Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Oftewel voor een dag met de trein door NRW kan dit een mooi alternatief zijn op het Schönertagticket aangezien je nooit meer dan €30,- kwijt kan zijn per dag. En het ook voor 09:00 uur kan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Binnenkort met de Hongaren naar/van Lienz!
http://vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2022&id=1514
http://vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2022&id=1518
http://vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2022&id=1514
http://vagonweb.cz/razeni/vlak.php?rok=2022&id=1518
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat zijn forse start- en kilometertarieven Toch een stuk hoger dan in Nederland.hellingersimon schreef: ↑vr 19 nov 2021, 10:21 Volgens DSO zijn dit de prijzen:
VRS: 1,50 € basis + 0,20 € per kilometer
VRR: 1,50 € basis + 0,25 € per kilometer
AVV: 1,30 € basis + 0,25 € per kilometer
Westfalentarif: 1,40 € basis + 0,27 € per kilometer
NRW (dus grensoverschrijdende reisen tussen de verschillende verbonden): 1,60 € basis + kilometertarief afhankelijk van de doorgereden verbonden
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Kort buitenlands nieuws
Kilometertarieven worden dan wel weer gecompenseerd doordat er met de vogelvlucht afstand tussen start en bestemming gewerkt wordt
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanaf woensdag (24 november) geldt in het gehele Duitse OV (bussen, trams, metro's, regionale en lange afstands treinen) de "3G"-plicht. Dus alle reizigers moeten gevaccineerd, genezen of getest zijn. Details onder ander hier https://www.deutschebahn.com/de/presse/ ... Id=1170726
Groetjes uit Duitsland
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar gaan de conducteurs en kaartcontroleurs ook QR-codes controleren, of blijft dat voorbehouden aan de politie?
Re: Kort buitenlands nieuws
Volgens het artikel gaan de controles op steekproef basis gedaan worden door "DB sicherheits- und kontrollpersonal. Eventueel komt de Bundespolizei bijspringen als het nodig is.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja, dat had ik ook gelezen, maar dat is dus heel erg vaag: is dat alleen DB Sicherheit, of zijn het ook de gewone conducteurs?
De BuPo springt volgens de tekst alleen bij als iemand de trein niet wil verlaten.
De BuPo springt volgens de tekst alleen bij als iemand de trein niet wil verlaten.
Re: Kort buitenlands nieuws
Alleen DB Sicherheit lijkt me dan. Dat is niet genoeg voor een 100% controle, maar op gezette tijden centrale stations dichtgooien en controleren moet prima lukken.
Re: Kort buitenlands nieuws
Mogelijk. Ik hoop het voor de conducteurs dat DB Sicherheit dit klusje gaat klaren, want die beter bestand tegen geweld, wat er helaas ongetwijfeld gaat komen.
Dat werkt niet, want 3G geldt alleen in de OV-voertuigen. Dat is natuurlijk niet logisch, omdat de FFP-2-mondkapjesplicht wel in de stations geldt.
Re: Kort buitenlands nieuws
De mondkapjesplicht blijft gewoon van toepassing.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ja, maar ik bedoelde de 3G-controle, niet de mondkapjescontrole. Overigens hoef je voor dat laatste het station niet af te grendelen, want het is behoorlijk zichtbaar of iemand een mondkapje draagt of niet.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Kort buitenlands nieuws
Voor mijn stadsbussen hebben ze gezegd, dat het ook op steekproef basis gecontroleerd zal worden, door de ticketcontrolleurs samen met de Ordnungsamt (~ stedelijke politie). Anders is het ook niet mogelijk, want de buschauffeur kan het natuurlijk niet zelf controleren en nog op tijd rijden en ook zijn de vervoerders bang, dat sommige mensen gewelddadig worden, als ze niet mee kunnen rijden.
Groetjes uit Duitsland
Re: Kort buitenlands nieuws
Een controle bij de ingang van het station zal niet komen want 3G is alleen aan boord van de trein geldig en niet op het terrein van het station. In de treinen zullen DB Sicherheit en conducteurs steekproeven doorvoeren:
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/ba ... g-101.html
In de bussen hier in Aken zullen steekproeven door een veiligheidsdienst plaatsvinden.
https://www.tagesschau.de/wirtschaft/ba ... g-101.html
In de bussen hier in Aken zullen steekproeven door een veiligheidsdienst plaatsvinden.
Re: Kort buitenlands nieuws
Denk niet zo bureaucratisch man. De SNCF heeft maanden geleden al een 3G-plicht opgelegd gekregen voor Intercités en TGV. Paar extra afzetlinten op het station, stationspersoneel controleert alvast de vervoersbewijzen en de Pass Sanitaire voordat je op het perron wordt gelaten en voilà, 3G-controle geregeld. En dat voor een land dat bekend staat om zijn Franse slag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Tja, dan moeten de Duitsers de regels maar logischer maken. De wetgever heeft het nadrukkelijk willen toestaan dat je iemand kunt uitzwaaien of ophalen op het perron, daarom geldt 3G alleen in de OV-voertuigen.
Daarentegen geldt de pass sanitaire in Frankrijk geloof ik alleen in de lange afstandstreinen, vooral TGV's dus. Die hebben vaak eigen stations of eigen delen van stations, die je gemakkelijker kunt afzetten voor controle.
Daarentegen geldt de pass sanitaire in Frankrijk geloof ik alleen in de lange afstandstreinen, vooral TGV's dus. Die hebben vaak eigen stations of eigen delen van stations, die je gemakkelijker kunt afzetten voor controle.
Re: Kort buitenlands nieuws
Kontrolle, kontrolle, kontrolle. Das ist Deutschland ja.Suus schreef: ↑di 23 nov 2021, 20:23Denk niet zo bureaucratisch man. De SNCF heeft maanden geleden al een 3G-plicht opgelegd gekregen voor Intercités en TGV. Paar extra afzetlinten op het station, stationspersoneel controleert alvast de vervoersbewijzen en de Pass Sanitaire voordat je op het perron wordt gelaten en voilà, 3G-controle geregeld. En dat voor een land dat bekend staat om zijn Franse slag.
🍉
Re: Kort buitenlands nieuws
In Dinslaken, Wesel en Voerde is er kans op uitval van bussen, omdat er meerdere chauffeurs met corona besmet zouden zijn... Klein nieuwsartikel hier en informatie van de NIAG zelf, hier.
Aangezien het om mijn eigen standplaats gaat, ga ik straks toch maar even een testje doen.
Aangezien het om mijn eigen standplaats gaat, ga ik straks toch maar even een testje doen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Kort buitenlands nieuws
Thalys start vanaf 18 maart 2022 weer met rechtstreekse treinen tussen Nederland en Disneyland.
Bron en meer: treinreiziger.nl
Bron en meer: treinreiziger.nl
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort buitenlands nieuws
Heenrit vrijdag- en zaterdagochtend, terugrit zaterdagavond en zondagmiddag. Blijven die stellen dan een etmaal bij Marne-la-Vallée bivakkeren? Of wordt er heen en weer gesjouwd met leeg materieel van/naar Brussel-Zuid of Paris Nord?
Re: Kort buitenlands nieuws
Gaan vermoedelijk in de tussentijd naar Le Landy, nabij Parijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
In het VK zijn de passagiersaantallen per station gepubliceerd over het belastingjaar 2020-2021 gepubliceerd: https://www.orr.gov.uk/search-news/pand ... -top-stops
Dat het aantal passagiers met 78% t.o.v. jaar eerder is gedaald, zal geen verrassing zijn. Wel verrassend is dat niet langer één van de London Terminals (de grote stations in het centrum van Londen) het drukste station van het VK is: dat was Stratford in Oost-Londen. Normaliter (de afgelopen 17 jaar) is Waterloo het drukste station. Door de veranderde reispatronen zijn meerdere voorstedelijke stations de top-10 van drukste treinstations binnengedrongen: op 6 staat Highbury & Islington, op 7 Clapham Junction, op 9 Barking en op 10 East Croydon.
Dat het aantal passagiers met 78% t.o.v. jaar eerder is gedaald, zal geen verrassing zijn. Wel verrassend is dat niet langer één van de London Terminals (de grote stations in het centrum van Londen) het drukste station van het VK is: dat was Stratford in Oost-Londen. Normaliter (de afgelopen 17 jaar) is Waterloo het drukste station. Door de veranderde reispatronen zijn meerdere voorstedelijke stations de top-10 van drukste treinstations binnengedrongen: op 6 staat Highbury & Islington, op 7 Clapham Junction, op 9 Barking en op 10 East Croydon.
Re: Kort buitenlands nieuws
De Bundesrechnungshof, de hoogste Duitse toezichthouder voor het gebruik van belastingsgelden (een soort accountant dus), heeft de DB uitgebreid onderzoekt - met een fataal uitslag. Onder andere kwam aan het daglicht dat men winsten uit het netbeheer ondanks wettelijke verplichting niet voor onderhoud geinvesteerd heeft en dat bij de bouw van bruggen en tunnels richtlijnen voor planningvorming genegeerd worden wat enorme kostenstijging veroorzaakte. Ook heeft het ministerie van verkeer 124 miljoenen Euro, welke gereserveerd waren om bedrijven weer aan het spoorwegnet aan te sluiten, voor de bouw van straten en vliegvelden teruggeploegd....
Re: Kort buitenlands nieuws
Nieuwe dienstregeling KVB, met nieuwe RONDE lijnennetkaart https://www.kvb.koeln/aktuelles/fahrpla ... index.html
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
Het ziet niet uit, en toch heb ik de indruk dat het verrassend overzichtelijk is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten