Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Weet je ook waarom?
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Omdat de gevaar van myocarditis bij Moderna toch hoger is dan verwacht: https://www.n-tv.de/panorama/STIKO-Unte ... 20253.html
en-es
Berichten: 4498
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

De werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland dringen erop aan dat het demissionaire kabinet meer doet om lockdowns te voorkomen. Ze willen dat er sneller boostervaccins komen en meer inspanningen om de vaccinatiegraad te verhogen. Maar men ziet het op meer plekken invoeren van een coronapas niet zitten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Wat dus een behoorlijke contradictie is, want juist een uitbreiding van de Coronapas is (op korte termijn) de beste remedie tegen een lockdown.
Het lijkt erop dat iedereen de verantwoordelijkheid bij een ander legt. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

De Coronapas biedt bij hogere besmettingsaantallen alleen maar meer schijnveiligheid. Tenzij je de coronapas inzet a.h.v. een negatieve test. Dan wordt het anders. Echter zal je dan zien dat er dan (nog) meer besmettingen zullen plaatsvinden in thuissituaties.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Dit is inmiddels juist ook de stelling van meerdere virologen:

https://www.tagesspiegel.de/wissen/1g-2 ... 76040.html

Onder andere noemen zij het gedrag van gevaccineerden (zoals ik eerder in dit forum al schreef) welke zich gedragen alsof zij volledig "safe" zijn en dat niet-gevaccineerden elkaar dan thuis ontmoeten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Gevaccineerde mensen zijn ook in zeer grote mate veilig tegen ernstige ziekte als gevolg van Corona.

Ik vraag me af wat de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland dan wel (op korte termijn) een goed idee vinden. Een algehele testplicht zal het vast niet zijn.
(En ik ben niet per se tegen booster vaccins, maar ik vind wel dat eerst de vaccinatiegraad in de rest van de wereld omhoog moet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Meltrain schreef: wo 10 nov 2021, 12:57 Gevaccineerde mensen zijn ook in zeer grote mate veilig tegen ernstige ziekte als gevolg van Corona.
Dat is niet per definitie zo. Ouderen mensen en/of mensen die het vaccin meer dan zes tot acht maanden geleden hebben gekregen, hebben te maken met een verminderende werking van het vaccin. Dat is ook waarom het aantal gevaccineerden al 40%/50% van de opnames uitmaakt. Als iemand moet worden opgenomen noem ik dat ernstige ziekte.
Jongeren (50-) hebben gewoon veel minder kans om in het ziekenhuis te komen.

Om bovenstaande is het zeer onverstandig de coronapas, zoals nu gebruikt, uit te breiden. Dat gaat ons echt niet redden.
De boostervaccins bieden op korte termijn wel perspectief, omdat dan relatief snel het aantal opnames omlaag gaat. Want voor alle duidelijkheid, de vaccins werken echt wel.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

En mogelijk moet er gedacht worden aan een booster-plan, iedere twee maanden boosteren bijvoorbeeld.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Meltrain schreef: wo 10 nov 2021, 12:57 Ik vraag me af wat de werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland dan wel (op korte termijn) een goed idee vinden. Een algehele testplicht zal het vast niet zijn.
Hier bij ons zijn het daarentegen juist de werkgeversorganisaties welke graag al vandaag en niet pas morgen een testplicht (maar dan alleen voor niet-gevaccineerden, gevaccineerden mogen dus in het twijfelgeval hun virussen verder verspreiden) willen hebben....
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Daan! schreef: wo 10 nov 2021, 13:24 Dat is niet per definitie zo. Ouderen mensen en/of mensen die het vaccin meer dan zes tot acht maanden geleden hebben gekregen, hebben te maken met een verminderende werking van het vaccin. Dat is ook waarom het aantal gevaccineerden al 40%/50% van de opnames uitmaakt. Als iemand moet worden opgenomen noem ik dat ernstige ziekte.
De kans dat een gevaccineerde na een besmetting niet in het ziekenhuis belandt, neemt inderdaad af van 93% tot 92%.
Verder zeggen die percentages vrij weinig, aangezien er gelukkig veel meer gevaccineerden dan ongevaccineerden zijn. Kijk anders Even Tot Hier van afgelopen zaterdag eens terug. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Hoe kom je aan die percentages?
Wat precies moet ik kijken van Even tot Hier en waarom?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Die afname heb ik eens gelezen, maar ik kom nu helaas niet verder dan dit.

Het tweede deel van mijn bericht ging om de verhouding gevaccineerd/ongevaccineerd in ziekenhuizen. Mijn excuses voor de verwarring.

Omdat er heel veel meer mensen gevaccineerd zijn, is het logisch dat ook het percentage gevaccineerden in ziekenhuizen toeneemt. Dat is zaterdag ook uitgelegd bij Even Tot Hier.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Het document waar je naar linkt heb ik nog niet gelezen, maar ga ik wel even doen.

En het klopt natuurlijk dat de populatie waaruit gevaccineerden komen veel groter is dan ongevaccineerd. Laten we inderdaad even stellen 13 vs 2 miljoen. Daarmee liggen er verhoudingsgewijs veel minder gevaccineerden in het ziekenhuis dan ongevaccineerden. Dat is één van de cijfers waaruit je kunt opmaken dat vaccineren werkt.
Echter, zie nu dat de stijging van het aantal opnames met name bij ouderen vandaan komt. Daar is de vaccinatiegraad hoger dan het gemiddelde in Nederland. Neem daarbij dat de vaccins uitwerken, want steeds groter aandeel gevaccineerden onder opnames en positief getesten. Dat geldt ook als je dit verrekend met een hogere vaccinatiegraad. Nb ouderen zijn al begin dit jaar gevaccineerd.
Daarmee is bovenstaande voor mij een reden waarom ze vandaag nog zouden moeten starten met boosters.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Sinds de coronamaatregelen die afgelopen weekend ingegaan is, is het in de vaccinatielocaties erg drukker geworden en zijn er veel kennisen van mij die ineens van gedachten veranderd zijn om toch te prikken. :pos: Maar niet indereen dus. Een voorbeeld van iemand die geen interesse heeft in vaccinatie en het vooral aardig niet serieus neemt: dan kom je bij het zwembad en je verwacht niet dat iemand zo dom zou doen alsof die niet weet dat je pas met coronatoegangsbewijs en QR-Code binnenmoet. :roll:

Deze vrouw nam het echter niet serieus: ze komt binnen en vraagt aan de medewerken die beneden staat de controleren of ze naar binnenmag. Nou, al gelijk niet geslaagt want het liep in eerste instantie uit op een dicussie: mevrouw zegt: :waar slaat dat op, ik doe echt niet mee met die coronaonzin....." Persooneel vind dat ze niet naar binnenkan, want ze had haar eerste prik nog geneens gehaald en adviseer ik haar eerst even naar het gebouw ernaast naar het Theater Zuidplein te gaan om daar vaccinatieprik te halen zonder afspraak te hoeven maken. Ben je nog sneller ook. Maar ja, ze was dus na die pittige discussie weggestuurd uit het zwemlocatie en haar kinderen kunnen nu dus 6 weken niet zwemmen. Ja zielig voor hen en tja ze wilt blijkbaar tijdelijk toch geen zwemles voor hen want als je er zo malottig ermee omgaat... -0-

Maar wat ik het allerergste vind is dat er toch nog mensen zijn die het niks uitmaakt, en ze nog steeds denken dat ze geen prik nodig hebben tot ze een besmetting oplopen, denken ze er wel anders over, ja maar mits je er levend vanaf komt natuurlijk! Voor dit ondeugende gedrag word ik misselijk van! :twisted:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Toch zijn er ook relatief veel mensen die er met weinig klachten vanaf komen. In mijn directe omgeving ken ik vier mensen met Corona. Allemaal zonder erge klachten.
Ik ben zelf dus ook helemaal niet bang voor corona. Maar opa is 91. Die mag van mij vandaag nog een booster halen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Ik hoorde vandaag dat er een collega van me in het ziekenhuis ligt met corona. Net niet dusdanig dat hij naar de IC moet. Een andere collega is nu zo'n 15 maanden bezig met zijn re-integratie na een coronabesmetting. Diegene werkt nu een paar uur per dag en pakt alleen zaken op zonder tijdsdruk, meer lukt niet.

Ik ken ook zat mensen die er van af zijn gekomen met een paar dagen grieperige klachten, maar ik moet er toch niet aan denken dat ik in de situatie van een van deze collega's kom.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Zo is er een kennis van mij, een man van rond de 60, die begin september een coronabesmetting opliep en bleef hij met klachten en doodmoe 6 weken thuis. -0-

En kwam elke week twee keer met hem in contact en toen hij het coronavirus oppakte, heeft het er schijn van dat hij niet met klachten met mij in contact gekomen was en met andere want anders zou heel de sportclub besmet raken! -0-
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
TLP
Berichten: 1576
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronavirus

Bericht door TLP »

Meltrain schreef: wo 10 nov 2021, 12:57 (En ik ben niet per se tegen booster vaccins, maar ik vind wel dat eerst de vaccinatiegraad in de rest van de wereld omhoog moet.)
Hoewel ik je mening in principe deel, vind ik wel dat we zelf niet moeten proberen om invloed uit te oefenen op de vaccindistributie door van (booster)vaccinatie af te zien. Zo'n distributie gaat over zo veel schijven en bovendien is het maar de vraag in welke mate (overbodige) vaccins wel in landen met een lage vaccinatiegraad terechtkomen, gelet op het feit dat vaccins zijn vernietigd omdat ze niet aan de strenge transportvoorwaarden zouden voldoen. Aangezien de effectiviteit van boostervaccins de laatste tijd steeds meer bewezen wordt zou ik daarom wel aanraden om er een te nemen zodra je de kans krijgt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5827
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Wubbo schreef: wo 10 nov 2021, 22:46 ....

Ik ken ook zat mensen die er van af zijn gekomen met een paar dagen grieperige klachten, maar ik moet er toch niet aan denken dat ik in de situatie van een van deze collega's kom.
Kijk naar ons eigenster Z2N, die ook al meer dan een jaar lijdt aan de gevolgen, en mogelijk nog steeds therapie volgt (?).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

Volgens de NOS adviseert het OMT lockdown-achtige maatregelen. Hier gaan we weer...
Beul van de blindegeleidelijn
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Coronavirus

Bericht door Frank »

Ja, een korte "gedeeltelijke lockdown" gevolgd door 2G.
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

Ik heb anders loch liever die anderhalve meter...
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Ik snap het gelekte bericht niet.

Mij lijkt dat de horeca nog steeds een groter risico van besmettingen heeft dan bioscopen en theaters. In bioscopen en theaters blijven mensen urenlang op hun kont zitten, afstand houden in een zaal met aangewezen stoelen is veel makkelijker te organiseren dan in een kroeg. En in een bioscoop doen bezoekers zich amper tegoed aan het gedragsbeïnvloedende alcohol, en zeker niet in de volumes die in de horeca geserveerd worden :s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11771
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Michael »

Vanwege de drukte bij de testlocaties heeft de GGD West Brabant snel een extra testlocatie in de vorm van vijf testbussen (4 Ambassadors in GGD huisstijl en 1 in Connexxion huisstijl) ingericht op het parkeerterrein van het Amphia ziekenhuis in Oosterhout.

https://www.bndestem.nl/oosterhout/ggd- ... ~a6464093/ (Premium artikel)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten