijk naar lijn A gaat verplaatsen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21372
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Is er ook ergens een overzicht beschikbaar met de wagendiensten?
Want het melden van nummers is wel leuk, maar als reiziger wil je liever weten op welke tijd(en) de metro niet rijdt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Het verlenen van reizigersinformatie is een taak van de RET, en ja, daar falen ze jammerlijk in want nergens in de app wordt vermeld welke ritten er uitvallen :(
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

Gideon schreef: do 04 nov 2021, 20:03 Heb 1x meegemaakt met bus 173, waar 2 bussen achter elkaar rijden.
Toen ik even geen auto had. De 1ste bus reedt me voorbij en de 2de stopte weer wel.
Volgens mij stopte ze om en om, maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Wel grappig, want ik zou denken dat de 2de bus direct naar Rodenrijs zou rijden, maar er zal vast wel wat logisch zijn volgens RET?
Als een bus vertraagd is en we rijden met zn 2een achter elkaar aan. Dan gaat de voorste zover mogelijk vooruit om zn vertraging iets naar beneden te krijgen. En de achterste bus veegt het dan schoon :)
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

De 2114 is afgelopen weekend omgestikkert van Rode Coca Cola reclame naar nu een reclame over Disney! Hij rijdt nu, de eerste dag, op lijn richting Schiebroek. Weer opvallend dat al die trams alleen in het weekend ombestikkert worden en maandag als eerste lijn 25 pakken. :trein:

Tegelijkertijd kampten de Rotterdamse trams ook met verstoringen, maar heb ze vandaag harder zien rijden en het er ook op duidt dat er minder sprake is van gladde sporen. Vanaf vandaag lijkt het tramverkeer in Rotterdam vloeiender te verlopen. :Y
Laatst gewijzigd door Kalil Nieuw op ma 08 nov 2021, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
hauptbahnhof
Berichten: 3929
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hauptbahnhof »

De 2114 is afgelopen weekend omgestikkert van Rode Coca Cola reclame naar nu een reclame over DisnepDisney!
FTFY :pos:
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Dank je! Ik heb me tekst wat gewijzigd.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50916
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Is er ook ergens een overzicht beschikbaar met de wagendiensten?
Want het melden van nummers is wel leuk, maar als reiziger wil je liever weten op welke tijd(en) de metro niet rijdt. :)
De ritten met vertrek om 7:07, 8:27, 9:47, 11:07, 12:27, 13:47, 15:07 op Binnenhof. Dat is volgens mij de laatste uitrukker vanaf ‘s-Gravenweg naar Binnenhof.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Bijna, het is de een na laatste, de 58 is een half uur later uitrukker maar die rijdt vandaag met 2xSG2/1.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

Het gaat weer kiplekker bij de metro's. Lijn A heeft een defect voertuig, vermoedelijk dus een SG3, lijn C rijdt nu ook met een metro minder door het tekort aan voertuigen, lijn E heeft te maken met een technische storing waardoor er weer vertraging is. Voor de zoveelste keer dit seizoen is lijn E vaak de pineut. :N
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Lijn A leek vanmorgen wel volledig uitgerukt te zijn, maar ja metro's kunnen nog altijd na één rit defect gaan en reserve is er nog niet echt voorradig. Op lijn D ook weer de nodige tweetjes MG2/1 vanmorgen (3 stuks zo te zien).
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Vanmiddag weer enkeltjes op de sneltram. Op lijn A de 5628 solo op wagendienst 51, de ovinfo app toonde ook nog een enkeltje op lijn B maar die heb ik zelf niet gezien. Verder de 5406+5415 op wagendienst 58, rest van lijn A was 2xSG3 en voor het eerst deze maand geen uitgevallen ritten vanmiddag.
Dominiquewezemer
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 07 nov 2021, 23:43

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Dominiquewezemer »

mverz schreef: zo 07 nov 2021, 18:34 De 1271 mag ook de wielen laten rijden op Krimpen aan den IJssel, die rijdt 97.
Daar heb ik met alle plezier meegereden afgelopen zondagavond :)
MetroRET
Berichten: 3825
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MetroRET »

https://twitter.com/RETRotterdam/status ... 6423652358

De RET meldt op twitter dat de deuren van de metro en tram weer centraal geopend gaan worden.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Kalil Nieuw »

*O*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Bemined
Berichten: 5956
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Bemined »

Jammer alleen dat het twee seconden duurt bij de metro, maar dat zit blijkbaar zo diep in de software van Bombardier gebakken dat het niet aangepast kan worden. Hoe is het eigenlijk met de drukte in de avond, weet iemand dat? In het eerste Coronajaar had men ook het ontkoppelen afgeschaft zodat er betere spreiding was in de voertuigen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 135 gasten