Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
De bruggen zonder bovenleiding zal je vinden bij spoorlijnen die een Staande Mast Route kruisen. En ook op andere plaatsen waar veel zeilboten varen (Friesland).
PatrickM schreef: ↑ma 06 dec 2021, 23:53
Van de Vlakebrug (Kanaal door Zuid-Beveland, tussen Kruiningen-Yerseke en Kapelle-Biezelinge) is het beweegbare deel stroomloos.
Ik dacht ook de brug over het Schelde Rijnkanaal tussen bergen op zoom en Rilland, weet jij dat?
Zijn er eigenlijk ook bruggen met niet beweegbare bovenleiding? Dus waar de draden gewoon doorlopen en er dus nog wel een hoogtebeperking is voor schepen? Zal alleen bij draaibruggen mogelijk zijn natuurlijk.
Hoe krap van tevoren kan je nog een reservering maken voor Franse treinen? Bij interrail is het 3 uur, maar kan dat aan het loket/automaat nog korter van tevoren?
Zolang er nog gewone tickets verkocht worden voor die trein. Dus dat is feitelijk tot vertrek, tenzij de aantallen interrail-stoelen voor een specifieke rit al vergeven zijn (maar dat speelt nu niet echt).
Stel ik wil met de omgeleide ICE reizen vanaf Den Bosch naar Amsterdam of Utrecht, moet ik dan ook een toeslag kopen en kan dat bij de automaat in Den Bosch?
Z2N schreef: ↑wo 08 dec 2021, 17:48
Zolang er nog gewone tickets verkocht worden voor die trein. Dus dat is feitelijk tot vertrek, tenzij de aantallen interrail-stoelen voor een specifieke rit al vergeven zijn (maar dat speelt nu niet echt).
Top, dan doe ik rustig aan, kan altijd nog met de TER als het toch niet lukt.
Suggesties voor leuke Franse spoorlijnen zijn ook altijd welkom.
Weet er iemand of de Abellio-kaartautomaten in Arnhem en Zevenaar het definitief weer doen? Ze zijn al geruime tijd kapot, maar sinds gisteren zouden ze weer moeten werken.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Z2N schreef: ↑wo 08 dec 2021, 18:43
Ja, en ja. Mijn vraag is echter vooral: waarom heb je een aparte toeslag nodig, elk abonnement is geldig als toeslag op de ICE.
Dus ook Dal Voordeel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.