Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik vind het sowieso bijzonder dat er in het buitenland in van die kleine dorpjes twee stations zijn, die dan op nog geen kilometer van elkaar liggen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In de praktijk is zo'n trein een veredelde bus, zeker in van die smalle dalgebieden waar de dorpen niet heel groot maar wel erg lang zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik ben net in de RE19 door Abellio welkom geheten in deze trein . Personeel loopt inderdaad in VIAS hesjes. Op de trein borden staat nog steeds abellio in Nederland.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Over die verschillende maatschappijen gesproken, het valt me op in de DB-planner dat de spitstoevoegers van de RE19 door een andere vervoerder lijken te worden gereden. Eerder was dat nog National Express, nu UEF, en alleen als je een hele tijd in de toekomst plant, zie je ook VIAS voor de spitsritten. Klopt dit daadwerkelijk, worden de spitstoevoegers inderdaad door een andere maatschappij verzorgd (en met wellicht ander materieel)? Of is dat gewoon een foutje in de planner?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nee dit klopt en is al een paar weken geleden veelvuldig gemeld op het forum. De Wfl rijdt tot en met 27 februari de spitsversterkers van de RE 19 met één oude Dosto stam en 2 stammen N-Wagens.
Overigens gaat Arriva het vanaf de nieuwe concessie het Nederlandse deel van de RE 13 verzorgen in samenwerking met Start die het Duitse deel zal gaan verzorgen. https://www.linkedin.com/posts/arriva-n ... 57056-RvsT
Overigens gaat Arriva het vanaf de nieuwe concessie het Nederlandse deel van de RE 13 verzorgen in samenwerking met Start die het Duitse deel zal gaan verzorgen. https://www.linkedin.com/posts/arriva-n ... 57056-RvsT
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik wist dat er eerder al met oude reservestammen werd gereden, maar meende te hebben begrepen dat dat verleden tijd zou zijn na de officiële vervoerderswissel naar VIAS. Bovendien vond ik het apart dat het zowat elke week een andere vervoerder lijkt te zijn: eerst NX, nu UEF, en volgens jou komt daar ook nog de WFL tussendoor. Lijkt me niet erg nuttig om om de haverklap te moeten switchen...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Aan de vervangende treinen voor de spitsritten is niets veranderd. WFL reed deze al voor 31.01. en nog tot 27.02.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
WFL rijdt slechts t/m vrijdag 18 febuari, daarna zijn er werkzaamheden waardoor de spitsritten vervallen, als ik de site van DB mag geloven.
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
National Expres rijdt al langer één rit per dag van de RE 5 van/naar Emmerich. Heeft niets met de overgang van Abellio naar Vias te maken.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik had het dan ook specifiek over de RE19
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Overigens zijn gisteren de spitsritten van Emmerich naar Düsseldorf aldaar met +420, +460 en zelfs +610 aangekomen!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Snel wat bedrijven van het Roergebied verplaatsen naar Emmerich en je bedient de nieuwe omgekeerde spitsrichting perfect
-
- Berichten: 757
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En die kan ik in de planners van de DB niet vinden met NX als vervoerder, ik heb teruggezocht tot half december.
Laatst gewijzigd door henrivanderweijden op zo 06 feb 2022, 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Bij station Werdohl stonden op een zijspoortje 6 Flirt treinstellen met beveiliging die continu heen en weer liepen langs de treinstellen. Aan de andere kant van het station stonden op het zijspoor 2 prachtige treinstellen BR 426 van DB Regio. Iemand een idee waar die mooie BR 426 gaan rijden?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De 426 rijden (net als 425) tijdelijk tussen Hagen en Siegen.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
In de RE16 en RB91 (Essen-Siegen en Hagen-Siegen) is het niet meer mogelijk om kaartjes bij de automaat in de trein te kopen: de kaartautomaten van Abellio (die in de treinen zitten) zijn 'niet compatibel met het verkoopsysteem van DB', die nu de concessie uitvoert. En ze gaan voor twee jaar ook geen nieuwe automaten plaatsen. Probleem is wel dat op een aantal stations ook al even geen automaten meer staan. Reizigers moeten nu maar een e-ticket kopen of bij hoge uitzondering een kaartje bij de conducteur kopen als die er is
https://bahnblogstelle.net/2022/02/09/r ... rn-werden/
https://bahnblogstelle.net/2022/02/09/r ... rn-werden/
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De spoorlijnen in de Eifel die deels opnieuw aangelegd moeten worden na de overstroming van afgelopen jaar krijgen meteen een waslijn: https://bahnblogstelle.net/2022/02/10/e ... gesichert/
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Maar ook alleen in NRW en niet in Rheinland-Pfalz.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dus heb je er nog niet zoveel aan. De doorgaande treinen tussen Trier en Keulen moeten nog steeds met diesel rijden en dat dan voor ongeveer de helft van de route onder de draad.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Batterijtreinen worden hierdoor een optie, evenals het doortrekken van een S-Bahn vanuit Keulen. Goede ontwikkeling dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Heerlijk die afstemming tussen de deelstaten bij onze oosterburen, maar goed ik zie het van de zonnige kant. Als er éénmaal bovenleiding ligt zal de infrabeheerder in Rheinland-Pfalz ook eerder genegen zijn om daar in te gaan investeren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Als ik het goed begrepen heb rijden de spitstreinen op de RE19 morgen al voor het laatst met vervangend materieel. Desalniettemin blijft een WFL-loc met het ex-DDR dubbeldeks-stuurstandsrijtuig in NRW, vanaf overmorgen zij deze twee (ja, inderdaad zonder andere rijtuigen!) te zien op de RB46.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Weet je toevallig op welke ritten van de RB46 deze stam komt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten