Ik denk dat die rit door een nachtchauffeur wordt gereden en hierdoor de keuzes zo gemaakt zijn.TLP schreef: ↑ma 29 nov 2021, 15:25 Wat betreft de rittenverdeling op lijn 257 heb ik wel een opmerking: naast dat de versterkingsrit alleen op vrijdagochtend logisch lijkt omdat dan ook het nachtnet rijdt, vind ik het vreemd dat deze rit vóór de reguliere rit uitrijdt in plaats van er achteraan. Ik zou zeggen dat de reguliere rit daardoor voor spek en bonen rijdt en de versterkingsrit mogelijk te druk wordt. Als dat niet zo is zou de versterkingsrit net zo goed alleen kunnen rijden. Zou deze rit overigens niet vanaf het Centraal Station kunnen rijden omdat (net als in eerdere uren) er toch al een bus als lijn N57 aankomt? De nachttrein rijdt ook nog op dat tijdstip en daar kan dan mooi op aangesloten worden.
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vind het super jammer dat er op het traject Mijdrecht - Uithoorn nog maar 1 buslijn blijft, Lijn 130.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En in de spits lijn 123. Maar ben met je eens, het is er niet beter op geworden voor dat gebied, sinds de 142 Wilnis - Mijdrecht - Amsterdam is opgeheven.
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Je had vroeger: 140, 142, 126 én spitstoevoegers. Een andere busverbinding die behoorlijk verslechterd is: Nieuwkoop-Uithoorn-Amsterdam. Daar waren vroeger ook meer sneldiensten op en de 147 is ook alleen maar trager en korter geworden. De tijd dat Uithoorn-Busstation een relevante vervoersknoop was is wel voorbij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Is de frequentie ook afgenomen of gelijkwaardig?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is moeilijk te zeggen, omdat sommige bussen vaker reden dan andere en soms direct achter elkaar. Ik denk dat het aantal bussen per uur tussen Mijdrecht en Uithoorn ongeveer gelijk gebleven is. De komende maanden wordt wel vervelend, omdat het busstation lastiger bereikbaar is aangezien ze de tram gaan aanleggen daar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het was ook de bedoeling dat lijn 348 verder ging naar Mijdrecht en lijn 242 vervangen, maar voor een rede is dat ook niet doorgegaanfred1954 schreef: ↑zo 12 dec 2021, 06:38 En in de spits lijn 123. Maar ben met je eens, het is er niet beter op geworden voor dat gebied, sinds de 142 Wilnis - Mijdrecht - Amsterdam is opgeheven.
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... ov-op-maat
Alternatief voor nu in Aalsmeer en Amstelveen.
Alternatief voor nu in Aalsmeer en Amstelveen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik hoorde een geautomatiseerde omroep in lijn 357 ri. Amstelveen (halte Kalfjeslaan) dat de bus te vroeg is en een paar minuten moet wachten. Dit gebeurt ook in het Engels. Misschien is dit al langer, ik hoor het voor het eerst.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is al een tijdje mogelijk inderdaad om dit te doen. Dit is één van de teksten die we als chauffeur kunnen laten afspelen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Als straks de Uithoorntram in dienst is, is het wel een logische buslijn. Ik zou er dan wel voor pleiten om ook het R net wat anders te gaan opzetten:TheAgedGamerYt schreef: ↑ma 13 dec 2021, 07:45Het was ook de bedoeling dat lijn 348 verder ging naar Mijdrecht en lijn 242 vervangen, maar voor een rede is dat ook niet doorgegaanfred1954 schreef: ↑zo 12 dec 2021, 06:38 En in de spits lijn 123. Maar ben met je eens, het is er niet beter op geworden voor dat gebied, sinds de 142 Wilnis - Mijdrecht - Amsterdam is opgeheven.
Er staat me iets van bij dat lijn 342 naar Schiphol, als die ooit weer terug komt, vanaf Mijdrecht naar Schiphol zal rijden. Dat was in ieder geval de bedoeling: lijn 340 tot Uithoorn en lijn 342 zou dat laatste stuk naar Mijdrecht overnemen. En toen kwam Corona……..
- Mijdrecht-Uithoorn-Aalsmeer-Hoofddorp-Haarlem
- Kudelstaart-Aalsmeer-Schiphol-Amsterdam Zuid
- Nieuw Vennnep-Hoofddorp-Schiphol-Amsterdam West
- Aalsmeer-Amstelveen-Amsterdam Zuid
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
@Vinny, dat zie betekenen geen bussen meer van Amstelland naar het Leidseplein/Elandsgracht. Terwijl dat een drukke route is.
CXX moet een verbinding aanbieden vanaf Amstelland met het centrum van Amsterdam van de opdrachtgever. Toevallig is in de Regioraad van de Vervoerregio een paar weken geleden besloten dat de nu tijdelijke haltes op het Leidsebosje voor CXX omgebouwd gaan worden tot vaste haltes voor 347/357/397.
Lijn 347 zal afvallen over een paar jaar, maar er zal altijd nog drukte zijn op de corridor Amstelveen - K Karelweg - Amsterdamseweg - Amstelveenseweg - Stadionplein - Lairessestraat - Museumplein - Amsterdam Centrum, Passagiers hebben op die westelijke route niks aan tram 25.
Aangezien de Vervoerregio al besloten heeft dat er geen parallelle buslijn mag rijden tussen Uithoorn en Amsterdam als de Amsteltram doorgetrokken is, zal CXX zich over deze drukke corridor moeten gaan buigen.
Er is vanuit de directie van CXX al geroepen dat alleen een 357 op deze westelijke corridor met de huidige frequentie (15 m) niet voldoende is, als de 347/348 verdwijnen. Er is veel passagiersaanbod (in ieder geval voor Corona was dat zo) vanaf/voor Amstelveen-West, en Buitenveldert -West (Busstation Amstelveen, metro Amstelveenseweg) dat daar wel vanuit de kant van CXX aandacht voor gevraagd zal worden.
Maar voorlopig is dit nog niet aan de orde. Oplevering voor de Amsteltram is 2024, misschien wordt het wel 2025. En dan maar hopen dat er dan geen sein/wisselstoringen meer voorkomen op deze lijn, want dat gebeurt nog teveel.
EDIT: waar ik aan zat te denken is, om eventueel lijn 397 in de toekomst vanaf Schiphol via de A9 te laten rijden en dan vanaf Amstelveen Busstation de route van 347 te laten rijden, richting Elandsgracht, al realiseer ik me dat deze oplossing wel ver gezocht is.
CXX moet een verbinding aanbieden vanaf Amstelland met het centrum van Amsterdam van de opdrachtgever. Toevallig is in de Regioraad van de Vervoerregio een paar weken geleden besloten dat de nu tijdelijke haltes op het Leidsebosje voor CXX omgebouwd gaan worden tot vaste haltes voor 347/357/397.
Lijn 347 zal afvallen over een paar jaar, maar er zal altijd nog drukte zijn op de corridor Amstelveen - K Karelweg - Amsterdamseweg - Amstelveenseweg - Stadionplein - Lairessestraat - Museumplein - Amsterdam Centrum, Passagiers hebben op die westelijke route niks aan tram 25.
Aangezien de Vervoerregio al besloten heeft dat er geen parallelle buslijn mag rijden tussen Uithoorn en Amsterdam als de Amsteltram doorgetrokken is, zal CXX zich over deze drukke corridor moeten gaan buigen.
Er is vanuit de directie van CXX al geroepen dat alleen een 357 op deze westelijke corridor met de huidige frequentie (15 m) niet voldoende is, als de 347/348 verdwijnen. Er is veel passagiersaanbod (in ieder geval voor Corona was dat zo) vanaf/voor Amstelveen-West, en Buitenveldert -West (Busstation Amstelveen, metro Amstelveenseweg) dat daar wel vanuit de kant van CXX aandacht voor gevraagd zal worden.
Maar voorlopig is dit nog niet aan de orde. Oplevering voor de Amsteltram is 2024, misschien wordt het wel 2025. En dan maar hopen dat er dan geen sein/wisselstoringen meer voorkomen op deze lijn, want dat gebeurt nog teveel.
EDIT: waar ik aan zat te denken is, om eventueel lijn 397 in de toekomst vanaf Schiphol via de A9 te laten rijden en dan vanaf Amstelveen Busstation de route van 347 te laten rijden, richting Elandsgracht, al realiseer ik me dat deze oplossing wel ver gezocht is.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Kun je die lijn niet 8*/uur laten rijden op een deel van de route dan?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Over welke lijn heb je het?
EDIT: denk dat je 357 bedoelt? Die zou inderdaad dan (deels) naar een hogere frequentie kunnen om het passagiersaanbod op de westelijke corridor op te vangen.
EDIT: denk dat je 357 bedoelt? Die zou inderdaad dan (deels) naar een hogere frequentie kunnen om het passagiersaanbod op de westelijke corridor op te vangen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat kan je wel vergeten, in de toekomst gaan de electrische kliko's van Amstelveen naar schiphol zuid en op die lijn rijden, de huidige route is al krap (en naar mijn ervaring qua range met die dingen gaat het niet lukken), route via de A9 redden ze al helemaal niet, plus dat de omweg waars genoeg reizigers wegjaagt, die kunnen dan net zo goed de trein naar zuid pakken.fred1954 schreef: ↑di 14 dec 2021, 06:41
EDIT: waar ik aan zat te denken is, om eventueel lijn 397 in de toekomst vanaf Schiphol via de A9 te laten rijden en dan vanaf Amstelveen Busstation de route van 347 te laten rijden, richting Elandsgracht, al realiseer ik me dat deze oplossing wel ver gezocht is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is een drukke route maar niet R-net waardig en waarschijnlijk ook niet meer relevant voor Aalsmeer en Uithoorn die bestemmingen in Amsterdam dan sneller kunnen bereiken via Schiphol of de Uithoorntram.@Vinny, dat zie betekenen geen bussen meer van Amstelland naar het Leidseplein/Elandsgracht. Terwijl dat een drukke route is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ik stap 10x liever in de (eventueel langzamere) bus verbinding naar het centrum/Elandsgracht dan dat ik in dat tochtgat genaamd "Station Zuid" moet overstappen en moet hopen dat tram 25/Uithoornlijn eindelijk eens rijdt.
En met mij ook vele die ik spreek, proberen we zo veel als mogelijk de 25 te mijden. En de beste verbinding is niet altijd R-net.
En met mij ook vele die ik spreek, proberen we zo veel als mogelijk de 25 te mijden. En de beste verbinding is niet altijd R-net.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het is en blijft dan ook een rare beslissing dat lijn 25 niet naar het Leidseplein (en verder) rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3941
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Grootste struikelblok blijft de dubbeltractie heb ik het idee.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En zo blijft alles in Amstelveen zoals het was: naar het centrum van Amsterdam neem je gewoon de hoogfrequente streekbus.
En ja, daarnaast rijdt er ook nog een GVB-tram die wat minder betrouwbaarheid is dan die bus...
En ja, daarnaast rijdt er ook nog een GVB-tram die wat minder betrouwbaarheid is dan die bus...
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Sinds 2017 is het OV in Amstelveen ver achteruit gegaan, helaas ook in Hoofddorp, Aalsmeer en Kudelstraat.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Zo ik keek net even de afgelopen ritten op lijn 271 en ik zag dat vandaag en gisteren de ritten werden gereden door een Futura, dit is zeker onmogelijk want lijn 271 is niet bedoeld voor dubbeldekkers.
https://busposities.nl/rithistorie/cxx_2_m271
https://busposities.nl/rithistorie/cxx_2_m271
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarom zou het onmogelijk zijn?
Voorheen reed lijn 271 geregeld met twee bussen op die ene rit (12m en 18m), dus dan is die dubbeldekker een mooie oplossing denk ik zo
Voorheen reed lijn 271 geregeld met twee bussen op die ene rit (12m en 18m), dus dan is die dubbeldekker een mooie oplossing denk ik zo
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het bespaart anders wel uitgaven.TheAgedGamerYt schreef: ↑wo 15 dec 2021, 21:17 Zo ik keek net even de afgelopen ritten op lijn 271 en ik zag dat vandaag en gisteren de ritten werden gereden door een Futura, dit is zeker onmogelijk want lijn 271 is niet bedoeld voor dubbeldekkers.
https://busposities.nl/rithistorie/cxx_2_m271
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
R-Net heeft veel "kapot" gemaaktTheAgedGamerYt schreef: ↑wo 15 dec 2021, 15:20 Sinds 2017 is het OV in Amstelveen ver achteruit gegaan, helaas ook in Hoofddorp, Aalsmeer en Kudelstraat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten