Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13197
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Om mij heen hebben de eerste griepprikgroepers uit 1994 al een sms gekregen, dat lijkt nu eens wat vlotter te gaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Suus schreef: wo 29 dec 2021, 10:16 Robin Fransman, de man die eerder dit jaar achter het plan Herstel-NL zat, dat tegen lockdowns streed en sceptisch stond tegenover de grootschalige vaccinatiecampagne is overleden aan COVID-19. Fransman was niet gevaccineerd en heeft voor zijn dood meerdere weken op de intensive care gelegen.

https://www.parool.nl/nederland/robin-f ... b636e2864/
Hoe ironisch...
Ondertussen wacht ik op de oproep voor 1997 als griepprik klant. Hoe zeer ik tegen beperkende maatregelen ben. Prikken blijft het minste wat je kunt doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Ironie is een manier om op bedekte, milde wijze de spot te drijven met iets of iemand, bijvoorbeeld door het tegenovergestelde te zeggen van wat men bedoelt, of door sterk te overdrijven.

Lijkt me niet goed hier mee te spotten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Coronavirus

Bericht door Jef400 »

Gezien de toon die de beste man in het debat aanhield heb ik geen andere betiteling voor de situatie.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Ja, het is altijd makkelijk om je te verlagen tot iemand anders zijn niveau om in jouw subjectiviteit te blijven.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Hoe wil je het dan noemen, dat iemand overlijdt aan precies datgene waarover hij publiekelijk rondriep dat het allemaal wel meeviel?
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Ik heb niet kunnen lezen dat hij heeft gezegd dat Corona wel meeviel. Als dat wel zo is, zie ik het graag. Maar ik zie ook dat hij heeft gezegd dat vaccins gewoon werken (in eerst instantie).
Wel heeft hij kritiek gehad op de beleidsmaatregelen en de visie van de overheden. Dat lijkt me helemaal niet gek.

Maar hoe ik het noemen wil? Volgens mij hoef je het niet altijd iets per se te benoemen. Ik vind het vooral triest dat iemand veel te jong is overleden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13550
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

Daantje schreef: di 28 dec 2021, 11:39 Ik heb ook de sms gekregen maar ben al via mijn werk gevaccineerd.
Ik ook, een half uur nadat mijn jaargang aan de beurt was. Maar ik heb nog nooit een griepprik gehad...

Nou ja, dinsdagavond gaat de booster erin.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

1983 en 1984 zijn nu aan de beurt. Gaat mijn jaar 1989 dit jaar nog halen? *O*
Ik doe ook maar wat
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door albertjan96 »

Ik snap het niet, NS en de Nederlandse regering raden af om naar België af te reizen om aldaar te gaan shoppen...

...en de NMBS zet langere treinen in op de 2550? Dat is toch totaal niet logisch dan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

In België was/is er nog geen lockdown, dus dan is er voor de NMBS (officieel) ook geen reden om mensen af te raden mee te reizen. NS zou denk ik - waar mogelijk uiteraard - in dat geval ook langere treinen hebben ingezet.
🍉
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Coronavirus

Bericht door albertjan96 »

Maar de ICd wordt denk ik niet verlengd..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Coronavirus

Bericht door Hainje »

Nee klopt, daarom ook "waar dat mogelijk is".

:Y

Zie ook hier:
Jultar schreef: wo 29 dec 2021, 14:32 De langere stammen zijn inderdaad niet in België toegelaten, nog los van verschillen in de softwareversies van de locs die aan die stammen zitten (de laatste versie die op de binnenlandse locs gebruikt wordt is volgens mij nog altijd niet in België toegelaten, maar ik kan mij vergissen).
Daarnaast hebben binnenlandse stammen zelf de Belgische toelating ook niet (meer/nooit gehad/misschien uitgezonderd enkele individuele rijtuigen in de stammen), dus kan je (zelfs als je op een of andere manier de locs met de juiste software kan regelen) ook niet zomaar binnenlandse stammen naar Brussel sturen als versterking/extra treinen (nog los van personele problemen met bevoegdheid waar je dan tegenaan gaat lopen).
Overigens is vandaag al de 1000 serie tussen Amsterdam en Rotterdam deels eruit geknikkerd vanwege de hoge defectenstand, dus dat maakt het nog eens extra onmogelijk.

Kortom: versterking in welke vorm dan ook is helaas gewoon niet haalbaar, al helemaal niet voor die paar dagen dat dit gebeurt.
🍉
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Coronavirus

Bericht door wouter15 »

15.804 besmettingen vandaag. Zelfs na een correctie m.b.t. de storing van gisteren is dit een flinke stijging. Ik denk dat de stijging i.v.m. Omikron officieel is begonnen.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

En hoe ziet dat eruit als je het in het perspectief plaatst van afgelopen week?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Daniel »

Het zijn er maar 2000 meer dan vorige week woensdag, dat is grofweg ook wel het aantal dat gisteren ontbrak. Maar dan blijft het een stabilisatie in plaats van verdere afname.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

Wanneer zullen we de eerste kerstbesmettingen gaan zien? Nu hebben die mensen nog geen klachten, maar misschien dat er al wel mensen zijn die 'toch maar voor de zekerheid gaan testen'.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Met de run op zelftests in de aanloop naar kerst denk ik niet dat er veel mensen ná de kerst alsnog de GGD opzoeken voor een test. Dat laatste doen na een kerstdis met de hele familie is best wel mosterd na de maaltijd zeg maar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daan! schreef: wo 29 dec 2021, 12:47 Ik heb niet kunnen lezen dat hij heeft gezegd dat Corona wel meeviel. Als dat wel zo is, zie ik het graag. Maar ik zie ook dat hij heeft gezegd dat vaccins gewoon werken (in eerst instantie).
Als hij dat al niet met zoveel worden gezegd heeft, dan rekende hij daar toch zeker wel op. Zie bijvoorbeeld dit artikel van zijn hand. Dat hij zelf niet gevaccineerd was lijkt me ook geen toeval.
Daan! schreef: wo 29 dec 2021, 12:47Maar hoe ik het noemen wil? Volgens mij hoef je het niet altijd iets per se te benoemen. Ik vind het vooral triest dat iemand veel te jong is overleden.
Ik vind het ook triest dat iemand veel te jong is overleden, vooral omdat hijzelf dat overlijden eenvoudig had kunnen voorkomen. Door dat niet te dien heeft hij actief bijgedragen aan het rekken van de pandemie, die zo meer slachtoffers kost dan nodig. Het is zeker ironisch, maar daarmee nog geen leedvermaak of een dijenkletser.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Robin Fransman vond het niet nodig om meer mensen dan de risicogroep met de vaccins in te enten, met natuurlijke immuniteit zou het probleem zichzelf ook wel oplossen. Hij rekende zichzelf ook niet tot een risicogroep.

Vind het heel vervelend voor familie en de kring dat hij op zo'n manier uit het leven is gerukt, maar het is helaas toch weer een bewijs dat je niet zelf kan bepalen of je wel of niet tot een risicogroep hoort. Het virus heeft het laatste woord en alleen door iedereen die ook gevaccineerd kan worden te vaccineren kan je dit soort leed tegengaan.

Prikspijt is door een gekaapte internetverkiezing woord van het jaar geworden bij Van Dale. Ik denk dat de reactie van Hugo de Jonge volkomen terecht was en is dat je pas echt prikspijt hebt als je door corona in het ziekenhuis ligt en het vaccin niet hebt laten prikken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Coronavirus

Bericht door Daan! »

Ik lees er vooral in dat we een kosten-batenanalyse moeten maken van maatregelen vs niet maatregelen. Dat lijkt me helemaal niet gek.
En vergeet ook niet dat dit virus in verreweg de meeste gevallen kwetsbaren treft. In die zin snap ik hem dus ook wel.
Blijkbaar heeft hij zijn eigen risico wel onderschat. Overigens, als hij wel gevaccineerd was, is het nog niet gezegd dat hij het wel zou hebben overleefd. De mate waarin het vaccin beschermd neemt namelijk af, hoewel het wel zou beschermen tegen ernstige ziekte.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat deze crisis duidelijk maakt dat je qua kwetsbaarheid onmogelijk het kaf van het koren kan scheiden. Daarom is het niet alleen voor de bescherming van anderen verstandig het vaccin te nemen, maar ook voor je eigen bescherming. Ik word alleen wel een beetje beu van al die bullshit rondom meermaals boosteren zonder dat er enig wetenschappelijk bewijs voor is. Het idee dat iedereen nóg drie prikken moet gaan halen in de komende twee jaar ondermijnt het draagvlak aanzienlijk, omdat Hugo de Jonge ons altijd heeft overtuigd dat twee prikken de uitweg uit de crisis waren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Kalil Nieuw
Berichten: 1474
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Kalil Nieuw »

WHO: omikron is stap richting einde pandemie :trein:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... g-lockdown
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Daan! schreef: wo 29 dec 2021, 21:56 Ik lees er vooral in dat we een kosten-batenanalyse moeten maken van maatregelen vs niet maatregelen. Dat lijkt me helemaal niet gek.
Je leest wat je graag leest. De overledene zet in de eerste allinea's uiteen dat het virus minder schadelijk zal blijken te zijn dan in eerste instantie werd aangenomen. Hij heeft onlangs het tegendeel bewezen.
Daan! schreef: wo 29 dec 2021, 21:56 En vergeet ook niet dat dit virus in verreweg de meeste gevallen kwetsbaren treft. In die zin snap ik hem dus ook wel.
ArrivaBas merkt al op dat dit nogal arbitrair is. Ook op dit forum zijn er jonge mensen met een prima conditie zwaar getroffen door infectie, een beeld dat ik meer zie in mijn omgeving. En zelfs als dat punt wel hout zou snijden, moeten we alle kwetsbaren dan zomaar bij het huisvuil zetten?
Daan! schreef: wo 29 dec 2021, 21:56 Blijkbaar heeft hij zijn eigen risico wel onderschat. Overigens, als hij wel gevaccineerd was, is het nog niet gezegd dat hij het wel zou hebben overleefd. De mate waarin het vaccin beschermd neemt namelijk af, hoewel het wel zou beschermen tegen ernstige ziekte.
Hij heeft gespeeld met zijn leven, en verloren. Een vaccin dat beschermt tegen een ernstig ziekteverloop beschermt zeker tegen overlijden. En inderdaad, een vaccin is geen wondermiddel, maar een verminderde effectiviteit lijkt mij een nogal matig argument ten opzichte van overlijden danwel levenslange invaliditeit.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Aldus Hugo de Jonge gaan we in 2022 nog twee keer en in 2023 minstens één keer geboosterd worden. Laten we hopen dat de ezel zich niet drie keer aan dezelfde steen stoot en nu de GGD eens niet overvallen wordt met een vaccinatiecampagne :X

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7eeeaf4/

Verder een _O_ groot _O_ compliment _O_ aan de huisartsen in mijn wijk die al een paar dagen in het wijkcentrum duizenden prikken hebben gezet in de bovenarmen van wijkgenoten *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 176 gasten