Concessie Waterland (2012-2021)
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Wss is het idd wat Milco zegt dat de nieuwe dienstregeling in Waterland op 9 jan ingaat. De andere 2 concessies die EBS heeft gaan de nieuwe dienstregelingen op 9 januari in.
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
In dit document is inderdaad besloten dat de dienstregeling op 9 januari 2022 ingaat, en wel omdat de gemeente Waterland niet akkoord is met de routewijziging van lijn 315 in Monnickendam voor wat betreft de ritten naar Marken, maar dit niet op tijd verwerkt kon worden in de dienstregeling (vooral dingen als de chauffeursroosters).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
De nieuwe dienstregeling ingaande 9 januari 2022 is al te vinden (behalve de nieuwe lijn 113), net als de lijnnetkaart: https://www.ebs-ov.nl/reizen/dienstrege ... trektijden
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Dingen die ik zie:
- Nieuwe lijn 113 en bijbehorende inkorting lijn 301.
- Inkorting en andere route lijn 125 in Purmerend.
- Andere route lijn 110 in Volendam (plus een kleine wijziging in Purmerend).
- Uitgebreidere route lijn 101.
Is het geen optie om lijn 301 en/of 306 te verlengen naar P&R N244?
- Nieuwe lijn 113 en bijbehorende inkorting lijn 301.
- Inkorting en andere route lijn 125 in Purmerend.
- Andere route lijn 110 in Volendam (plus een kleine wijziging in Purmerend).
- Uitgebreidere route lijn 101.
Is het geen optie om lijn 301 en/of 306 te verlengen naar P&R N244?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Daar rijdt lijn 376 al naartoe (alleen ma-vr, dat weer wel) die volgens mij best wel wat reizigers kan gebruiken. Een tweede lijn lijkt mij daarnaast dus niet nodig doordeweeks.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Je kunt het ook omdraaien: lijn 301 en lijn 306 eindigen allebei in het zicht van de P+R op de rotonde Salvador Allendelaan/Martin Luther Kingweg. De P+R is in ieder geval gebouwd om twee lijnen tegelijkertijd te laten halteren/keren. Het laten doorrijden van lijn 301 en lijn 306 kan best wel eens de aantrekkelijkheid van de P+R verhogen.
Een enkele rit van lijn 301 duurt 23-30 minuten, een enkele rit van lijn 306 duurt 31-38 minuten. In de hyperspits kan er op beide lijnen dus geen strakke omloop gepland worden. De rijtijd tussen de P+R en de Martin Luther Kingweg is niet meer dan 1-2 minuten.
Het zal desondanks omlooptechnisch vast niet passen en te veel DRU kosten voor de huidige concessie, maar ik vind het niet doortrekken naar de P+R van beide lijnen eerlijk gezegd wel een gemiste kans.
Een enkele rit van lijn 301 duurt 23-30 minuten, een enkele rit van lijn 306 duurt 31-38 minuten. In de hyperspits kan er op beide lijnen dus geen strakke omloop gepland worden. De rijtijd tussen de P+R en de Martin Luther Kingweg is niet meer dan 1-2 minuten.
Het zal desondanks omlooptechnisch vast niet passen en te veel DRU kosten voor de huidige concessie, maar ik vind het niet doortrekken naar de P+R van beide lijnen eerlijk gezegd wel een gemiste kans.
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Ik zie ook dat lijn 309 alleen nog maar in de spitsuren gaat rijden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Waarom bestaat er niet een soort 309 maar dan vanuit Edam?
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Waarom stoppen de meeste lijnen naar Purmerend niet bij alle haltes? Alleen Ilpendam Dorp wordt door alle lijnen bediend.
Bij Watergang Dorp stoppen alleen de 301, 305, 307, 309 en 376, bij Watergang De Dollard stoppen alleen de 301 en 305 en bij Ilpendam Jaagweg stopt zelfs alleen lijn 301.
Bij Watergang Dorp stoppen alleen de 301, 305, 307, 309 en 376, bij Watergang De Dollard stoppen alleen de 301 en 305 en bij Ilpendam Jaagweg stopt zelfs alleen lijn 301.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Dat is om het sneldienstkarakter te behouden. Alleen omdat er geen reguliere lijn rijdt op dat traject, stopt de 301 wel bij alle haltes.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Kan de 301/376 dan niet standaard overal stoppen en de rest scheurt door?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
De 301 doet dat dus al.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
En lijn 305 stopt alleen niet bij Ilpendam Jaagweg.
Nu is het voor de gemiddelde reiziger erg onduidelijk welke lijn waar stopt en merkt een argeloze reiziger in lijn 306, die naar Watergang moet, dat de bus zijn halte keihard voorbij rijdt, terwijl stoppen nauwelijks extra tijd had gekost.
