Russische inval in Oekraïne

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10642
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door trolly »

:Y

Ze zijn héél zuinig op ze.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Waar het om draait vandaag in het referendum:
* Grotere macht voor de 'Wit-Russische Volksvergadering', een ongekozen raad van overheidsfunctionarissen en topmannen uit het bedrijfsleven. De raad zou onder meer toekomstige presidenten mogen afzetten. Analisten houden er rekening mee dat Loekasjenko de raad zal voorzitten, zodat hij controle heeft over zijn opvolgers.
* (Oud-)presidenten kunnen niet worden vervolgd voor misdaden die zijn begaan tijdens hun presidentschap.
* Een president mag maximaal twee termijnen van vijf jaar dienen. De 67-jarige Loekasjenko zit in zijn zesde ambtstermijn, maar de telling begint opnieuw wanneer de grondwet wordt aangenomen. Hij zou daarom tot 2035 kunnen aanblijven.
* Presidentskandidaten moeten minimaal 40 jaar oud zijn en mogen niet in het buitenland hebben gewoond of een dubbel paspoort hebben. Dit lijkt gericht op oppositiepolitici als Svetlana Tichanovskaja, die noodgedwongen het land is ontvlucht.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2419056-referend ... r-oekraine
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

De treurigheid van een vuile oorlog, beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Spoiler: show
https://www.reddit.com/r/ukraine/commen ... _and_dogs/
Laatst gewijzigd door Tom024 op zo 27 feb 2022, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Post aangepast
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Een content warning zou bij dit soort berichten best gepast zijn. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Ook bij het bericht van Isadora bedoel ik.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Jij dacht bij "treurigheid van een vuile oorlog" aan regenboogeenhoorntjes die blijblij met de kaboutertjes van Fabeltjesland aan het zingen waren?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Nee, maar het is wel zo netjes om van tevoren te zeggen dat er lijken achter een link zitten. Treurigheid kan ook het beeld van 100 grafstenen zijn natuurlijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Je kreeg al een NSFW-waarschuwing; verder hoef je natuurlijk niet op iedere link te klikken he. En denken dat je niks onsmakelijks te zien krijgt in een oorlog is eerlijk gezegd een beetje naïef.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Dan alsnog: als je besluit dat het posten van lijken op een OV-forum een verstandig idee is mag je dat er wel bij zeggen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Het is een oorlog, Z2N. Hoe naïef ben je eigenlijk?
waldo79
Berichten: 7684
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door waldo79 »

We kunnen niet mooi poetsen wat lelijk is en bovendien is deze hele hoek off-topic binnen het forum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

TffpaA schreef: zo 27 feb 2022, 14:28 Het is een oorlog, Z2N. Hoe naïef ben je eigenlijk?
Niet. Maar zomaar lijken tonen is wel een stapje verder dan praten over de oorlog. Sowieso ben ik er geen fan van om links te delen zonder kenbaar te maken wat erachter te zien is, maar dit is rickrollen met dode lichamen. Niets dat ik niet eerder gezien heb, maar niet iets om 'zomaar' te doen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door isadora »

Putin gaat nucleair.
In een bijeenkomst met hoge functionarissen heeft president Poetin het Russische leger de opdracht gegeven om nucleaire afschrikkingswapens klaar te zetten en op scherp te stellen.
Bron: NOS-liveblog
https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... toestellen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Z2N schreef: zo 27 feb 2022, 14:42 Niet. Maar zomaar lijken tonen is wel een stapje verder dan praten over de oorlog. Sowieso ben ik er geen fan van om links te delen zonder kenbaar te maken wat erachter te zien is, maar dit is rickrollen met dode lichamen. Niets dat ik niet eerder gezien heb, maar niet iets om 'zomaar' te doen.
Als je het er (nog steeds) niet mee eens bent, kun je beter een melding indienen van de betreffende post.

Ik vind de achterliggende beelden walgelijk, maar het delen ervan zeer zeker niet. Op school kreeg ik ook beelden van de concentratiekampen te zien, maar beklaagde ik me achteraf ook niet bij mijn leraar dat hij wel even had mogen waarschuwen. Dit is nu eenmaal de gruwelijke werkelijkheid van oorlog.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

Die melding heb ik ook gedaan. En een docent die niet van tevoren zegt dat je naar beelden van een concentratiekamp gaat kijken is ook geen goede docent, aangezien het forum voor iedereen toegankelijk moet zijn (ook voor de jongere gebruiker of de gebruiker die bijvoorbeeld voldoende lijken voor een mensenleven gezien heeft) is een omschrijving van de inhoud van de link geen overbodige luxe.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Kortom: iedereen doet het fout, behalve de wat bleu op een link klikkende Z2N in een draadje over de oorlog.

Misschien even dit topic links (pun not intended) laten liggen?
DDietzen
Berichten: 1344
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door DDietzen »

Ja, die video heeft absoluut een waarschuwing nodig. Maar aangezien er al een NSFW-waarschuwing wordt gegeven bij de bron (op Reddit) zou ik het niet per se noodzakelijk achten om er nog één extra op dit forum te zetten. Goed als 'ie er wel bij staat, geen reden voor een hetze nu 'ie er niet bij staat hier.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13234
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Z2N »

De waarschuwing in kwestie is alleen een NSFW-waarschuwing, dat kan letterlijk alles zijn. Hoe is dat duidelijk genoeg? En zoveel moeite is het toch niet om te zeggen waar je naartoe linkt?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

isadora schreef: zo 27 feb 2022, 14:42 Putin gaat nucleair.
In een bijeenkomst met hoge functionarissen heeft president Poetin het Russische leger de opdracht gegeven om nucleaire afschrikkingswapens klaar te zetten en op scherp te stellen.
Bron: NOS-liveblog
https://nos.nl/collectie/13888/liveblog ... toestellen
Dit kan inderdaad heel snel heel lelijk gaan worden. Een campagne die misschien als een boemerang in Poetins gezicht terugkeert zou hem zo maar eens kunnen doen overhalen voor de nucleaire optie te kiezen.

Ik vrees dat het dan aankomt op hoe stevig de mensen tussen Poetin en de kernraketten in hun schoenen staan. Het lanceren van die kernkoppen betekent immers ook de gegarandeerde vernietiging van Rusland en al wat er leeft.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Tom024 »

Een post aangepast n.a.v. een opmerking van een gebruiker. Ik heb de beelden achter een spoiler gezet en een waarschuwing toegevoegd.
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: zo 27 feb 2022, 01:30 Een sisser is in mijn ogen een hoop leed dat slechts een paar dagen duurt. (..)
Okay, dat is inderdaad een andere tijdspanne dan ik mij voorstel bij dat woord.
Hainje schreef: zo 27 feb 2022, 01:30 Misschien kan ik op dit forum beter gewoon helemaal niets meer zeggen (..)
Dat zou ik jammer vinden. Ik mag wel glimlachen om je, soms, korte komische antwoorden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8891
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door ArrivaBas »

De EU heeft het volledige luchtruim gesloten voor Russische vliegtuigen, in navolging van onder meer de Baltische staten. De sluiting van het EU-luchtruim heeft ook enige gevolgen voor de binnenlandse luchtvaart van Rusland, omdat de exclave Kaliningrad nu niet meer via de lucht bereikbaar is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door TffpaA »

Hainje schreef: zo 27 feb 2022, 01:30 Een sisser is in mijn ogen een hoop leed dat slechts een paar dagen duurt. Misschien een wat ongelukkige woordkeuze van mijn zijde.

Misschien kan ik op dit forum beter gewoon helemaal niets meer zeggen aangezien ik al langer het idee heb dat ik de helft van de tijd toch verkeerd begrepen wordt. Dan is niets zeggen misschien wel gewoon beter voor mijn psychische gezondheid.
Nergens voor nodig, want je hebt gewoon gelijk gekregen:

Afbeelding
PHS

Re: Russische inval in Oekraïne

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten