Intercity Eindhoven - Duitsland
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De oude den haag - Keulen was eigenlijk zo slecht nog niet.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Nouja, Breyell heeft wel meer achterland dan alleen Breyell zelf natuurlijk. Je moet dan ook de stadsdelen Lobberich en Schaag ook meetellen. Bij de stop in Boisheim bestaat aansluiting op de snelbus richting Brüggen. In Deurne heb je natuurlijk weinig interessante aansluitingen naar de regio. Vanuit Meijel kan je bijvoorbeeld beter via Weert gaan.
Zelf zou ik voor het versnellen van de RE13 zijn tussen Venlo en Viersen, maar dat gaat met de huidige infrastructuur gewoon niet zo goed.
Zelf zou ik voor het versnellen van de RE13 zijn tussen Venlo en Viersen, maar dat gaat met de huidige infrastructuur gewoon niet zo goed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Meijel - Eindhoven via Deurne duurt drie kwartier, via Weert duurt het vijf kwartier.
Aangezien lijn 80 buiten de spits maar 1x/u rijdt tussen Venray en Deurne, is een uursdienst van de intercity op zich voldoende om een aansluiting te realiseren
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het gaat niet alleen over bus. Deurne P+R is een gigaparkeerplaats voor ongeveer 310 autos en staat altijd tjokvol en is gratis. Voor en natransport is veelal met de auto en fiets.
Reizigers uit Venray en omgeving en Meijel rijden naar Deurne. Uiteraard ook Gemeente Deurne zelf en delen van Bakel en Asten.
Wellicht dat een blik op google maps je een indruk geeft van de sitauatie. Terrein ligt zuidelijk v.h. station. Direct aan spoor 3 en westelijk vh station.
Reizigers uit Venray en omgeving en Meijel rijden naar Deurne. Uiteraard ook Gemeente Deurne zelf en delen van Bakel en Asten.
Wellicht dat een blik op google maps je een indruk geeft van de sitauatie. Terrein ligt zuidelijk v.h. station. Direct aan spoor 3 en westelijk vh station.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het is sowieso al lang niet meer van deze tijd dat het traject tussen Venlo en Viersen nog enkelsporig is, wat met al die goederentreinen geen doen is. Dat traject had al lang en breed verdubbeld moeten zijn rond de millenniumwisseling.regenmaker schreef: ↑vr 04 feb 2022, 19:09 Nouja, Breyell heeft wel meer achterland dan alleen Breyell zelf natuurlijk. Je moet dan ook de stadsdelen Lobberich en Schaag ook meetellen. Bij de stop in Boisheim bestaat aansluiting op de snelbus richting Brüggen. In Deurne heb je natuurlijk weinig interessante aansluitingen naar de regio. Vanuit Meijel kan je bijvoorbeeld beter via Weert gaan.
Zelf zou ik voor het versnellen van de RE13 zijn tussen Venlo en Viersen, maar dat gaat met de huidige infrastructuur gewoon niet zo goed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Als je kijkt naar de huidige tijden zou het logisch zijn dat je een 3500 opoffert voor de RE13. Nu heb je in Vl een overstap van 7 minuten van 3500 naar RE13 en 8 minuten in de andere richting. Inclusief de snelheidswinst die je krijgt door alleen in Hm te stoppen kun je 11 minuten later uit Ehv weg of kom je 12 minuten eerder aan. Dan heb je daar aansluiting op de 800 i.p.v. met de 3500 verder te moeten en de overstap op de 1100 wordt robuuster dan de 3 minuten die het nu zijn (maar goed, dat is al cross-platform).
Dan moet er een 4400 vanuit Dn doorgetrokken worden naar Vl.
Je krijgt dan zoiets. Je moet kiezen om een van de twee 4400 door te trekken, en eentje zit hier de RE13 in de weg dus daar moet nog wat aan geschaafd worden. Die zou 5 minuten eerder uit Dn (of Vl) moeten gaan vertrekken maar dan staat hij in Ehv helemaal wortel te schieten want hij heeft nu al 8 minuten wachttijd voor hij verder gaat. Misschien als je de 4430 8 minuten later uit Dn laat vertrekken en dan zonder standtijd naar Ht door te sturen en de 4432 uit Vl laat komen?
Dan moet er een 4400 vanuit Dn doorgetrokken worden naar Vl.
Je krijgt dan zoiets. Je moet kiezen om een van de twee 4400 door te trekken, en eentje zit hier de RE13 in de weg dus daar moet nog wat aan geschaafd worden. Die zou 5 minuten eerder uit Dn (of Vl) moeten gaan vertrekken maar dan staat hij in Ehv helemaal wortel te schieten want hij heeft nu al 8 minuten wachttijd voor hij verder gaat. Misschien als je de 4430 8 minuten later uit Dn laat vertrekken en dan zonder standtijd naar Ht door te sturen en de 4432 uit Vl laat komen?
Code: Selecteer alles
4430 RE13 4432 3534
KV 8:33
Vl 8:56
Vl 8:44 8:57 9:14 9:33
Dn 9:06 | 9:36 9:55
Hm 9:15 9:19 9:45 10:02
Ehv 9:28 9:28 9:58 10:11
-----------------------------------
Ut 10:27 11:05
Tb 10:05 10:35
Het NRW Nahverkehrskonzept gaat uit van een boemel Venlo - Duitsland en een IC Venlo - Duitsland. Alleen is dat op dit moment niet mogelijk vanwege het enkelspoor tussen Kaldenkirchen en Dülken.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dat enkelspoor ligt er volgens mij nog wel een tijdje, pas als er daar dubbelspoor ligt dan wordt versnellen interessant.
Kost teveel materieel en is te lang voor VRRbartjemestrom schreef: ↑di 14 dec 2021, 18:25 Ze gaan Eindhoven - Dusseldorf rijden, niet naar Den Haag
De RE13 is niet een extratje, er gaat een Nederlandse IC uit Schiphol afDDietzen schreef: ↑do 03 feb 2022, 23:19 Wellicht in een latere fase, maar aanvankelijk zou de doorgetrokken RE13 puur on-top zijn in Nederland. Dat is ook te zien aan het stoppatroon: enkel Hm als tussenstop. Anders zouden immers Deurne, Horst-Sevenum en Blerick nog maar 1x per uur (door een IC of überhaupt) bediend worden, wat indruist tegen de HRN-concessie.
Het voordeel van het doortrekken van de sprinter is dat er 1x per uur zelfstandig toegankelijk materieel gaat rijden tussen Deurne en Venlo.Suus schreef: ↑vr 04 feb 2022, 00:41Het laatste voorstel dat circuleerde was dat de IC uit Schiphol nog maar 1x/uur vanaf Eindhoven naar Venlo rijdt en dat 1x/uur de sprinter die in Deurne eindigt naar Venlo rijdt, zodat alle stations alsnog 2x/uur een trein houden. Maar het is nog een paar jaar, dus wellicht dat de knappe koppen in Utrecht nog met een beter treinproduct komen want dit voorstel heeft een nogal scheve bediening van diverse stations tot gevolg.RobertT schreef: ↑do 03 feb 2022, 23:14 Dan ben ik toch heel benieuwd of tegen die tijd de IC uit Schiphol op het moment dat die RE13 rijdt in Eindhoven eindigt.
Er was namelijk gezegd dat de RE13 dan 1 van de 2 IC's tussen Eindhoven en Venlo zou vervangen.Aangezien de Schipholtrein namelijk NS is.....
De bezettingsgraad van de IC trein is tussen Deurne en Venlo erg mager, zeker in de daluren.PHS schreef: ↑vr 04 feb 2022, 08:40 Hoe moet dat dan met de nieuwe wereldstad Venlo, als ze niet eens intercity met de Randstad hebben?
Maar zonder gekheid: waarom zouden er niet twee intercity's en twee sprinters kunnen rijden op het traject Deurne - Venlo? Zou daar echt te weinig vraag voor zijn? De A67 is anders behoorlijk druk (weliswaar ook door een onophoudelijke stroom vrachtwagens van/naar Duitsland).
Maar heeft wel als nadeel dat de stadswijken van Helmond in de avonduren en het weekend erg mager bediend worden, ipv vanaf Eindhoven tot Venlo een model met een sprinter IC zoals in Zeeland.Roeland schreef: ↑vr 04 feb 2022, 08:46Van de reizigers uit Blerick en Sevenum wil het grootste deel naar Eindhoven, en niet naar de buitenwijken van Helmond, waar die sprinter voor rijdt.PHS schreef: ↑vr 04 feb 2022, 08:40 Maar zonder gekheid: waarom zouden er niet twee intercity's en twee sprinters kunnen rijden op het traject Deurne - Venlo? Zou daar echt te weinig vraag voor zijn? De A67 is anders behoorlijk druk (weliswaar ook door een onophoudelijke stroom vrachtwagens van/naar Duitsland).
En met alleen Venlose reizigers zou die IC tussen Venlo en Blerick bijna leeg zitten. De huidige oplossing van NS (zonetrein die Venlo, Blerick, Sevenum en Deurne snel met Eindhoven verbindt, en daarnaast een sprinter die de "stadsdienst Helmond" doet, is gewoon een prima oplossing, gelet op de vervoersvraag op deze lijn.
Dat kan natuurlijk ook opgelost worden met enkele spitstreinen via het keerspoor in Deurne worden opgelost.huibf schreef: ↑vr 04 feb 2022, 18:06 Deze hele internationale verbinding is een fars en een aderlating voor de mensen in regio Deurne en wijde omgeving. Men kijkt niet naar de forensen in de regio die vooral op Eindhoven zijn gericht?
Deurne verliest een van de IC treinen. Dat Deurne een IC status heeft is niet relevant. Een kwartier dienst in de brede spits wel.
Voor forensen vanuit Venray en omgeving is ook Deurne het station waar ze opstappen.
Daarnaast is er ook veel nieuwbouw in het stationsgebied van Deurne, waar ook mensen gaan wonen die er bewust voor kiezen om een goede treinverbinding met de rest van het land te hebben, aan de andere kant is het wel een dunbevolkte regio.huibf schreef: ↑za 05 feb 2022, 08:13 Het gaat niet alleen over bus. Deurne P+R is een gigaparkeerplaats voor ongeveer 310 autos en staat altijd tjokvol en is gratis. Voor en natransport is veelal met de auto en fiets.
Reizigers uit Venray en omgeving en Meijel rijden naar Deurne. Uiteraard ook Gemeente Deurne zelf en delen van Bakel en Asten.
Wellicht dat een blik op google maps je een indruk geeft van de sitauatie. Terrein ligt zuidelijk v.h. station. Direct aan spoor 3 en westelijk vh station.
Voor corona reed lijn 80 2x per uur doordeweeks, dus dan zou die aansluiting lastig zijn, eventueel zou ook 1 van de 2 ritten weer door kunnen rijden naar Helmond zoals vroeger.
Zelfs de provinciale politiek waarbij mobiliteit toch al een tijdje bij de VVD zit is nooit met dat idee gekomen.regenmaker schreef: ↑vr 04 feb 2022, 07:47 Daarom zeg ik voorwaarden van de HRN aanpassen. Als een moment zich voordoet is het nu. Nog beter zou zijn de hele lijn Eindhoven - Venlo uit de HRN te halen. In Eindhoven heb je toch ETMET richting Den Bosch en Utrecht, dus hoef je nooit lang te wachten.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Nieuws van Regionalverkehre Start Deutschland GmbH, er zijn bij Stadler 20 nieuwe treinstellen besteld: Stadler und start schließen Liefervertragfervertrag
Flirt3 natuurlijk, maar in een voor Nederland nieuwe variant: vierdelig met extra lange rijtuigen.
Flirt3 natuurlijk, maar in een voor Nederland nieuwe variant: vierdelig met extra lange rijtuigen.
Laatst gewijzigd door reisthijs op wo 16 feb 2022, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
"Extra lange rijtuigen" en dan alsnog maar 235 zitplaatsen? Da's ook niet zo enorm veel meer dan een NS-FLIRT-IV, die hebben er minstens 220 dacht ik.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Maar er zit ook een extra toilet in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dan heb je dus 2 kapotte toiletten onderweg?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Die hebben 214 zitplaatsen, geen extra toilet en minder ruimte voor fietsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
MÖNCHENGLADBACH - In het Duitse Mönchengladbach is woensdag het contract ondertekend voor de directe spoorverbinding tussen Eindhoven en Düsseldorf. Reizigers kunnen vanaf december 2026 een kwartier sneller reizen en hoeven niet meer over te stappen.
''Deze trein gaat in Nederland als extra intercity rijden, bovenop de normale trein naar Venlo. Daardoor kan hij in Nederland een aantal stations overslaan, waardoor hij sneller is''
https://www.ed.nl/eindhoven/contract-on ... ~a8bdb3ea/
Vind het persoonlijk wel jammer dat er niet gekozen is om na Dusseldorf als RE3 door te rijden naar Hamm via Dusseldorf Flughafen en Oberhausen.
''Deze trein gaat in Nederland als extra intercity rijden, bovenop de normale trein naar Venlo. Daardoor kan hij in Nederland een aantal stations overslaan, waardoor hij sneller is''
https://www.ed.nl/eindhoven/contract-on ... ~a8bdb3ea/
Vind het persoonlijk wel jammer dat er niet gekozen is om na Dusseldorf als RE3 door te rijden naar Hamm via Dusseldorf Flughafen en Oberhausen.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Ik vermoed dat het verhaal van het ED gewoon niet correct is, dat zou me helemaal niet verbazen, maar ik hoop stiekem nog steeds dat het inderdaad een extra verbinding wordt.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Hoezo extra verbinding? Het is toch een bestaande trein die verlengd wordt naar/van Eindhoven?
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het is een trein die binnen Nederland in de plaats zou moeten komen van een reguliere IC uit de 3500 serie, daardoor wordt de knip in de praktijk niet opgeheven maar verplaats van Venlo naar Eindhoven.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het is bovenop de reguliere frequentie tussen Eindhoven en Venlo.
Er blijven 2 IC rijden en twee Sprinters exact zoals het nu ook is.
Maaaaar wel de eventuele frequentieverlaging in 2023 nog niet meegerekend. Dat is een heel ander issue.
Er blijven 2 IC rijden en twee Sprinters exact zoals het nu ook is.
Maaaaar wel de eventuele frequentieverlaging in 2023 nog niet meegerekend. Dat is een heel ander issue.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Meen me persoonlijk te herinneren dat over het wel of niet vervangen van de tweede intercity laatst een onderzoek is geweest.
Ik snap dit niet helemaal :
Ik snap dit niet helemaal :
Voorbij Viersen rijdt er toch geen RB of Sbahn? Hoe zou deze trein dan minder kunnen stoppen?De volgende stap is volgens Nohlmans dat de treindienst een ‘echte intercity-verbinding’ wordt die alleen de hoofdstations aan doet. Om dit mogelijk te maken moet het spoor worden verdubbeld bij Kaldenkirchen en Dülken in Duitsland. Zo kunnen treinen elkaar passeren. Deze treinen rijden nu nog op een enkelspoor. Voor de verdubbeling is nog geen geld vrijgemaakt.
Ik heb geen onderschrift
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
De RE8 kan dan verlengd worden naar Venlo.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Is het niet zo dat dit het oorspronkelijke plan was VOORdat de lijn aan DB dochter Start werd gegund?
Met andere woorden,als NS de lijn zou rijden?
Anders zou NS een IC moeten opheffen voor een concurrent
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Dan heb je dus een RE die overal stopt en een die bijna nergens stopt. Kan je beter S8 of RB34 verlengen.
Of wordt de Lijn Eindhoven-Dusseldorf ook een Intercity in Duitsland?
Ik heb geen onderschrift
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Het probleem is dat de capaciteit op Eindhoven - Venlo niet eindig is, je hebt er ook nog een hoop goederentreinen en met grote snelheidsverschillen wordt de capaciteit beperkt. NS blijft ook als de RE13 naar Eindhoven verlengd wordt gewoon 2x/uur in Venlo komen, maar tenzij er de afgelopen maanden iets veranderd is, is de verwachting dat dat 1x/uur met een intercity is die overal stopt vanaf Deurne en 1x/uur met een sprinter die tussen Eindhoven en Venlo overal stopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
En doordat allerlei doorgaande sporen 3 verdwenen zijn, kun je ook geen dienstregeling meer maken waarin een langzame trein wordt ingehaald.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6240
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Intercity Eindhoven - Duitsland
Was dat veel dan vroeger? Ik kan me alleen herinneren dat station Helmond nog iets van drie extra sporen had.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten