Deze specifieke rit was op omloop 21802. Dat is een omloop uit Ede. Diezelfde dag heeft hij ook op een omloop uit Vaassen gereden en is gestart vanuit Deventer. Na Arnhem is hij weer naar Deventer gegaan.
Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Via lijn 161 naar Zwolle, daarna via lijn 201 of 203 naar Apeldoorn en daarna op lijn 43 terecht komen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De Amba's 5123, 7103 en 7104 rijden weer even op de veluwe rond.
Laatst gewijzigd door MichOV op ma 07 feb 2022, 18:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Gebeurt wel vaker dat de VDL’s niet specifiek vanuit Deventer rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Maar ook 3 tegelijk? Wellicht heeft dit te maken met reparatie of uitval van een aantal BYD's want er rijden al een paar dagen Amba's rondom Apeldoorn/Arnhem niks mis mee overigens, lekker warm in een fatsoenlijk werkende bus.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nou en zo sta je dan te wachten in Apeldoorn op een bus 231 die niet komt opdagen. Lange leve BYD van Keolis.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
En hoe weet je zeker dat het door de BYDs komt?
Misschien mag de buschauffeur je gewoon niet.
Misschien mag de buschauffeur je gewoon niet.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Of staat, net als dinsdag, de A50 weer muurvast.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nee juist dit keer niet. Misschien had de bus pech of dat er een chauffeur ziek zich heeft afgemeld zou ook kunnen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Maar dat het volledig te wijten is aan de staat van het materieel (de BYD's) kun je dus niet met zekerheid zeggen. Wil je dit soort opmerkingen dan voor je houden alsjeblieft?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
@BrengMe, blijkbaar mag ik dus mijn mening niet uiten als het gaat om de algehele betrouwbaarheid van de BYD's van Keolis? Het is toch niet zo vreemd dat mensen(niet alleen ikzelf) na een jaar en 2 maanden zien dat die bussen nog regelmatig te kampen hebben met problemen dat het vertrouwen daarin steeds meer verdwijnt?
Begrijp mij niet verkeerd he ik heb ook niets liever dat die bussen helemaal in orde zijn maar dat is simpelweg na ruim een jaar nog niet het geval.
Begrijp mij niet verkeerd he ik heb ook niets liever dat die bussen helemaal in orde zijn maar dat is simpelweg na ruim een jaar nog niet het geval.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Tja, maar aan een mening gebaseerd op aannames hebben we hier niet zoveel, daar komen de bovenstaande reactie eigenlijk op neer en ben ik het ook mee eens. Aan bronnen en feiten hebben we hier nou eenmaal meer.
Meestal negeer ik dit soort aanname berichten maar kan het nu toch niet laten om erop te reageren.
Niet alle probleem zijn te wijten aan het materieel. Er zijn zoveel meer verschillende factoren waar het vanaf kan hangen waar jij als reiziger geen weet van kan hebben. Momenteel speelt bij praktisch iedere vervoerder een probleem om alle diensten en taken in deze diensten te kunnen stellen. Dat is momenteel de grootste uitdaging. Daarnaast wordt het weer drukker, zowel op de weg met autoverkeer als het aantal reizigers dat weer toeneemt waardoor vertragingen ook weer sneller ontstaan.
Kortom voor alles is een reden. Maar zomaar roepen dat het aan de bussen ligt is een behoorlijke aanname die ik hier vaker gemaakt zie worden en de laatste tijd vaak geen eens de oorzaak van de uitval is.
Bij NS is nu bijvoorbeeld de kans groter dat een trein uitvalt omdat er geen personeel beschikbaar is, dan uitval doordat er geen materieel beschikbaar is. Zo is het in Utrecht al weken onmogelijk om bij verstoringen extra af te Rangeren wegens een algemeen tekort aan machinisten in Utrecht.
Meestal negeer ik dit soort aanname berichten maar kan het nu toch niet laten om erop te reageren.
Niet alle probleem zijn te wijten aan het materieel. Er zijn zoveel meer verschillende factoren waar het vanaf kan hangen waar jij als reiziger geen weet van kan hebben. Momenteel speelt bij praktisch iedere vervoerder een probleem om alle diensten en taken in deze diensten te kunnen stellen. Dat is momenteel de grootste uitdaging. Daarnaast wordt het weer drukker, zowel op de weg met autoverkeer als het aantal reizigers dat weer toeneemt waardoor vertragingen ook weer sneller ontstaan.
Kortom voor alles is een reden. Maar zomaar roepen dat het aan de bussen ligt is een behoorlijke aanname die ik hier vaker gemaakt zie worden en de laatste tijd vaak geen eens de oorzaak van de uitval is.
Bij NS is nu bijvoorbeeld de kans groter dat een trein uitvalt omdat er geen personeel beschikbaar is, dan uitval doordat er geen materieel beschikbaar is. Zo is het in Utrecht al weken onmogelijk om bij verstoringen extra af te Rangeren wegens een algemeen tekort aan machinisten in Utrecht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
@cassie127 het mag best wat vriendelijker ipv op de man af te spelen hoor wat @BrengMe deed en jij nu zelf ook doet. Je weet dat reizigers in de maatschappij geen boodschap bij de reden waarom maar die willen en verwachten gewoon dat de bus/trein op tijd is.
Beetje jammer dit ipv een goede discussie te voeren zonder dat je elkaar afvalt maar ik laat het er hier verder maar bij om het on-topic te houden.
Beetje jammer dit ipv een goede discussie te voeren zonder dat je elkaar afvalt maar ik laat het er hier verder maar bij om het on-topic te houden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Het valt niet mee om een goede discussie te voeren naar aanleiding van een bewering waarvan onduidelijk is of die wel klopt. Graag ontopic.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Even een vraagje: Op welke lijnen in deze concessie wordt er gebruik gemaakt van diensten van onderaannemers? De schoollijnen weet ik van dat daar onderaannemers actief zijn dus het gaat mij met name om alle andere lijnen. Bijvoorbeeld stads, streek en spitslijnen of e.v.t. versterkingsritten op buurtbuslijnen. En als er gebruik wordt gemaakt van onderaannemers, welke ritten rijden zij dan op die betreffende lijn? Het leek mij wel een interessante vraag omdat ik een tijdje geleden op facebook zag dat Van Kooten bijvoorbeeld een BYD tot hun beschikking heeft. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Van Kooten zou de 103 rijden, geen idee of dat nog zo is.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Van Kooten rijdt inderdaad op lijn 103 en Noot op lijn 106. Op deze lijnen gebruiken ze de K7U bussen van Keolis, die regelmatig gewisseld worden. Verder rijdt Gebo 2 extra ritten met een touringcar op lijn 201 in de ochtend (buiten de dienstregeling om).
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Voorlopig geen duidelijkheid over boete van 1,3 miljoen voor Keolis om busproblemen
besloten of Keolis de voorgenomen boete inderdaad krijgt opgelegd, en hoe hoog die uitvalt. De boete kan oplopen tot maximaal 1,3 miljoen euro.
Bron en meer: RTV Oost
besloten of Keolis de voorgenomen boete inderdaad krijgt opgelegd, en hoe hoog die uitvalt. De boete kan oplopen tot maximaal 1,3 miljoen euro.
Bron en meer: RTV Oost
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
In Nijkerk zag ik vanmiddag op een haltebord dat er stickers van HaltetaxiRRReis zijn verschenen. Dat blijkt dus vanaf zondag 3 april van start te gaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Niet alleen op Nijkerk, op Veenendaal-De Klomp zitten ze er ook op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
De website is ook al een paar dagen actief:
https://haltetaxi.rrreis.nl/
met een overzicht van de nieuwe virtuele haltetaxi haltes:
https://haltetaxi.rrreis.nl/68-nieuwe-haltetaxi-haltes
Het kaartje lijkt alleen niet compleet te zijn, vooral in de regio Arnhem-Nijmegen zijn meer nieuwe/oude haltes dan het kaartje aangeeft: bv. in Groessen en Loo, maar ook de haltes van voormalige Kolibrie 191 zijn terug: Terlet, Woeste Hoeve, Groenendaal.
https://haltetaxi.rrreis.nl/
met een overzicht van de nieuwe virtuele haltetaxi haltes:
https://haltetaxi.rrreis.nl/68-nieuwe-haltetaxi-haltes
Het kaartje lijkt alleen niet compleet te zijn, vooral in de regio Arnhem-Nijmegen zijn meer nieuwe/oude haltes dan het kaartje aangeeft: bv. in Groessen en Loo, maar ook de haltes van voormalige Kolibrie 191 zijn terug: Terlet, Woeste Hoeve, Groenendaal.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Ziet er netjes uit. Fijn dat er een duidelijk product nu is voor plaatsen zonder OV.
Vraag me af of ze reserveerRRReis hier ook niet beter in kunnen integreren, eventueel met lager tarief.
Vraag me af of ze reserveerRRReis hier ook niet beter in kunnen integreren, eventueel met lager tarief.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nee dat is geen goed plan, want in de haltetaxiRRReis kan je niet betalen met je OV-chipkaart wat een gemis is aangezien RRReisabonnementen dan ook niet geldig zijn. Anders dan de naam van het product doet vermoeden overigens.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Tevens is de SOV niet geldig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
^^ is een reguliere taxi toch ook niet geldig?
Tja.. je kunt in de haltetaxi wel betalen per PIN. Die lopen ff voor op de invoering van betalen met de bankpas (poortjes toegang) in het reguliere OV.
Tja.. je kunt in de haltetaxi wel betalen per PIN. Die lopen ff voor op de invoering van betalen met de bankpas (poortjes toegang) in het reguliere OV.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Nee maar sirvinniei suggereert dat het goed is om ReserveerRRReis te integreren in HaltetaxiRRReis waar ik het niet mee eens ben vanwege bovenstaande reden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten