Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Uit een jarenlang onderzoek van de gemeente Amsterdam en de VRA blijkt dat de Noord/Zuidlijn een groot succes is.
Bron en meer: AT5
Bron en meer: AT5
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
2058 rijdt weer rond in zijn Kerst-outfit.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik mag toch aannemen dat tijdens het eerste half jaar (van de 4-jarige periode) het reizigersaantal 0 was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Men heeft het dan ook over het vergelijken van de situatie voor en na de Noord-Zuidlijn, dus nogal logisch dat het onderzoek voor de opening van start ging
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Staat niet in het jubelverslag, maar de modal split is niet verschoven ten gunste van het OV.
En goedkoop? alleen als je de kapitaallast niet meetelt
En goedkoop? alleen als je de kapitaallast niet meetelt
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
De lijnen naar Noord, Ijburg en richting Osdorp zijn (en waren) doordeweeks haast uitgestorven maar de Bijlmer lijnen (N85,N86 en N87) goed gevuld. Met regelmaat in een 18m Citea moeten staan om 3/4uur s'morgens , ook tijdens de corona nogsteeds. Alleen hebben ze nog steeds de aansluiting op de N30 bij Bijlmer Arena ver@!#$% door de N85 riching CS 1min voor aankomst van de N30 doodleuk te laten vertrekkenKalil Nieuw schreef: ↑vr 26 nov 2021, 20:18 Wat ik nog steeds bijzonder vind is dat er in Amsterdam gewoon wel nachtbussen rijden, maar in Rotterdam vanwege coronamaatregelen al sinds maart 2020 niet. Trekken de nachtbussen hier in Amsterdam dan nog voldoende reizigersaantallen dat ze kunnen blijven rijden?
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Save Haven is niet van toepassing buiten de tunnels:
https://www.at5.nl/artikelen/212213/wet ... ns-storing
Lijkt me niet onbegrijpelijk
Maar waarom een beveiligingsssysteem [te] snel reageert bij doorslaa op blaadjes, minder
https://www.at5.nl/artikelen/212213/wet ... ns-storing
Lijkt me niet onbegrijpelijk
Maar waarom een beveiligingsssysteem [te] snel reageert bij doorslaa op blaadjes, minder
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Onder de oude beveiliging was er ook geen safe haven.
Wat ik heb begrepen is dat het systeem zeer nauwkeurig de metro volgt. Dit wordt gedaan met radiosignalen, bakens in het spoor, maar ook met wielomwentelingen. En bij dat laatste gaat het mis als de metro gaat glijden of slippen (wat bij de metro meestal niet echt door blaadjes wordt veroorzaakt maar vooral door bijv regen). Lopen de wielomwentelingen van de gehele trein niet gelijk en klopt het aantal ook niet. Dus weet het systeem niet meer waar de metro zich bevindt en wordt de metro stilgezet.
Wat ik heb begrepen is dat het systeem zeer nauwkeurig de metro volgt. Dit wordt gedaan met radiosignalen, bakens in het spoor, maar ook met wielomwentelingen. En bij dat laatste gaat het mis als de metro gaat glijden of slippen (wat bij de metro meestal niet echt door blaadjes wordt veroorzaakt maar vooral door bijv regen). Lopen de wielomwentelingen van de gehele trein niet gelijk en klopt het aantal ook niet. Dus weet het systeem niet meer waar de metro zich bevindt en wordt de metro stilgezet.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Vooralsnog ontdek ik het volgende, allemaal per 12 december:hauptbahnhof schreef: ↑za 27 nov 2021, 14:02 Zie ook meerdere dingen waar ik vraagtekens bij zet:
- Lijn 12: halte Scheldestraat is weg
- Lijn 12: halte Cornelis Troostplein wordt hernoemd naar Van Hilligaertstraat
- Lijn 4 : Kruising Frederiksplein staat aangegeven als Frederiksplein/Stadhouderskade. Dit is nu gewoon Frederiksplein, en lijn 4 heeft ter hoogte van de Stadhouderskade een extra halte richting CS (genaamd Stadhouderskade)
- De situatie rond de Dam/Nieuwezijds Voorburgwal staat ingetekend zoals het nu is. Gaat dus voorlopig niet veranderen?
- Halte Spiegelgracht wordt ombenoemd naar Rijksmuseum.
- Lijn 12: haltes Cornelis Troostplein en Scheldestraat worden samengevoegd tot Van Hiligaertstraat (was oorspronkelijk gepland op 27 september 2021).
- Lijn 4 wijzigt niet in de haltevoering rond de kruising Frederiksplein.
- De situatie rond de Dam/Nieuwezijds Voorburgwal met de haltevoering van de lijnen 2 en 12 zou volgens OVinfo wijzigen naar de situatie zoals die bedoeld was vanaf 3 mei 2021, met de halte Paleisstraat die bediend wordt in beide richtingen en halte Dam alleen stad-uit (richting het Leidseplein). GVB heeft het dan weer alleen over halte Dam in beide richtingen.
-
- Berichten: 1644
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik vind ergens op internet (wij nemen je enzovoort) de volgende uitleg:
Paleisstraat is de halte voor de trams richting Leidsestraat.
Dam (Molsteeg) is voor de trams richting CS en richting de Raadhuisstraat. Voor de Magna Plaza komen dus drie sporen: twee stad uit, 1 stad in.
Paleisstraat is de halte voor de trams richting Leidsestraat.
Dam (Molsteeg) is voor de trams richting CS en richting de Raadhuisstraat. Voor de Magna Plaza komen dus drie sporen: twee stad uit, 1 stad in.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik meen dat die sporen situatie (2 stad-uit/1 stad-in) er vroeger ook al was, of verbeeld ik me dat? Lijn 1-2 halteerden dan pas voorbij de Paleisstraat.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik dacht dat de halte die nu in de Raadhuisstraat ligt verplaatst wordt naar de plek van de huidige tijdelijke halte Dam. Dus er komt wel een extra halte stad in voor lijn 2/12.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Nieuwezijds Kolk wordt dacht ik ook nog stukje richting Martelaarsgracht verplaatst?
Wat je zegt klopt volgens mij. Drie sporen en richting Leidseplein hadden tram 1, 2 en 5 een halte op dezelfde plek als richting CS. Daar hebben nog heel lang van die geel/zwarte tegels gelegen.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 02 dec 2021, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Komt ter hoogte van Hekelveld idd.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Hah grappig, dan mag de halte wel Martelaarsgracht gaan heten
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Lijn 5 ontspoord op de Van Baerlestraat na aanrijding met vrachtauto:
https://www.at5.nl/artikelen/212284/tra ... n-gevallen
https://www.at5.nl/artikelen/212284/tra ... n-gevallen
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Ik was gisteren op lijn 12 en ik hoorde nieuwe omroepen van die vrouw inplaats van Marc Klardie, Ik weet niet of dit alleen op lijn 12 is.
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
GVB zoekt omroepstem: seizoen 3
Ze hebben het er maar moeilijk mee.
Ze hebben het er maar moeilijk mee.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 08 nov 2018, 19:16
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is het weer iemand van de administratie-afdeling..?
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Het is die vrouw die altijd storingen en maatregelen omroepen doet.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Is het nooit geweest?
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Reizigersinformanten. Die roepen dus al sowieso om bij (accute) calamiteiten (bij de metro).
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Geen professionele stemacteurs/-actrices. Het punt dat sergiogiorgini waarschijnlijk wou maken.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
En vooral behoorlijk denigrerend wilt overkomen.
Denk dat de gedachte erachter is dat er adhoc fragmenten opgenomen moeten kunnen worden en dat gaat wat lastiger met een stemacteur (buiten de kosten dat dat met zich meebrengt, als een stemacteur even langs moeten komen voor twee fragmentjes). Ik ken namelijk niet echt ov-bedrijven die van alles omroepen in en buiten de voertuigen en het ook redelijk regelmatig wijzigt.
Denk dat de gedachte erachter is dat er adhoc fragmenten opgenomen moeten kunnen worden en dat gaat wat lastiger met een stemacteur (buiten de kosten dat dat met zich meebrengt, als een stemacteur even langs moeten komen voor twee fragmentjes). Ik ken namelijk niet echt ov-bedrijven die van alles omroepen in en buiten de voertuigen en het ook redelijk regelmatig wijzigt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten