Treindiensten Nordrhein Westfalen
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik bescheur me om hoe serieus iedereen hier in een typfoutje tuint
Kéértijd, jongens (m/v/x)! Kéértijd!
Kéértijd, jongens (m/v/x)! Kéértijd!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vergeet inderdaad niet dat die RE 13 door drukke knooppunten als Mönchengladbach, Neuss, Düsseldorf, Wuppertal, Hagen en Hamm komt en Fernverkehr vrijwel altijd voor gaat bij vertragingen. Om nog maar te zwijgen over Venlo - Viersen dat grotendeels enkelsporig is.
Daarnaast is een vertraging in het ruhrgebiet oplopen vrij makkelijk, maar die er daar weer uit rijden is vaak vrij moeilijk aangezien je dan vaak al in of door paden van andere treinen gaat rijden
Daarnaast is een vertraging in het ruhrgebiet oplopen vrij makkelijk, maar die er daar weer uit rijden is vaak vrij moeilijk aangezien je dan vaak al in of door paden van andere treinen gaat rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De lijn Düsseldorf - Wuppertal is ook enkelsporig tussen Gruiten en Gerresheim
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat valt mee omdat er toch alleen RE4 en RE13 telkens met een trein per uur en richting rijden, langeafstandstreinen maar bij uitzondering en goederentreinen vanwege de helling bijna nooit.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik heb een paar weken geleden over een deel van het verdwenen stuk tussen Baal en Linnich gelopen. Daar ligt nog wel wat wat te identificeren is als spoorbouw, maar het geheel moet natuurlijk volkomen nieuw worden aangelegd.ICE11 schreef: ↑do 10 mar 2022, 19:44 Zoals het Aachener Verkehrsverbund op Facebook meldt, heeft de deelstaat NRW de voorwaarden geschapen om de verlenging van de Rurtalbahn van het huidige eindpunt Linnich naar het aan de spoorlijn Aachen-Mönchengladbach gelegen station van Baal te realiseren. De laatste treinen op dit traject reden exact 50 jaar geleden, 1972:
https://www.facebook.com/avv.dialog/pho ... 436178039/
En dan noemen ze dat een belangrijk spoorproject. Ik ben volkomen voor meer spoor, maar om dit nu belangrijk te noemen? Dan denk ik dat verdubbeling van Venlo - Dülken van groter belang is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
De reactivering van Linnich-Baal zal de verbinding van de regio Jülich/Düren in richting de Kreis Heinsberg en Mönchengladbach per OV aanzienlijk verbeteren.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Sterke verkeersvraag dus tussen deze metropolen?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ik denk stiekem nog wel meer dan de grensboemmel tussen Viersen en Venlo.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ach met de snelbus tussen Linnich en Baal is het ook maar 12 minuten en met de reguliere bus die via Körrenzig rijdt 17 min.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je bedoelt Aken ipv Keulen?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat ook. Maar die nieuwe route gaat precies tussen beide plaatsen door.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Het is vooral iets voor forenzen. En de snelbus rijdt ook alleen vanuit Linnich naar Baal. Dus voor diegene die van Jülich, Düren of de ertussen geliggen dorpen naar Mönchengladbach wil is het een flinke verbetering omdat het OV voor hun tot nu toe geen alternatief is.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Je bedoelt van Düren naar Duisburg of zo? Dan kun je toch ook doorgaande treinen via Horrem en Grevenbroich inleggen dan een verbinding met een overstap in Baal aan te bieden? En erg snel zal het niet zijn, Düren - Duisburg is nu 1:19 met de RE zonder overstappen. Via Jülich en Mönchengladbach zal het minstens een half uur langer duren.
Ik zie daar niet meer dan een regionale functie.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Op Wikipedia staat een artikel met een kaartje:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn ... _-_Dalheim
Om eerlijk te zijn: de grote toegevoegde waarde van het plan zie ik ook niet echt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn ... _-_Dalheim
Om eerlijk te zijn: de grote toegevoegde waarde van het plan zie ik ook niet echt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
En later dus naar Eindhoven, en ook hier wordt weer gesproken over toekomstige verlenging via Enschede naar Zwolle. Toch prettig dat de Nederlandse CTA's tegenwoordig tussenstations groot kunnen weergeven. Je zou hier haast twee tussenstations willen tonen. Het lijkt me het handigst om op Eindhoven "Düsseldorf -> Zwolle" en op Zwolle en Enschede "Münster -> Eindhoven" op de borden te zetten.dennistd schreef: ↑za 12 mar 2022, 02:06 De RE13 Venlo-Hamm wordt mogelijk vanaf december doorgetrokken naar Münster. [...]: http://www.asm-muenster.de/front_conten ... 941&lang=1
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Levert dat niet juist verwarring op voor de reizigers. Je moet oppassen dat mensen met hun ov-chipkaart zonder weten in een Duitse trein stappen en dan bij Hagen als zwartrijder uit de trein worden gehaald.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Vannacht stopt de eerste RE aan het nieuwe perron voor regionale treinen in Düsseldorf-Bilk: https://rp-online.de/nrw/staedte/duesse ... d-67236635
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Dat is toch dat station met die overdekte winkelcentrum ernaast?
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nouja, stations met winkelcentra ernaast zijn er meerdere.... Ik denk je bedoelt de Düsseldorf Arkaden!
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Ja, de Arkaden. Daar heb je er veel van in Duitsland. En altijd bij een station.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Naast IC 34 van Dortmund naar Siegen (en verder) zal er vanaf augustus ook nog een aanvullende RE 34 gaan rijden van Dortmund naar Siegen. Dit vanwege afsluiting van een deel van de A45. De RE 16 rijdt dan alleen nog Essen - Iserlohn. NWL is tegelijkertijd bezig de nahverkehrstickets ook geldig te krijgen tussen Letmathe en Dortmund Hbf.
Daarnaast zal naar verwachting in 2023 ook een RE 55 gaan rijden van Dortmund naar Lüdenscheid
https://sitzungsdienst.kdz-ws.net/gkz97 ... h_SPNV.pdf
Daarnaast zal naar verwachting in 2023 ook een RE 55 gaan rijden van Dortmund naar Lüdenscheid
https://sitzungsdienst.kdz-ws.net/gkz97 ... h_SPNV.pdf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Volgens DSO rijdt vanaf vandaag voor rond drie weken de 111 074 in de "Touristik"-kleuren met Dostos op de RB48 tussen Wuppertal en Bonn.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nieuwe CAF Civity batterijtreinen (45m en 55m) voor Niederrhein/Münsterland
RE 10 Kleve - Geldern - Krefeld - Düsseldorf (Niers-Express)
RE 14 Essen - Bottrop - Dorsten - Borken / Coesfeld (Emscher-Münsterland-Express)
RE 44 Kamp-Lintfort - Moers - Duisburg - Oberhausen - Bottrop (Fossa-Emscher-Express)
RB 31 Xanten - Moers - Duisburg (Der Niederrheiner)
RB 36 Oberhausen - Duisburg-Ruhrort (Ruhrort-Bahn)
RB 37 Geldern - Krefeld - Neuss (Niers-Erft-Bahn)
RB 43 Dortmund - Herne - Dorsten (Emschertal-Bahn)
Die Betriebsaufnahme auf den Linien RE 44, RB 31 und RB 36 erfolgt im Dezember 2025, die übrigen Linien folgen sukzessive bis Dezember 2028.
Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen
Nieuwe treindiensten in NRW vanaf december 2022: De RB37 "Niers-Erft-Bahn" zal op weekdagen een uurdienst tussen Krefeld en Neuss rijden en de RE47 "Düssel-Wupper-Express" dagelijks een uurdienst tussen Düsseldorf en Remscheid-Lennep. Vanaf juni 2023 komt dan nog de "Vest-Ruhr-Express" RE41 tussen Haltern en Bochum.
Bron: https://www.vrr.de/de/presse/unwetterer ... alverkehr/ (en dan bijna aan het einde)
Bron: https://www.vrr.de/de/presse/unwetterer ... alverkehr/ (en dan bijna aan het einde)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten