Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Dat die bussen zouden worden overgenomen door de nieuwe vervoerder was al bekend.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ja, maar dat betekent dus dat je ze niet zomaar terug kan laten sturen.
Ik heb geen onderschrift
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Een vraag is of er in de concessie contracten iets staat over de eisen waaraan de bussen moeten voldoen bij de overname. Je kan onmogelijk van de nieuwe vervoerder verwachten dat er als onderdeel van het nieuwe uniform standaard thermo ondergoed moet worden bijbesteld en dat er vanwege de vele defecten een x aantal bussen moeten worden bijbesteld om de dienstregeling te kunnen rijden.
Wellicht kan Keolis al eerder in gebreke worden gesteld en de concessie worden ontnomen. Ook in dat geval is het de vraag hoe het zit met de overname plicht.
Wellicht kan Keolis al eerder in gebreke worden gesteld en de concessie worden ontnomen. Ook in dat geval is het de vraag hoe het zit met de overname plicht.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In het bestek zijn er enkele paragrafen gewijd aan het materiaal en er staat in dat de klimaatregeling adequaat moet zijn. Adequaat is een heel breed begrip, maar de reiziger en chauffeur moet comfortabel zijn.
Overigens zijn er natuurlijk ook bedrijfsregels die aangeven waar de voertuigen aan moeten voldoen, maar bij Keolis staat daar hetzelfde.
Bij Connexxion is dat beter gespecificeerd dat er een gescheiden systeem voor chauffeurs en passagier moet zijn. Dus de chauffeur moet eigen kachel en airco hebben.
Overigens zijn er natuurlijk ook bedrijfsregels die aangeven waar de voertuigen aan moeten voldoen, maar bij Keolis staat daar hetzelfde.
Bij Connexxion is dat beter gespecificeerd dat er een gescheiden systeem voor chauffeurs en passagier moet zijn. Dus de chauffeur moet eigen kachel en airco hebben.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
^^^ Kijk, dat is duidelijk.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Het 'gemauw' van sommige chauffeurs vind ik ook wel stereotyperend, er zijn er nu eenmaal exemplaren bij die van nature flink kunnen zeuren, is mijn ervaring.
Dat Keolis thermo kleding beschikbaar stelt zullen ze ook niet uit luxe doen. Het is een bijdrage, in de verlichting van de klachten, richting de chauffeurs die Keolis in eigen regie heeft, lijkt mij. Het is actiegericht ipv voor de zoveelste keer te communiceren dat BYD de bussen gaat aanpakken.
Zo kan een chauffeur er ook naar kijken.. toch?
Nou, dat zegt de beste man toch ook?
``````````````````````````````````````````````````````````````(..) De provincies kunnen de concessie beëindigen. Dat kan allemaal, maar als je er juridisch naar kijkt zitten daar wel wat haken en ogen aan. De provincies moeten zich houden aan de kleine lettertjes die zij zelf opnamen in de overeenkomst met Keolis. En die ken ik niet. Daarin zou bijvoorbeeld kunnen staan dat de dienstregeling een bepaalde punctualiteit moet halen en dat problemen aan bussen binnen redelijke termijnen moeten zijn opgelost. En er kunnen mogelijke sancties in staan.’’ (..)
Klopt. Alleen, er zijn wel basale regels en contractvormen, zoals een leverancier in redelijkheid (zeker binnen een garantieperiode) de mogelijkheid te geven de onvolkomenheden te herstellen etc.. Is dat allemaal niet gelukt, kán men het traject van ingebrekestelling ingaan.`
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Het 'gemauw' van sommige chauffeurs vind ik ook wel stereotyperend, er zijn er nu eenmaal exemplaren bij die van nature flink kunnen zeuren, is mijn ervaring.
Dat Keolis thermo kleding beschikbaar stelt zullen ze ook niet uit luxe doen. Het is een bijdrage, in de verlichting van de klachten, richting de chauffeurs die Keolis in eigen regie heeft, lijkt mij. Het is actiegericht ipv voor de zoveelste keer te communiceren dat BYD de bussen gaat aanpakken.
Zo kan een chauffeur er ook naar kijken.. toch?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik vind het bestek met de zin "De Klimaatregeling moet adequaat zijn" al een heel vage omschrijving. Ook kan Keolis stellen dat chauffeurs met thermokleding comfortabel zijn werk kan uitvoeren. Dan heb je in theorie (of dat legaal ook zo werkt weet ik niet) toch al voldaan aan de eisen van de provincie?gkw1969 schreef: ↑vr 14 jan 2022, 16:13 In het bestek zijn er enkele paragrafen gewijd aan het materiaal en er staat in dat de klimaatregeling adequaat moet zijn. Adequaat is een heel breed begrip, maar de reiziger en chauffeur moet comfortabel zijn.
Overigens zijn er natuurlijk ook bedrijfsregels die aangeven waar de voertuigen aan moeten voldoen, maar bij Keolis staat daar hetzelfde.
Bij Connexxion is dat beter gespecificeerd dat er een gescheiden systeem voor chauffeurs en passagier moet zijn. Dus de chauffeur moet eigen kachel en airco hebben.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik neem aan dat de provincie bij adequate klimaatregeling ook vooral aan de passagiers denkt, of krijgen die ook allemaal thermo ondergoed.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nu te bestellen in de Rrreis webshop?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Bij de webshop te koop, hoe dan!! Zoiets hoort men als service te geven ipv hier ook nog een slaatje uit te slaan.
Keolis dient er gewoon voor te zorgen dat of er fatsoenlijk materieel komt te rijden of dat de passagiers gecompenseerd worden.
Keolis dient er gewoon voor te zorgen dat of er fatsoenlijk materieel komt te rijden of dat de passagiers gecompenseerd worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Als incidentele reiziger zit ik niet te wachten op een compensatie. In de zomer heb ik niks gemerkt van niet functionerende bussen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
BYD slaagt er niet in om 'voorbeeldbussen' Keolis door keuring te krijgen, deze week nieuwe poging
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2052309/B ... uwe-poging
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2052309/B ... uwe-poging
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voor welke lijnen is dit van invloed?De bussen mogen daarom niet meer op de snelweg als er geen vluchtstrook aanwezig is
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
S201, S231 en C2.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geen enkele. Dit is een probleem van augustus dat al lang opgelost is.sirvinniei schreef: ↑ma 17 jan 2022, 19:57Voor welke lijnen is dit van invloed?De bussen mogen daarom niet meer op de snelweg als er geen vluchtstrook aanwezig is
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het kan ook nog gevolgen hebben voor lijnen 83, 202, 203, 204,
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geldt dat alleen voor deze BYD? Of alle elektrische bussen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Er zijn door BYD aanpassingen gedaan om de bekende problemen te verhelpen. Dat is beoordeeld, en tijdens die 'keuring' is geoordeeld dat dit de problemen onvoldoende oplost.
Maar dit heeft 0,0 te maken met het probleem dat de bussen de snelweg niet op mochten in augustus: dat had te maken met een pomp die teveel vermogen vroeg waardoor de zekering eruit klapte en bepaalde componenten niet meer voldoende gekoeld werden. Daardoor ging de bus in noodloop met een hele lage maximumsnelheid. Dit probleem is in september al opgelost, simpelweg door de pompen een afzonderlijke ipv gezamenlijke voedingskabel te geven. https://www.ovpro.nl/bus/2021/09/14/keo ... dpr=accept
RTV Oost zit hier gewoon weer sensatie te schoppen door halve en deels zelfs onjuiste verhalen te vertellen
Maar dit heeft 0,0 te maken met het probleem dat de bussen de snelweg niet op mochten in augustus: dat had te maken met een pomp die teveel vermogen vroeg waardoor de zekering eruit klapte en bepaalde componenten niet meer voldoende gekoeld werden. Daardoor ging de bus in noodloop met een hele lage maximumsnelheid. Dit probleem is in september al opgelost, simpelweg door de pompen een afzonderlijke ipv gezamenlijke voedingskabel te geven. https://www.ovpro.nl/bus/2021/09/14/keo ... dpr=accept
RTV Oost zit hier gewoon weer sensatie te schoppen door halve en deels zelfs onjuiste verhalen te vertellen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
RTV Oost bericht dat CNV wil dat de provincie gaat ingrijpen als het om de BYD-bussen gaat, en dat Overijssel en Gelderland overwegen Keolis een boete van 1,3 miljoen euro op te leggen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Vraag me af waar ze de dieselbussen voor de time out vandaan zouden willen halen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Precies. Je hebt niet zomaar ruim tweehonderd rijvaardige bussen opgetrommeld binnen je eigen wagenpark. Onvermijdelijk komt er dan enige tijd een hoop tweedehands materieel in dienst.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ik heb net de sites van de tweedehands bushandelaren in Nederland afgezocht. Daar staan zo'n 170 lijnbussen op aangeboden, tot Den Oudstens aan toe.
Zelfs met een dertigtal eigen bussen (naast de Amba's en Setra's die nu al in het gebied rijden) kom je niet aan het benodigde aantal.
Edit: Pouw/TCR kan vast ook wel het een en ander ter beschikking stellen, al zou een deel daarvan vanaf maart voor de Keukenhof nodig kunnen zijn.
Zelfs met een dertigtal eigen bussen (naast de Amba's en Setra's die nu al in het gebied rijden) kom je niet aan het benodigde aantal.
Edit: Pouw/TCR kan vast ook wel het een en ander ter beschikking stellen, al zou een deel daarvan vanaf maart voor de Keukenhof nodig kunnen zijn.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het lukte Syntus in Utrecht om in hele korte termijn flink wat dieselbussen op te trommelen.
Er is natuurlijk nog wel een nieuwe schouw van BYD. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Een onafhankelijke technische keuring, zoals CNV voorstelt, lijkt me ook een uitstekend idee. Heb je meteen ook een sterkere juridische grond.
Er is natuurlijk nog wel een nieuwe schouw van BYD. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Een onafhankelijke technische keuring, zoals CNV voorstelt, lijkt me ook een uitstekend idee. Heb je meteen ook een sterkere juridische grond.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Verschil daar is natuurlijk dat er in datzelfde jaar nog de concessie Limburg begon en het jaar ervoor twee nieuwe concessies in Brabant. Daar kwam natuurlijk flink wat van vrij. De afgelopen 1,5 jaar was dat een stuk minder.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voordat e.e.a rijvaardig ingezet kan worden.. (denk aan inbouw van de reisinfo etc.. ) is het al bijna eind februari.. wordt het lente en is de kou wel uit de lucht..
Daarnaast.. is het ARBO technisch nou zo verantwoord om chauffeurs op versleten stoelen de weg op te sturen?
Daarnaast.. is het ARBO technisch nou zo verantwoord om chauffeurs op versleten stoelen de weg op te sturen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten