Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vertraging van onbekende duur.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heb ik daar zo'n dure reservering voor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Tweede treinstranding van de dag op de HSL. Thalys rijdt via Roosendaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Er was een defecte trein op de HSL, dan moet nog duidelijk worden of deze Thalys doorrijdt en zo ja, wanneer hij komt. Zodra ze dat weten, is het vertrek bevestigd en kan er ook getoond worden wanneer de trein verwacht wordt te vertrekken.
Project loading: 75% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik ben dus precies tussen die twee strandingen door over de HSL gekomen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Goed nieuwsumbusko schreef: ↑za 26 jun 2021, 23:52České dráhy, VlakFest (een particuliere vervoerder met feesttreinen), SŽDC (de Tsjechische ProRail) en ZSSK hebben samen een trein met couchetterijtuigen bij het dorp Hrušky neergezet om opvang te bieden aan de ergst getroffenen. Facebooklinkjeumbusko schreef: ↑vr 25 jun 2021, 02:33 In de buurt van Hodonín (zuidoost-Tsjechië, aan de Slowaakse grens) is een heuse tornado langsgekomen. Er worden al minstens 5 doden gemeld, verder zijn er een hoop gewonden en liggen een aantal dorpen volledig in puin...
Het treinverkeer tussen Hodonin en Breclav is volgens een bericht op Drehscheibe weer genormaliseerd. Na de tornado moest de dienst lange tijd uitgevoerd worden met dieseltractie, intussen kunnen er ook weer elektrische treinen rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Sinds vandaag is ook Hagen <> Siegen weer volledig vrij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Wat een eikels zijn het ook eigenlijk; om 9:12 kwamen we met de ICE uit Nederland binnen op station Düsseldorf Hbf waar ik een oorspronkelijke overstaptijd had van 27 minuten. Daar was er nog maar eentje van overgebleven. Het scheelde dat ik vooraan bij de deur stond, want anders had ik de overstap nooit gehaald en maar liefst vier uur vertraging opgelopen naar mijn eindbestemming. ICE 621 naar München vertrok doodleuk op tijd om 9:13 wat betekende dat mensen die ook maar iets trager waren de overstap niet gehaald hebben
Afin, heel blij dat ik de overstap gehaald heb.
Afin, heel blij dat ik de overstap gehaald heb.
- AppleMoose
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Vertrekt in Duitsland eindelijk een keer een trein op tijd, is het weer niet goed
Goh.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De vraag is of dat daar nodig was geweest. De 621 stopt bij elke lantaarnpaal (Montabaur, Limburg Süd) en de 121 niet.Ferdinand schreef: ↑vr 24 dec 2021, 09:21 Wat een eikels zijn het ook eigenlijk; om 9:12 kwamen we met de ICE uit Nederland binnen op station Düsseldorf Hbf waar ik een oorspronkelijke overstaptijd had van 27 minuten. Daar was er nog maar eentje van overgebleven. Het scheelde dat ik vooraan bij de deur stond, want anders had ik de overstap nooit gehaald en maar liefst vier uur vertraging opgelopen naar mijn eindbestemming. ICE 621 naar München vertrok doodleuk op tijd om 9:13 wat betekende dat mensen die ook maar iets trager waren de overstap niet gehaald hebben
Afin, heel blij dat ik de overstap gehaald heb.
Volgens de app zal de 121 om 10:29 in Frankfurt Flughafen zijn, de 621 om 10:35.
Hou dat eens in de gaten. Is er niks omgeroepen in de trein? Ik gok dat je in Montabaur (10:03) de 121 aan je voorbij ziet razen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik zag hem net voorbij razen ja in Limburg.
Bijzonder dat de conducteur dan niet gemeld heeft in het Ruhrgebied dat je beter pas in Frankfurt kan overstappen. Die heeft het er helemaal niet over gehad en verwees je alleen maar door naar de ICE van een halfuur later naar München.
Wel goed om te onthouden voor in de toekomst. Ik wist niet dat deze treinen zo lang parallel reden.
Bijzonder dat de conducteur dan niet gemeld heeft in het Ruhrgebied dat je beter pas in Frankfurt kan overstappen. Die heeft het er helemaal niet over gehad en verwees je alleen maar door naar de ICE van een halfuur later naar München.
Wel goed om te onthouden voor in de toekomst. Ik wist niet dat deze treinen zo lang parallel reden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Ik stapte gisteravond in een trein op station Bulle, waarvan op de trein stond dat het de S50 naar Palezieux was.
Opeens sprongen de schermen echter op Nicht Einsteigen, en dat ding vertrok met mij erin ruim voor vertrektijd. In paniek meteen aan de noodrem getrokken, waarna de machinist buitenom kwam en me meteen uitlachte.
Hij is even naar de andere cabine gelopen en heeft me weer terug op het station afgezet, waarna hij weer naar het depot ging. Ook weer eens meegemaakt.
Opeens sprongen de schermen echter op Nicht Einsteigen, en dat ding vertrok met mij erin ruim voor vertrektijd. In paniek meteen aan de noodrem getrokken, waarna de machinist buitenom kwam en me meteen uitlachte.
Hij is even naar de andere cabine gelopen en heeft me weer terug op het station afgezet, waarna hij weer naar het depot ging. Ook weer eens meegemaakt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Dat had de conducteur best mogen vertellen ja. Maar had je hem ook verteld dat je die overstap moest hebben?Ferdinand schreef: ↑vr 24 dec 2021, 10:18 Ik zag hem net voorbij razen ja in Limburg.
Bijzonder dat de conducteur dan niet gemeld heeft in het Ruhrgebied dat je beter pas in Frankfurt kan overstappen. Die heeft het er helemaal niet over gehad en verwees je alleen maar door naar de ICE van een halfuur later naar München.
Normaal, als de 121 op tijd is, is het natuurlijk geen enkel probleem.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Heel veel mensen in de ICE vanuit Nederland moesten precies deze overstap hebben op de ICE 161 naar München. Expliciet voor deze trein gaf hij aan dat deze trein niet zou wachten op ons en je maar de ICE van een halfuurtje later moet nemen naar München. Je zou toch wel verwachten dat die conducteur dan wel weet dat we diezelfde trein gaan inhalen en er dus een ruimere overstap mogelijk is op Frankfurt flughafen/hbf.
Met die ICE later haal je dus niet de Eurocity richting Klagenfurt in München, een trein die veel wintersporters willen hebben aangezien vandaag ook de laatste dag is dat je zonder al te veel gezeik Oostenrijk in kan als Nederlander.
Met die ICE later haal je dus niet de Eurocity richting Klagenfurt in München, een trein die veel wintersporters willen hebben aangezien vandaag ook de laatste dag is dat je zonder al te veel gezeik Oostenrijk in kan als Nederlander.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je legt nu wel een deel van jouw eigen verantwoordelijkheid bij de conducteur neer. Als zo'n overstap voor jou heel belangrijk is, dan hoor je ook zelf wat initiatief te nemen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Je moet er toch wel vanuit kunnen gaan dat de conducteur juiste informatie omroept qua overstappen. Zeggen dat je maar een latere trein moet nemen terwijl de oorspronkelijke trein nog prima te halen valt, vind ik niet onder 'juiste informatie' vallen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Zeker in vakantietijd, met juist meer incidentele reizigers in die trein, kan een omroep dat de aansluiting hier niet wacht maar verderop wel te halen is heel veel onrust wegnemen. Vergeet niet dat een wintersporter die die ene keer per jaar met de trein gaat waarschijnlijk stipt zijn reisplan van het kaartje opvolgt en überhaupt niet weet dat het ook anders kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
De vraag is natuurlijk of de hc van de 121 wel wist dat ie de 621 ging inhalen. Normaal rijdt de 121 ruim voor de 621 uit, planmatig is er dus geen inhaling.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hier gaan klagen getuigt ook van enige lamlendigheid....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Toch best wel wat Nederlanders hebben het Gasteinertal weten te vinden, ondanks de inreismaatregelen. Dat was ook te merken aan de skibus vanmiddag. De dienstregeling is perfect gericht op skiërs (tussen 14:30 en 16:00 veel bussen richting hotels en in de ochtend veel richting de piste) en is daarmee hier een uitstekend alternatief voor de auto. Een hotel in de binnenstad van Bad Gastein wordt ook nog eens gerenoveerd waardoor daar geen auto's langs mogen en je een paar kilometer moet omrijden om bij de piste te komen. De bus rijdt flexibele paaltjes over en kan zo door de bouwplaats heen rijden.
Wat ook ideaal is, is de goede overstap naar andere gebieden zoals Graukogel, Sportgastein en Bad Hofgastein. De aansluitende bus staat op drukke momenten bijna altijd al klaar.
Wat ook ideaal is, is de goede overstap naar andere gebieden zoals Graukogel, Sportgastein en Bad Hofgastein. De aansluitende bus staat op drukke momenten bijna altijd al klaar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Interessante dienstverlening wel tussen Węgliniec en Görlitz.
In Węgliniec wordt om te beginnen het middenperron verbouwd (daar was het ook wel aan toe). Alle treinen stoppen op de buitenste sporen en je moet helemaal om het middelste perron heen lopen. Hier vond ik een impressie, al ziet het er nu door de sneeuw nog wat triester uit https://www.eluban.pl/galeria/182,remon ... w-weglincu
De trein naar Görlitz van 9:50 bestaat volgens bahn.de niet. De Koleje Dolnoslaskie kent hem ook niet (maar goed da's 'logisch', het is een stoptrein van de PKP). Volgens de vertrekstaat zou die moeten vertrekken van spoor 6Z, een geïmproviseerd zakspoortje buiten gehoorsafstand van de omroep, zonder beschutting en zonder reisinformatie.
Iets na 10 uur komt er dan een motorwagentje voorrijden met 1 deur en gevoeld iets van 8 zitplaatsen (maar wel rolstoelwc ). Een Baureihe SA135, voor de liefhebber. De conducteur claimt 1 vierzitter als hc-ruimte
Bij elke tussenstop geeft de konduktor hangend uit de deur per portofoon toestemming aan de machinist, die 5 meter verder zit, om te vertrekken.
In Görlitz ontbreken de volgende treinen terug richting Polen compleet op de vertrekstaten. De CTA geeft een trein van 11:50 aan naar Zgorzelec die volgens mij niet bestaat. De trein naar Zielona Gora van 11:01 daarentegen stond nergens vermeld, ook niet op bahn.de, maar zag ik wel vertrekken van spoor 11. Zonder omroep.
Al met al prima ritje maar je moet wel weten wie je kunt vertrouwen qua reisinfo.
In Węgliniec wordt om te beginnen het middenperron verbouwd (daar was het ook wel aan toe). Alle treinen stoppen op de buitenste sporen en je moet helemaal om het middelste perron heen lopen. Hier vond ik een impressie, al ziet het er nu door de sneeuw nog wat triester uit https://www.eluban.pl/galeria/182,remon ... w-weglincu
De trein naar Görlitz van 9:50 bestaat volgens bahn.de niet. De Koleje Dolnoslaskie kent hem ook niet (maar goed da's 'logisch', het is een stoptrein van de PKP). Volgens de vertrekstaat zou die moeten vertrekken van spoor 6Z, een geïmproviseerd zakspoortje buiten gehoorsafstand van de omroep, zonder beschutting en zonder reisinformatie.
Iets na 10 uur komt er dan een motorwagentje voorrijden met 1 deur en gevoeld iets van 8 zitplaatsen (maar wel rolstoelwc ). Een Baureihe SA135, voor de liefhebber. De conducteur claimt 1 vierzitter als hc-ruimte
Bij elke tussenstop geeft de konduktor hangend uit de deur per portofoon toestemming aan de machinist, die 5 meter verder zit, om te vertrekken.
In Görlitz ontbreken de volgende treinen terug richting Polen compleet op de vertrekstaten. De CTA geeft een trein van 11:50 aan naar Zgorzelec die volgens mij niet bestaat. De trein naar Zielona Gora van 11:01 daarentegen stond nergens vermeld, ook niet op bahn.de, maar zag ik wel vertrekken van spoor 11. Zonder omroep.
Al met al prima ritje maar je moet wel weten wie je kunt vertrouwen qua reisinfo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Daar bestaat maar één reactie op:
Die trein van 11:50 naar Zgorzelec lijkt de RE Dresden-Görlitz te zijn, die af en toe doorrijdt naar Zgorzelec. Omdat die trein van de DB is klinkt het nog wel logisch dat die wél op het scherm staat, in tegenstelling tot ferroviale mobielen van de KD
Die trein van 11:50 naar Zgorzelec lijkt de RE Dresden-Görlitz te zijn, die af en toe doorrijdt naar Zgorzelec. Omdat die trein van de DB is klinkt het nog wel logisch dat die wél op het scherm staat, in tegenstelling tot ferroviale mobielen van de KD
Mijn Flickr account.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Volgens de foto's heeft de trein twee deuren en wel iets meer stoelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Oeps, je hebt helemaal gelijk. Het was een SA105: https://www.bahnbilder.de/bild/polen~di ... 8-auf.html En bij nader inzien denk ik dat de fabrikant 7 deuren moet bestellen om er eentje te bouwen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland
Hier op wikipedia (Duits): https://de.wikipedia.org/wiki/ZNTK_Pozn ... egio_Tramp
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten