OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik heb die ervaring in elk geval óók bij de vierzitters waarvan één kant op de verhoging zit en veel andere vierzitters zijn er niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens mij is het welbekend dat ik liever een drietreinen-benamingssysteem zou zien, omdat dat beter past bij de daadwerkelijk gereden dienstregeling. Overigens wordt die spitssprinter naar Castellum vanaf december deel van de 8900, en dus logischer als sprinter.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maar om het allemaal nog onlogischer te maken, heb je straks in de tegenspitsrichting:
- De 6900 tussen Woerden en Houten Castellum, deze stop overal.
- De 6000/8800 tussen Woerden en Houten Castellum, deze stopt niet tussen Woerden en Utrecht Centraal.
- De 8900 tussen Woerden en Houten Castellum, deze stopt niet tussen Utrecht Centraal en Houten Castellum.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik kijk net in de NS-reisplanner: in de nieuwe dienstregeling is de 8800 altijd een Intercity. Dat hetzelfde materieel na Utrecht verder gaat als Sprinter richting Hertogenbosch ('s) weet de reisplanner (nog) niet. Gelukkig is 6 minuten overstaptijd van spoor 21 naar spoor 21 aan de ruime kant.
Overigens is de 4900 hernoemd naar Sprinter toen er planmatig materieel zonder WC ging rijden. NS vond de nieuwe regel "elke IC heeft een WC" toen belangrijker dan "een trein die niet overal stopt is een IC".
Overigens is de 4900 hernoemd naar Sprinter toen er planmatig materieel zonder WC ging rijden. NS vond de nieuwe regel "elke IC heeft een WC" toen belangrijker dan "een trein die niet overal stopt is een IC".
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vectrons 193 263 en 193 733 van European Locomotive Leasing zijn in de NS-kleurstelling verschenen, en worden dus de derde en vierde Vectrons in dienst bij NS voor de Nightjet.
https://railcolornews.com/2021/11/09/nl ... or-ns-are/
https://railcolornews.com/2021/11/09/nl ... or-ns-are/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gisteravond reed de 2671 met een SLT6. Gaat dit ook in deze serie vaker gebeuren, naast de IC Rotterdam-Utrecht?
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens de NS-app rijden enkele ritten van de 4300 met ICD-materieel vanmiddag. Dit kan toch niet kloppen?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nee. Is een bug en komt vaker voor op plekken waar normaal SNG rijdt.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ah, ik zie het voor het eerst.
Thanks voor de info.
Thanks voor de info.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er vertrok net een losse SGMm-III als IC naar Den Haag Centraal uit Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 512 reed vanochtend met een solo SLT6 (2661). De kerende 523 mag het daardoor maar doen met een ICM4 in plaats van een ICM7.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Terwijl ik op Almere Centrum sta te wachten om met SGM naar Utrecht te gaan, komen acht bakken SLT binnen als intercity vanuit Amsterdam Centraal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De IC uit Eindhoven rijdt gewoon de 6 min ervoor. Met de gebruikelijke 9 bakken.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dit is een vaker voorkomende fout, waarin SNG als ICD-stam wordt gezien door de NS-app.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maareh... 12 delen SNG? Komt dat echt voor?
F.k.a. Bollenstad
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Drie stellen kan technisch gezien prima (en komt ook dagelijks voor), maar volgens treinposities waren het maar 7 bakken (2303+2769).
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Oké, oké; ik dacht dat 11 bakken het maximum was. Fair enough, point taken, shutting up!
F.k.a. Bollenstad
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
DDZ 7632 gezien onderweg naar Roosendaal tijdens diens stop in mijn woonplaats.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Klopt er rijden 2 omlopen DDZ op de 3600
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten