Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Breinig - Eupen heropenen acht ik meer haalbaar dan Roermond - Dalheim
Heel ambitieus, maar goed, stel dat de helft wordt gerealiseerd, dan heb je nog heel wat.
Ik zie daar Reaktivierung Baal - Ratheim staan. Ze hebben net een nieuwe L117 aangelegd op het oude spoortracé in Hückelhoven en Ratheim. Goede planning.
Heel ambitieus, maar goed, stel dat de helft wordt gerealiseerd, dan heb je nog heel wat.
Ik zie daar Reaktivierung Baal - Ratheim staan. Ze hebben net een nieuwe L117 aangelegd op het oude spoortracé in Hückelhoven en Ratheim. Goede planning.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het is Duitsland, daar heeft men voor het wegverkeer de planning voor 2003 nog niet eens op orde
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nou ja,ambitieus inderdaad.Valt me wel op dat er in Duitsland toch de laatste paar jaar meer ambitie wordt getoond op railgebied.Alleen draait het vaak maar om 1 ding:geld
Hadden ze nou ook gelijk een bedrag erbij gezet hoeveel elk project moet gaan kosten,dan hadden ze zelf al ingezien dat dit onrealistisch is.
Het is te hopen dat er inderdaad minstens de helft van gerealiseerd kan worden,maar ben bang dat veel weer zal verdwijnen in de la.Al is het maar om de langzame besluitvorming in de politiek,zeker als er een grensoverschrijdend project is.
Hadden ze nou ook gelijk een bedrag erbij gezet hoeveel elk project moet gaan kosten,dan hadden ze zelf al ingezien dat dit onrealistisch is.
Het is te hopen dat er inderdaad minstens de helft van gerealiseerd kan worden,maar ben bang dat veel weer zal verdwijnen in de la.Al is het maar om de langzame besluitvorming in de politiek,zeker als er een grensoverschrijdend project is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het lijkt inderdaad beleid om RE-diensten relatief lange afstanden te laten afleggen door eindeloze doorkoppelingen. Dat dat de betrouwbaarheid en punctualiteit niet ten goede komt lijkt ingecalculeerd risico te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je zou maar halverwege de rit kaartcontrole krijgen en je OV-chipkaart laten zien
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik denk dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je de uiteindelijke RE13 met de OV-chipkaart gaat afleggen. Naast de potentiële boete denk ik dat het NRW-Tarif zelfs over deze afstand veel goedkoper uitpakt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Is dat in Nederland ook niet zo? Een IC Den Helder - Maastricht kan je ook niet bepaald kort noemen. Of de sprinter Den Haag - Almere - Zwolle.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Per kilometer ontloopt het elkaar niet veel volgens mij; een enkeltje over het regionale spoor is in Duitsland hooguit ietsje goedkoper dan in Nederland. Verder is er natuurlijk een heel andere tariefboom, abonnementenstructuur en aanbiedingstarieven. Dat moet je dus per reis goed uitzoeken...PHS schreef: ↑zo 16 jan 2022, 11:14Dat denk ik niet: een enkeltje voltarief Venlo - Zwolle is 27,90 euro bij de NS. Een SchöneReiseTicket Kaldenkirchen - Gronau is 39 euro (en zou dus nog duurder zijn voor als je door wil reizen naar Zwolle). Een SchönerTagTicket, voor als je niet in de ochtendspits wil reizen, is 30,60 euro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Aldus dit filmpje (en ook nog wat foto's in het Twitter-draadje) rijden er op de RE11 ook treinen met couchette-rijtuigen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En ondertussen klaagt iedere nachttreinenboer dat ze geen rijtuigen kunnen vinden
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je zou er haast een ritje mee willen maken.
Maar ik denk dat een hoop Nederlandse treinfanaten dit weekend in Duitsland te vinden zijn. Zie de resultaten wel op YouTube.
Maar ik denk dat een hoop Nederlandse treinfanaten dit weekend in Duitsland te vinden zijn. Zie de resultaten wel op YouTube.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat gaat vooral over slaaprijtuigen hè.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op de eerste dag gisteren reed zelfs een stam uit 111 en twee (!) dubbeldekkers op de RE11.....
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Als je even naar boven scrollt bij de "De video" van de link erboven kom je toch echt bij deze tweet: https://twitter.com/DhrBruce/status/1483075224744640515
Ziet er behoorlijk slaaprijtuig uit.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat is toch echt een couchette-rijtuig.
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Alle Abellio-diensten worden in de avonduren van 31. januari al voortijdig gestaakt en rijden niet tot einde van de dienstregeling. Bij voorbeeld vertrekken de laatste ritten van de RE1 al om 18:51 vanuit Aachen en om 19:20 vanuit Hamm (maar laatsgenoemde rijdt niet verder dan Dortmund).
https://www.zuginfo.nrw/?msg=69385
https://www.zuginfo.nrw/?msg=69385
Re: Bus, tram en metro in Nordrhein-Westfalen
Interessant dat er voor veel ritten heb vervanging wordt ingezet. Naar Arnhem vervallen de ritten zonder busvervoer bijvoorbeeld.
- bjorn keith
- Berichten: 440
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Wie weet tot wanneer CBB en TRI op de RB40 en RE11 de treinen verzorgen en tot wanneer de RE19 spitsritten met oude dubbeldeksrijtuigen en BR 112 en BR 114 worden gereden?
Ik kwam ergens de datum 27 februari en 28 februari tegen, maar kan dit nu niet meer terugvinden.
Ik kwam ergens de datum 27 februari en 28 februari tegen, maar kan dit nu niet meer terugvinden.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
WFL op RE19 is geplant t/m 27.02., CBB en TRI op RE1 naar vooruitzicht t/m 28.02.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Laatste spitsrit van de RE 19 afgelopen donderdag was een N-Wagen. Is één rit op een RE 19 met die oude Dosto.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten