is er een snellere manier om van de A4 naar Schiphol NS te komen anders dan via de Hoek? R-net 470 rijdt namelijk dezelfde route als de Qliners daar.Roeland schreef: ↑di 19 okt 2021, 16:12 Ik heb volgens mij nooit gezegd dat zo'n snelwegbus bij iedere Van der Valk van de A4/A44 zou moeten afslaan om schnitzel-etende reizigers bij brugrestaurants te moeten afzetten. Ook hoeft zo'n lijn ook niet per sé in De Hoek te halteren en door de Abdijtunnel te rijden.
De 361 stopt daar nu wel, en mede dat maakt dat-ie zo langzaam is. Als je daar wel wilt halteren, schiet je inderdaad al snel boven de 45 minuten.
Ik ging uit van non-stop over de A4/A44 vanaf Schiphol CS tot aan halte Noordwijk Boechorst, en dan bij voorkeur met 100 km/uur bussen.
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Zeker, gewoon de A4 volgen is zo'n vier minuten sneller. De Hoek is echter een relatief veelgebruikte halte, zeker ook vanwege de overstap naar Hoofdorp.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vroeger, in de Connexxion-tijd, reden eerst lijn 208 en later lijn 61 ook rechtstreeks vanaf Schiphol over de A4 (dus niet via De Hoek en Brugrestaurant).
Volgens mijn geheugen hadden beide lijnen in de drg tussen Schiphol en resp. Sassenheim-Pallandtlaan en Lisse-Vreewijk destijds een rijtijd van ca. 23 minuten.
Volgens mijn geheugen hadden beide lijnen in de drg tussen Schiphol en resp. Sassenheim-Pallandtlaan en Lisse-Vreewijk destijds een rijtijd van ca. 23 minuten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De grootste wijzigingen voor de dienstregeling 2022 zijn bekendgemaakt: https://www.arriva.nl/a/dienstregeling- ... -noord.htm. En op de wiki: Dienstregeling concessie Zuid-Holland Noord 2022.
In vogelvlucht een paar opvallende wijzigingen, het meeste komt overeen met het vervoerplan afgelopen zomer.
De stadsdiensten van Leiden en Alphen kennen een paar wijzigingen:
In vogelvlucht een paar opvallende wijzigingen, het meeste komt overeen met het vervoerplan afgelopen zomer.
De stadsdiensten van Leiden en Alphen kennen een paar wijzigingen:
- Leiden krijgt een nieuwe stadslijn 9, een ringlijn over het Bio Science Park
- De bestaande stadsbussen lijken minder vaak te gaan rijden, maar de tekst over Leiden vind ik wat cryptisch. Nog even de dienstregeling afwachten dus. In Alphen wordt de frequentie op lijn 1 en 2 verlaagd naar een uursdienst.
- In Alphen gaan lijnen 3 en 4 een grotere lusroute rijden: via de zuidwestkant van het station en het Archeon.
- Het woord 'Vlinder' valt niet op de wijzigingspagina, dus het lijkt erop dat de stadsbussen in Alphen en Gouda 's avonds gewoon als vaste ritten blijven rijden, in tegenstelling tot het vervoerplan.
- Vanuit Leiden en Valkenburg rijdt lijn 38 op werkdagen door naar bedrijventerrein Unmanned Valley. Altijd 1x per uur, maar 's avonds niet. In het weekend alleen Leiden - Valkenburg - Duinvallei/N206.
- Lijn 37 via Rijnsburg vervalt, dat wordt een lange lijn 90 van Lisse via Noordwijkerhout, Noordwijk, Katwijk en Rijnsburg naar Leiden. Altijd 1x per uur.
- Lijn 385 neemt tussen Katwijk en Den Haag de vervallen route van lijn 90 over. Het is nog niet bekend of alle haltes bediend blijven - het vervoerplan had het over een aantal vervallen haltes.
- Qliners 380 en 381 vervallen helemaal.
- Lijn 165 tussen Alphen aan den Rijn en Zoetermeer Centrum-West gaat elk half uur rijden. Vanuit Alphen krijgen reizigers in Zoetermeer een overstap op de RandstadRail.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Interessant. De pagina is weer offline gehaald...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ondanks er heeft gestaan, dat er op de stadsdienst niet gevlindeerd gaat worden, wordt er in hoogstwaarschijnlijk 2022 dit concept waarschijnlijk wel uitgerold
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik vraag me dan wel af of de vlinder wél serieus op de treinen uit Utrecht en Goudabaan gaat sluiten. De huidige stadsdienst doet dat normaal gesproken niet (0 of -2 minuten overstap), wat natuurlijk niet helpt met de bezetting. Afgelopen zondag wachtte de stadsbus wél de treinen uit Gouda en Utrecht af, en niet zonder gevolg: toen ik instapte (bus toen +2) waren er 2 mensen aan boord, toen de bus met +5 wegreed 11.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Betekent de routewijziging van lijn 383 dan ook dat voortaan alle ritten naar Capelsebrug rijden en er niet meer naar Krimpen a/d IJssel wordt gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
In de online folder van de RET (https://bestanden.ret.nl/Online_folder_ ... 022_NL.pdf) staat een lijnenkaartje van Capelle (pagina 9). Daar staat de Qliner naar Krimpen inderdaad niet meer ingetekend, alleen naar Capelsebrug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Heeft iemand enig idee wat Lijn 830 Noordwijk, Gatehouse - Erasmus voor een lijn is? Ik heb hem toegevoegd aan de wiki, aangezien hij in de KV-data van Arriva voorkomt. Maar ik heb het vermoeden dat het om besloten vervoer gaat. En dan specifiek deze shuttle.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Heeft FMN dat grafding weer verkocht weten te krijgen?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Volgens Milco rijden er straks alleen nog maar Citea's op lijn 383. Wat is er dan nog Qliner aan die lijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De prijs, en de route misschien
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Typisch Arriva, doen ze in Limburg ook met VDL’s op de LinburgLiners…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik trof zojuist op het stationsplein van Boskoop een elektrische Volvo aan die vertrekklaar stond voor lijn 187. Ik wist niet dat die lijn ook elektrische omlopen heeft, maar ik zie dat het zelfs op de wiki staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ook op lijn 56 worden elektrische omlopen gereden. Wellicht de kilometers een beetje optrekken?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Zelfde geldt voor lijnen 20, 21 en 38. Kortom: de streeklijnen van stalling Leiden. Het lijkt me inderdaad dat de inzet zo is, om de elektrische bussen niet te veel stil te laten staan. In de zondagsdienst van de stadslijnen is flink gesneden, dus zijn er veel minder elektrische bussen nodig. Ik ben benieuwd naar de inzet morgen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De Volvo’s op lijn 187 had ik vanmiddag toegevoegd op de wiki nadat ik die inzet vandaag had gezien. Op de hierboven genoemde buslijnen moeten de elektrische Volvo’s nog toegevoegd worden op de wiki.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Ik was je al voor, ze staan erbij :-)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > ZHN
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > ZHN
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Lijn 101 Nieuwkoop-Woerden wordt vanaf nieuwe dienstregeling gereden door Verhoef, en hebben de 8860 ter beschikking gekregen om deze te rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat is een klein beetje terug in de tijd. Reed Verhoef deze lijn niet voorheen zelfstandig of was dat een andere lijn?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Verhoef reed Woerden - Driebruggen - Bodegraven. Dat eindigde ergens kort na de millenniumwisseling, toen is het een buurtbus geworden. Tegenwoordig is de oude Verhoef-lijn onderdeel van lijn 724.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten