Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4087
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Veel plezier met deze dan ;)
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

Ze was er natuurlijk weer als de kippen bij om er als een haantje-de-voorste op teevee lekker over te kakelen, en een knuppel in het hoenderhok te gooien. Maar ondertussen moest er nog een ei over gelegd worden, en na afloop kraaide er geen haan naar en ging iedereen met de kippen op stok.

Was het nu de kip of het ei?
Etienne
Donateur
Berichten: 7971
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Vandaag 19km gewandeld van Bergen op Zoom naar Huijbergen en aldaar overnacht ik in wijnvat op een camping en morgen ook weer ruim 23km naar Wuustwezel.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Overnachten in een wijnvat? Niets comfortabelers kunnen vinden voor na zo'n mooi lange wandeling? ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

En dan 's ochtends met een kater wakker worden :Y
VIRM
Berichten: 7697
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

isadora schreef: zo 27 feb 2022, 08:43 Zijn we nu al vergeten, dat obesitas tijdens corona veel slachtoffers eiste?
In de nodige reacties op internet lees ik dat de overheid daar actiever iets aan zou kunnen doen. Dan kan de helft van internet vervolgens mopperen dat dat betutteling is. Dan wordt er niets gedaan, zodat heel internet kan mopperen op stijgende zorgpremies.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7971
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Suus schreef: ma 28 feb 2022, 22:06 Overnachten in een wijnvat? Niets comfortabelers kunnen vinden voor na zo'n mooi lange wandeling? ;)
Dat wijnvat sliep wel best; maar het was wat frisjes omdat de deur niet helemaal goed afsloot.

Dat er vandaag 25km op de planning stond, was wel bekend. Maar de drie blaren achteraf waren minder (1x op de hiel links, 2x onder rechtervoet) leuk. :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Ik wil Hainje terug.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
TffpaA
Berichten: 3404
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TffpaA »

isadora schreef: zo 27 feb 2022, 08:43 Zijn we nu al vergeten, dat obesitas tijdens corona veel slachtoffers eiste?
Ik heb zelfs begrepen dat corona nóg meer slachtoffers heeft geëist. Maar ik moet mijn bronnen beschermen.
katvis
Berichten: 794
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Kan iemand mij vertellen waarom een ziekenhuisschip een VIP entree heeft?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39250
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Toch een wat onhandig moment om precies deze maand een aflopend energiecontract te hebben... wat een prijzen nu zeg. (En dan was het aanbod van m'n huidige leverancier nog tientallen euro's per maand voordeliger dan wat er nu op de vergelijkingssites wordt aangeboden).

Voor een kleinverbruiker zoals ik heeft de compensatie vanuit de overheid via de elektriciteitsrekening wel een komisch effect: de leveringskosten voor stroom zijn het komende jaar negatief :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Mijn stroomcontract verloopt half mei. Sinds 1 januari krijg ik geld toe op mijn beperkte stroomverbruik (in januari -4,63 verbruikt), maar het verlengingsaanbod (wat nogal duur was) is nu zelfs ingetrokken door de leverancier vanwege de oorlog :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39250
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ja duur is 't sowieso ja. Toen ik het mailtje kreeg dat ik kon verlengen was de ruimte waar het aanbod zou moeten staan in m'n account nog leeg, maar toen ik vandaag keek stond er dan wel een aanbod.
Gelijk dus maar even de kans gegrepen, want 91 euro per maand voor een jaar vast is echt niet slecht in vergelijk met de 110 euro per maand (en dat was notabene nog een half jaar variabel ook) die met mijn verbruik uit de prijsvergelijkers kwam. Ik kom van 51 euro echter...

De gasprijs is meer dan verdubbeld gewoon. Gelukkig maar dat ik niet gek veel gebruik en het weer ook meehelpt: met het zonnetje op de ramen was het voldoende opgewarmd in m'n appartementje om de hele avond de verwarming niet nodig te hebben. Dat heb ik nog niet vaak al in maart gehad, meestal in april pas ofzo.
En dat is toch wel waar het grote verbruik in zit, voor warm water en koken is het verbruik echt minimaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7971
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Sinds ik in mijn appartement woon is de verwarming nog maar één keer aangeweest, verder nog nooit. Volgens mijn slimme meter gebruik ik per maand slechts 2 m3 aan gas.
Als ik het koud krijg doe ik wel een vest aan en anders stoken de buren wel. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39250
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Tja dat geluk kan je ook hebben... ik zit op het einde van de gang naast het trappenhuis dus heb maar aan drie kanten buren (die ofwel weinig thuis zijn ofwel ook niet veel stoken).

Niet dat ik dan zo heel veel gebruik: ik zit grofweg op gemiddeld 1 m3 gas per dag en dat is dan voor verwarming, warm water én koken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21446
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Aangezien ik binnenkort mijn sleutel krijg, moet ik ook alvast kijken naar een energieleverancier. Het scheelt op zich wel dat ik geen gas heb, maar daar staat wel de maandelijkse huur van de warmtepomp tegenover. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6483
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Gelukkig loopt mijn contract nog ruim een jaar door. Veel thuis zijn is nu niet grappig qua stookkosten al maakt die zon veel goed met een groot raam op het zuiden.
dennistd
Berichten: 5562
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: do 03 mar 2022, 20:02 Toch een wat onhandig moment om precies deze maand een aflopend energiecontract te hebben... wat een prijzen nu zeg. (En dan was het aanbod van m'n huidige leverancier nog tientallen euro's per maand voordeliger dan wat er nu op de vergelijkingssites wordt aangeboden).

Voor een kleinverbruiker zoals ik heeft de compensatie vanuit de overheid via de elektriciteitsrekening wel een komisch effect: de leveringskosten voor stroom zijn het komende jaar negatief :p
Achteraf ben ik eigenlijk best wel goed uitgekomen met het faillissement van Welkom Energie (liep eigenlijk tot april): ik zit sinds januari voor 3 jaar bij Vattenfall tegen €0,24/kWh (doet er niets toe vanwege zonnepanelen) en €1,18/m3 *O*
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Is het op dit moment dan niet aantrekkelijker om je bestaande contract af te laten lopen en daarna het variabele tarief te betalen? Je met de huidige prijzen voor een jaar vastleggen vind ik ook nogal wat, al is het met de huidige omstandigheden sowieso koffiedik kijken. Tenzij je zoals Daniel natuurlijk een enigszins mooi voorstel krijgt.

Ik heb gelukkig nog een vast contract tot maart 2024. Normaal kies ik altijd voor een jaarcontract, maar het aanbod wat Greenchoice gaf was wel erg aantrekkelijk, nu ben ik wel heel blij met die keuze. Stroom voor €0,225/kWh en gas voor €0,739/m3, en dankzij de overheidscompensatie wordt mijn energiefactuur zelfs lager. *O*

Toevallig vandaag de meterstanden doorgegeven: afgelopen jaar ongeveer 100 kWh minder gebruikt, wel ongeveer 70m3 meer gas.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50966
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zijn dat de kale leveringskosten voor stroom? :shock:

Mijn contract uit 2019 is namelijk voor € 0,09991 per kWh in de normale uren en € 0,08157 per kWh in de daluren. Dan nog € 0,19890 vaste leverworsten per dag. En ik krijg 150 kWh per jaar gratis uit een eerder contract in 2016.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3495
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Dat is het kale tarief, zonder leverkosten en netbeheer.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5828
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door isadora »

Suus schreef: vr 04 mar 2022, 10:16 vaste leverworsten... :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5562
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Suus schreef: vr 04 mar 2022, 10:16 Zijn dat de kale leveringskosten voor stroom? :shock:
In mijn geval is het wel de totaalprijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6483
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Aanbod energiecontracten opgedroogd, 'de markt is totaal onvoorspelbaar' - https://nos.nl/l/2419888
Durashift
Berichten: 5698
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

dennistd schreef: vr 04 mar 2022, 02:47
Daniel schreef: do 03 mar 2022, 20:02 Toch een wat onhandig moment om precies deze maand een aflopend energiecontract te hebben... (..)
Achteraf ben ik eigenlijk best wel goed uitgekomen met het faillissement van Welkom Energie (liep eigenlijk tot april): ik zit sinds januari voor 3 jaar bij Vattenfall tegen €0,24/kWh (doet er niets toe vanwege zonnepanelen) en €1,18/m3 *O*
Heeft Vattenfall de Welkom Energie klanten overgenomen?
Mijn moeder zat bij Annode. € 67,00 per maand, 3 kamer appartement, 10 jaar oud. Zelfde gedonder eind november. Klanten zijn aan Gezinsenergie verkocht. Nou, dat was schrikken: voor 32 dagen energie uiteindelijk 380 euro moeten betalen. Grof schandaal is het. Tros Radar bericht er ook over.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... uari-2022/

Uiteindelijk nog, via GasLicht.com, een jaarcontract bij de Vattenfall voor 125 euro per maand kunnen afsluiten. Hopelijk komt dat een beetje uit, over een jaar gezien, qua stijgende energieprijzen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten