In Amersfoort op de Stationsstraat bij de tunnel onder het spoor zijn er ook voetgangerslichten die zo werken.
Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dit is ook iets wat ik ook in Rotterdam weleens meemaak. Vooral op de Vaanweg, de Aveling in Hoogvliet en de Westlandseweg in Vlaardingen heeft ook zulke irritante verkeerslichten en je dan bijna midden op de weg staat omdat je lang voor rood moet wachten met al die razende auto's, bussen en vrachtwagens. Ook levensgevaarlijk dus! Niet gek dat het aantal ongevallen op zulke kruispunten superhard stijgt. Daarnaast heb je vooral bij sommige verkeerslichten in Vlaardingen soms maar 5 seconden te lopen en beginnen de auto's als je nog maar net aan de overkant bent te rijden. Hetzelfde gebeurd namelijk ook bij de Strevelsweg (in de buurt van Zuidplein). Dus niet alleen in Utrecht is het zo dramatisch!Daniel schreef: ↑za 06 nov 2021, 21:20 Tja, maar Syntus komt in Utrecht alleen maar op de busbanen. Daar zal het wellicht beter zitten, maar de rest van de stad is een ramp, je staat er met gemak meerdere cycli te wachten als je 'm net mist. En 'tis ook de enige stad in het land waar verkeerslichten staan die je als voetganger eerst groen geven op de tweede helft van de oversteek, waarna die vervolgens alweer op rood staat tegen de tijd dat de eerste helft ervan groen heeft
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Hmm nooit gemerkt, maar goed, de keren dat ik daar langs kom is het meestal op de fiets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Als er geen kruisend verkeer is werken de stoplichten in Enschede prima mee. Sterker nog: ik heb het idee dat Flitsmeister zelfs communiceert met die op de kruising Singel/Deurningerstraat: hij geeft sowieso de kleur van de lichten weer op mijn scherm, maar ik heb zelfs het idee dat ze al op groen springen voordat ik over de eerste lus rij.Ardan schreef: ↑zo 07 nov 2021, 02:29 Ik merk dat ik 's avonds laat op weg van werk naar huis er al van uit aan het gaan ben dat de lichten die ik tegenkom toch wel op groen springen omdat ze me 'zien' aan komen rijden en dat elke keer zo goed gaat. Dat is ook niet helemaal de bedoeling, stel dat-ie toch rood blijft omdat een conflicterende auto eerder zijn groen kreeg moet ik nog wel kunnen stoppen natuurlijk.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Er bestaan inderdaad zogeheten iVRI's die kunnen communiceren met apps als Google Maps en Flitsmeister.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De horrorpoller in Den Haag heeft zijn dertigste slachtoffer gemaakt: een peperdure Jaguar met CD-kenteken.
Bron en meer: AD
Bron en meer: AD
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Die poller begint wat overeenkomsten te vertonen met de 11foot8(+8)-brug in North Carolina. Die is in dertien jaar bijna 180 keer geraakt door te hoge vrachtwagens, campers en bussen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Klinkt toch vooral alsof het de schuld is van 30 onoplettende chauffeurs, en niet zozeer van de poller zelf.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Worden de auto's steeds intelligenter, de bestuurders daarvan steeds.....
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Kun je het achterliggende verhaal even toelichten?ArrivaBas schreef: ↑di 09 nov 2021, 14:28 Die poller begint wat overeenkomsten te vertonen met de 11foot8(+8)-brug in North Carolina. Die is in dertien jaar bijna 180 keer geraakt door te hoge vrachtwagens, campers en bussen.
Ik heb op de site geklikt, maar ik word er niet wijzer uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Site spreekt voor zich: bijzonder lage brug maar ondanks de vele waarschuwingsborden rijden er met enige regelmaat vrachtwagens en andere hoge voertuigen tegenaan.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Als ik zie wat er zoal tegen die paal is geklapt zijn het grofweg twee categorieën bestuurders: de ‘bovenmatig assertieve rijders’ (knakker in een AMG of een diplomaat in een Jaguar die gokt dat de paal niet omhoog gaat als-ie maar dicht genoeg achter de bus hangt) of de absolute kneuzen in de geijkte autootjes (Mitsubishi Space Star, Hyundai Atos en andere rijdende waarschuwingen).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Dat is wel de manier op bestuurders met CD-kentekens af te schrikken. Boetes geven kan namelijk niet (of ze hoeven ze iig niet te betalen). Kan de schade aan de poller eigenlijk wel op ze verhaald worden?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik doelde vooral op het 11 foot 8 (+8). Waarom staat er +8 tussen haakjes?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De brug is recent 8 inch verhoogt.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
De 11foot8-brug is een spoorbrug die uit een tijd dateert dat er nog geen normering was voor de doorrijhoogte. De meeste Amerikaanse vrachtwagens zijn hoger dan dat, waardoor er regelmatig een vrachtwagen total loss raakt doordat die te hoog is voor de brug. Nadat ze meermaals updates hebben gedaan aan de waarschuwingen voor de lage doorrijhoogte is deze twee jaar geleden in samenwerking met de beheerder van het spoor 8 inch verhoogd tot 12 voet 4 inch, maar daarmee voldoet de brug nog altijd niet aan de gestelde norm van minimaal 14 voet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Om nog even terug te komen naar de "smarte" stoplichten: Wat ik me vraag is, of als er bij voorbeeld een bus komt waar 50 mensen met deze app binnen zitten, denkt het stoplicht dan, dat er 50 autos komen? En als er een auto komt wiens bestuurder deze app niet heeft, moet hij dan eeuwig voor rood staan?
Overigens, nog even nieuws van een typisch Duitse bouwplaats: Morgen is de officiele opening van het verbouwde knooppunt van de A4, A44 en A544 nabij Aken. Begonnen in 2009 zou het volgens oorspronkelijke planning al 2012 gereed zijn en 75% goedkoper dan het nu is....
Overigens, nog even nieuws van een typisch Duitse bouwplaats: Morgen is de officiele opening van het verbouwde knooppunt van de A4, A44 en A544 nabij Aken. Begonnen in 2009 zou het volgens oorspronkelijke planning al 2012 gereed zijn en 75% goedkoper dan het nu is....
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Zo'n app is een aanvulling op de bestaande infrastructuur (met sensoren onder en langs de weg), en geen vervanging. En de bus met 50 mensen zal voorrang houden, dat is een bewuste keuze om het OV sneller en dus aantrekkelijker te maken.ICE11 schreef: ↑wo 10 nov 2021, 07:59 Om nog even terug te komen naar de "smarte" stoplichten: Wat ik me vraag is, of als er bij voorbeeld een bus komt waar 50 mensen met deze app binnen zitten, denkt het stoplicht dan, dat er 50 autos komen? En als er een auto komt wiens bestuurder deze app niet heeft, moet hij dan eeuwig voor rood staan?
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Goede vraag of het vergoeden van schade al dan niet onder de diplomatieke onschendbaarheid valt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik denk het niet. In 2017 is in Berlin een fietser na een door een Saoedische diplomaat veroorzaakte ongeval overleden. Enkele consequentie voor de diplomaat was dat hij terug naar Saoedi-Arabie moest....
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik heb vandaag voor het eerst voor de slagboom moeten wachten, nadat een te hoge vrachtwagen het beveiligingssysteem had geactiveerd.
Nadat de andere tunnelbuis leeg was (en ook daar de slagboom omlaag), ging uitsluitend op onze strook het licht op groen en moesten we tot de slagboom rijden, waarna de vrachtwagen kon keren.
Hierna ging de slagboom omhoog en kon ik mijn weg vervolgen.
Nadat de andere tunnelbuis leeg was (en ook daar de slagboom omlaag), ging uitsluitend op onze strook het licht op groen en moesten we tot de slagboom rijden, waarna de vrachtwagen kon keren.
Hierna ging de slagboom omhoog en kon ik mijn weg vervolgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Donderdag heeft iemand bij ons thuis zijn auto in de schutting geparkeerd. Mijn auto stond ernaast toen het gebeurde, maar die heeft geen schade opgelopen. Overigens is die auto pas vanochtend weggetakeld.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1474
- Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
- Locatie: Charlois
- Contacteer:
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ik vind het lange tijd al niet veilig hoe scholieren naast elkaar met elektrische fietsen in hoog tempo oversteken, ook op gevaarlijke weggedeelten. Op dat stuk van de Slinge razen trams soms snoeihard voorbij, rijden bussen hard en rijden idiote automobilisten in de ergste gevallen minimaal 80 terwijl het een 50 kilometer weg is!
Terug naar de scholieren, wanneer ze in hoog tempo de weg oversteken, kijken ze over het algemeen wel maar gaan soms op het laatste moment toch doorrijden en is de auto dichtbij. Dit soort dingen doen niet echt alleen scholieren en gebeuren elke dag en kon in maar even wachten todat het misging.
Vandaag ging het echter mis! Twee uur geleden vond er een aanrijding plaats voor mijn huis. Ik kon het niet 100% zien vanwege het ziek thuis zitten. Maar dit is wat ik weet: lijn 70 richting IJsselmonde ging na het optrekken van het halteren richting dat gevaarlijke stuk van de weg rijden waar dus al die fietsers vaak levensgevaarlijk oversteken. Één van de fietsers is zonder succes de weg overgegaan en is door de bus aangereden. Waarna de bus een uur stilstond. Omdat de bus uiteindelijk toch verder kon rijden na het ongeval had ik al gelijk door dat het geen zwaar ongeluk was. Het was ook een mysterieus ongevalltje want er was geen ambulance aanwezig en er liep alleen maar een agent over de weg. Het ongeluk vond ook plaats achter een flatgebouw en heb ik de helft niet gezien. Dus wat er daarna met de fiets is gebeurd, weet ik niet. Maar met de fietser zelf zal het wel oké zijn want verder geen ziekenwagen in de buurt.
Tegelijkertijd in dat uur ontstond er een file richting de winkelstraat, Langenhorst en Oldegaarde en probeerder alle automobilsten via Drakenburg uit te komen op Spinozaweg of Victor Hugoweg. Kan niet want je blijft binnen de woonwijk. Heel het verkeer kwam zonder succes dus ook terug en is er een hele file in de woonwijk ontstaan. De verkeerschaos kwam namelijk ook op de trambaan terrecht, auto's kwamen daar ook niet goed weg en moesten trams meerdere malen (hard) remmen. Complete opstopping! Na 17:30 loste de ellendigheden weer op.
Terug naar de scholieren, wanneer ze in hoog tempo de weg oversteken, kijken ze over het algemeen wel maar gaan soms op het laatste moment toch doorrijden en is de auto dichtbij. Dit soort dingen doen niet echt alleen scholieren en gebeuren elke dag en kon in maar even wachten todat het misging.
Vandaag ging het echter mis! Twee uur geleden vond er een aanrijding plaats voor mijn huis. Ik kon het niet 100% zien vanwege het ziek thuis zitten. Maar dit is wat ik weet: lijn 70 richting IJsselmonde ging na het optrekken van het halteren richting dat gevaarlijke stuk van de weg rijden waar dus al die fietsers vaak levensgevaarlijk oversteken. Één van de fietsers is zonder succes de weg overgegaan en is door de bus aangereden. Waarna de bus een uur stilstond. Omdat de bus uiteindelijk toch verder kon rijden na het ongeval had ik al gelijk door dat het geen zwaar ongeluk was. Het was ook een mysterieus ongevalltje want er was geen ambulance aanwezig en er liep alleen maar een agent over de weg. Het ongeluk vond ook plaats achter een flatgebouw en heb ik de helft niet gezien. Dus wat er daarna met de fiets is gebeurd, weet ik niet. Maar met de fietser zelf zal het wel oké zijn want verder geen ziekenwagen in de buurt.
Tegelijkertijd in dat uur ontstond er een file richting de winkelstraat, Langenhorst en Oldegaarde en probeerder alle automobilsten via Drakenburg uit te komen op Spinozaweg of Victor Hugoweg. Kan niet want je blijft binnen de woonwijk. Heel het verkeer kwam zonder succes dus ook terug en is er een hele file in de woonwijk ontstaan. De verkeerschaos kwam namelijk ook op de trambaan terrecht, auto's kwamen daar ook niet goed weg en moesten trams meerdere malen (hard) remmen. Complete opstopping! Na 17:30 loste de ellendigheden weer op.
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Ah, subjectieve onveiligheid en mensen die "minimaal 80" rijden. In de praktijk klopt daar geen zak van. Tuurlijk, het kan een keer fout gaan, maar over het algemeen zijn dat de veiligere wegen.
Re: Het Grote Asfalt- en AutoTopic
Veiligste auto is geen auto toch.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten