Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier die allerersten Fotos von uns vom neuen MAN Lion's City. Und ja: Dieser Bus wird begeistern! Neues Design, neuer D15 Motor (9 Liter), neues Innenraumlayout (Bus wirkt unglaublich groß innen) und ein komplett neues Cockpit. Haben wir so, in dieser Art noch nie gesehen. Lenkrad lässt sich zusammen mit einem mutig designten Instrumententräger verstellen, es gibt nur noch dieses eine Cockpit. Einzelradaufhängung vorn und neue Aussenspiegel (rechts endlich höher aufgehängt). Morgen gibt's mehr Infos, bessere Fotos und ein erster Film wird folgen.
Elektrische Mercedes-Benz Citaro
The all-electric Mercedes-Benz Citaro runs locally emission-free and almost silently, taking electric mobility using city buses to a new level. The 12-metre variant will celebrate its world premiere in September at the IAA Commercial Vehicles show, with the start of series production also taking place this year. The new Citaro offers an impressive and hitherto unknown standard of energy efficiency. The intelligent modular concept for its battery and charging technology is similarly compelling.
Viable range under difficult conditions
When it comes to giving figures for the vehicle's range, Mercedes-Benz prefers to consider a "worst-case scenario", taking its direction from the challenging 'Standardised On-Road Test cycle', SORT2. According to this, the Citaro with a full complement of batteries can achieve an operating range of around 150 kilometres in the summer. In other words, it is already possible to serve some sub-networks within the daily coverage of a city bus without opportunity charging. http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=33859393
*bus*
Laatst gewijzigd door zone2000 op ma 17 sep 2018, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.
High efficiency: practical range also under difficult conditions
Operating range figures for all-electric-powered city buses are often difficult to compare and caution is advised, since reference values can be missing and the figures have often been calculated under ideal conditions. Things are different with the eCitaro: In the interests of reliable data, Mercedes-Benz prefers to consider a "worst-case scenario" and therefore takes its direction from the challenging standardised city driving cycle known as SORT2. To make things even trickier, Mercedes-Benz also adds the energy requirements of the ancillary consumers into the equation. According to SORT2, the Citaro with a full complement of batteries achieves an operating range of around 150 kilometres in the summer. In other words, it is already possible to serve some sub-networks within the daily workload of a city bus without opportunity charging. Without opportunity charging, the eCitaro already covers about one third of all requirements of the transport operators. In other words, it can seamlessly replace one in three city buses powered by a combustion engine. Under ideal conditions, the eCitaro even drives around 250 kilometres without opportunity charging. http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... wNjI3&rs=1
For city busses, the trend is clearly to alternative drive systems. Along with the new MAN Lion’s City G and the MAN Lion’s City with MAN EfficientHybrid, the fully electric MAN Lion’s City E will make its first public appearance at IAA 2018. The next step will be to test it in everyday conditions in various European cities before series production begins in 2020. https://www.iaa.man/en/index.html
Ebusco zal volgende week donderdag de nieuwe Ebusco 3.0 presenteren, op de site van Busworld is al een tekening van de bus ''gelekt'': plaatje en bron.
Ook heeft Ebusco een paar plaatjes online gezet van de nieuwe gelede bus, in R-Net kleurstelling (toekomst AML?):
Verder is hier een plaatje te vinden van de VDL Citea Facelift. De voorkant is helemaal schuin zonder uitstekende filmkasten etc. en de achterkant is gelijk gebleven.
Wat er dus vooral aan de Citea LLE verandert is een vergrote dakspoiler zoals op de elektrische varianten, waarschijnlijk om de aërodynamica rondom de airco-unit een beetje te verbeteren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Ik zag vanmiddag vanuit mijn [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] nog twee ingepakte 2.2's op de A16 bij Dordrecht. Deze waren onderweg naar Deurne.
De 3.0 heeft een strak design, al is het front behoorlijk plomp om te zien met die vooruitstekende neus.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VDL Bus & Coach lanceert nieuwe generatie Citea's: Compromisloos en volledig zero emissie.
In 2021 presenteert VDL Bus & Coach de nieuwe generatie elektrische Citea’s. Vanuit de VDL-visie is een busconcept ontwikkeld, volledig gebaseerd op een elektrische aandrijflijn, dat klaar is voor de toekomst en waarbij zero emissie vanzelfsprekend is. Meer details maakt VDL Bus & Coach de komende maanden in een speciale campagne bekend. Tijdens Busworld, volgend jaar oktober in Brussel, zijn de bussen voor het eerst te zien.
Zou de bestelling van de RET afgelopen maand de eerste serieproductie zijn van deze nieuwe generatie of worden dat nog bussen van de huidige generatie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik ben bang helaas dat het de zelfde Citea's worden die nu al rond rijden. De nieuwe Citea zal pas op zn vroegst in oktober 2021 te zien zijn op Busworld 2021, om in december al tien tallen te leveren lijkt me te kortdag.
^^^ Men kan best tegen die tijd de productie al gestart hebben.
Het verhaal leest alsof het model al gewoon klaar is en ergens in een hal gereed staat. Men warmt de markt de komende maanden elke week al op met nieuws over de nieuwe Citea.
IK denk wel dat als je nog een diesel Citea wilt, je aankomend jaar moet bestellen.. want het leest wel alsof de nieuwe generatie alleen nog EV geschikt is.
Durashift schreef: ↑di 01 dec 2020, 21:08
^^^ Men kan best tegen die tijd de productie al gestart hebben.
Het verhaal leest alsof het model al gewoon klaar is en ergens in een hal gereed staat. Men warmt de markt de komende maanden elke week al op met nieuws over de nieuwe Citea.
IK denk wel dat als je nog een diesel Citea wilt, je aankomend jaar moet bestellen.. want het leest wel alsof de nieuwe generatie alleen nog EV geschikt is.
Misschien blijft het oude model Citea als diesel gewoon leverbaar. De nieuwe Citea is als elektrische bus ontworpen met alle batterijen in de vloer. Of zo’n ontwerp zich leent voor een diesel variant vraag ik mij af.
Er zijn voor de Scandinavische markt ooit SLE's geïntroduceerd met bagageruimte onder de hoge vloer. Die uitvoering had ook de uitstapdeur wat verder naar voren zitten dan de reguliere uitvoeringen. Die 'Cargo-versie' zou je kunnen zien als intercitybus. Ik denk zelf bij intercitybussen aan voertuigen zoals de Mercedes-Benz Integro, MAN Lion's Intercity of de Setra UL-serie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022