Dat "sneldienstkarakter" wordt in mijn ogen bepaald door die vrije busbaan, niet door het overslaan van haltes waar je toch al langs rijdt.
Nu is het voor de gemiddelde reiziger erg onduidelijk welke lijn waar stopt en merkt een argeloze reiziger in lijn 306, die naar Watergang moet, dat de bus zijn halte keihard voorbij rijdt, terwijl stoppen nauwelijks extra tijd had gekost.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Volgens mij is het zo opgezet dat alle dorpen nu een rechtstreekse verbinding hebben met zowel Amsterdam Centraal, Noord en Zuidoost. Dit “ingewikkelde” per buslijn was er al bij Arriva dus is op zich niets nieuws en ik denk dat de frequente reiziger in het gebied inmiddels niet beter weet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
In zekere zin bestond de "variatie" al bij de NZH
Op het traject langs de Jaagweg (N235) merk je echt wel verschil in reistijd bij een snel- of stopdienst. Bovendien neemt "niemand" uit Purmerend de langzame variant, waardoor reizigers uit de dorpen onderweg ook nog kans maken op een zitplaats
Op het traject langs de Jaagweg (N235) merk je echt wel verschil in reistijd bij een snel- of stopdienst. Bovendien neemt "niemand" uit Purmerend de langzame variant, waardoor reizigers uit de dorpen onderweg ook nog kans maken op een zitplaats
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Zó ver had ik nou ook weer niet terug geklikt op de wiki Kan het mij wel nog van Arriva herinneren dat de 104 toen vanaf Amsterdam direct doorreed naar Ilpendam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Precies. De sneldienst heeft vaak minder te maken met snelheid als met ‘zitplaatsmanagement’
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Aha, dat verklaart het al meer.
*Lijn 305 stopt alleen niet bij Jaagweg.
Maar juist beide lijnen vanaf het Tramplein stoppen bij (bijna*) alle haltes. Of trekken die lijnen op het "eerste stuk" (Overwhere c.q. De Rijp) minder reizigers?
*Lijn 305 stopt alleen niet bij Jaagweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Goed punt, was me eigenlijk nooit zo opgevallen. Ik zou niet weten hoe de verdeling nu precies is eigenlijk. Maar sowieso is het Tramplein niet (meer) de belangrijkste bestemming in Purmerend, tegenwoordig heeft elke wijk van Purmerend z'n eigen buslijn naar Amsterdam.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Wordt de busbaan tussen Schouw en Purmerend alleen doordeweeks gebruikt?
Vandaag reden de bussen in beide richtingen namelijk ook over de gewone weg.
Verder reden vandaag alle bussen van/naar Amsterdam Noord, omdat er een stremming in de IJtunnel was. In de bus zelf was hier echter geen informatie over te vinden.
Vandaag reden de bussen in beide richtingen namelijk ook over de gewone weg.
Verder reden vandaag alle bussen van/naar Amsterdam Noord, omdat er een stremming in de IJtunnel was. In de bus zelf was hier echter geen informatie over te vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Het was een onverwachte afsluiting van de tunnel, wat door Connexxion en EBS wel gecommuniceerd werd via onder andere Twitter.
De busbaan wordt volgens mij dagelijks gebruikt, tussen ik dacht 15:00 en 20:00 uur richting Purmerend en daarbuiten richting Amsterdam. Wellicht was er een storing ergens?
De busbaan wordt volgens mij dagelijks gebruikt, tussen ik dacht 15:00 en 20:00 uur richting Purmerend en daarbuiten richting Amsterdam. Wellicht was er een storing ergens?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Ik heb geen Twitter, maar het stond wel in de digitale reisinformatie. Maar het had fijn geweest als de chauffeur ook iets had omgeroepen.
Dat het onverwacht was, verklaart wel waarom de OVC-lezers op "IJtunnel" stonden en de reizigers dus feitelijk (iets) te veel hebben betaald.
Dat het onverwacht was, verklaart wel waarom de OVC-lezers op "IJtunnel" stonden en de reizigers dus feitelijk (iets) te veel hebben betaald.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Zijn de 10 gelede VDL’s in deze concessie eigenlijk eigendom van EBS of gaan ze straks sowieso mee naar de volgende concessie ongeacht wie daar gaat rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Was er laatst niet bekend gemaakt dat EBS, gewonnen had en blijft rijden? Dan blijven ze sowieso bij EBS.
Re: Concessie Waterland (2012-2021)
Als ik de vervoerregio geloven mag kan er nog tot 21 April ingeschreven worden dus het lijkt me heel sterk als er nu al een winnaar zou zijn…
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten