Die lijnnummers stonden er volgens mij al in toen de tram weer ging rijden na het verlagen van de haltes.rm7 schreef: ↑vr 25 feb 2022, 14:07Uov heeft lijn 20 & 21 al toegevoegd aan de website, zonder dienstregeling trouwens.
https://www.u-ov.info/lijn/QBUZZ/u020/1 en https://www.u-ov.info/lijn/QBUZZ/u021/1
Concessie Regio Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Pascal1998
- Berichten: 682
- Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Nee, dit zijn echt nieuwe pagina’s, heb vorige week nog de zoektool gebruikt en toen herkende de website de lijnen niet, nu wel. Ook de 99 is te vinden in die zoektool, het gaat hier dus echt om nieuwe pagina’s
Instagram: https://www.instagram.com/ovspotter_pascal/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Toen de tram weer ging rijden na verlaging van de haltes herkende de website ze ook. Maar lijn 21 en 22 zitten verder nog geheel niet in de KV1-data dus eigenlijk betekend het gewoon helemaal niets dat ze nu op de website te vinden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Door uitval rijden in de provincie Utrecht veel minder elektrische bussen dan afgesproken
UTRECHT - Het gaat niet goed met de inzet van elektrische bussen in de provincie Utrecht. Dat blijkt uit gegevens die RTV Utrecht heeft opgevraagd bij het provinciebestuur. Veel elektrische bussen vallen uit door storingen. Op sommige lijnen moeten in de winter de elektrische bussen massaal worden vervangen door exemplaren op diesel. Het slechtst doet lijn 73 Maarssen – Zeist het, in november vorig jaar reed slechts 20 procent van de bussen op die lijn elektrisch, terwijl hij eigenlijk 100 procent elektrisch moet worden uitgevoerd.
Het busvervoer in de provincie Utrecht wordt voor het grootste gedeelte verzorgd door U-OV. Dat bedrijf had in 2021 tien lijnen waarop elektrische bussen zouden moeten rijden. Het bedrijf heeft een prestatieafspraak met de provincie, die opdrachtgever is. In die afspraak staat dat 93 procent van de ritten moet worden uitgevoerd met elektrische bussen. Maar U-OV haalt die norm bij lange na niet. Alleen op lijn 8, die loopt van de Utrechtse wijk Lunetten, via Utrecht Centraal naar het Wilhelminapark haalt U-OV op jaarbasis de norm van 93 procent.
Lees verder
Vraag me toch af, wat had er dan voor elektrisch geleed op 73 moeten rijden? En elektrische bussen op 41?
UTRECHT - Het gaat niet goed met de inzet van elektrische bussen in de provincie Utrecht. Dat blijkt uit gegevens die RTV Utrecht heeft opgevraagd bij het provinciebestuur. Veel elektrische bussen vallen uit door storingen. Op sommige lijnen moeten in de winter de elektrische bussen massaal worden vervangen door exemplaren op diesel. Het slechtst doet lijn 73 Maarssen – Zeist het, in november vorig jaar reed slechts 20 procent van de bussen op die lijn elektrisch, terwijl hij eigenlijk 100 procent elektrisch moet worden uitgevoerd.
Het busvervoer in de provincie Utrecht wordt voor het grootste gedeelte verzorgd door U-OV. Dat bedrijf had in 2021 tien lijnen waarop elektrische bussen zouden moeten rijden. Het bedrijf heeft een prestatieafspraak met de provincie, die opdrachtgever is. In die afspraak staat dat 93 procent van de ritten moet worden uitgevoerd met elektrische bussen. Maar U-OV haalt die norm bij lange na niet. Alleen op lijn 8, die loopt van de Utrechtse wijk Lunetten, via Utrecht Centraal naar het Wilhelminapark haalt U-OV op jaarbasis de norm van 93 procent.
Lees verder
Vraag me toch af, wat had er dan voor elektrisch geleed op 73 moeten rijden? En elektrische bussen op 41?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik snap het artikel ook niet helemaal: er zijn geen electrische bussen voor de gelede dienst, en op veel momenten wil je helemaal niet beginnen aan 12m-bussen op lijn 73 (regelmatig is het ding gewoon vol, zelfs op zaterdag- en zondagmiddag). Maar in de afgelopen maanden is er onderhoud geweest aan de Ebusco's, waardoor de ritten die wél elektrisch gereden konden worden dat ook niet altijd deden. Misschien wordt dat bedoeld?
Re: Concessie Regio Utrecht
Die rijden bijna evenveel niet als wel. Nu zijn er volgens Busposities 3 die minstens 25 dagen niet hebben gereden en in de herfst gold dat op een zeker moment voor alle 7 BYD's.Het artikel schreef:Ook in de regio Amersfoort rijden op een aantal stadslijnen elektrische bussen. Het zijn er zeven en ze zijn van het merk BYD. De Provincie Utrecht zegt niet te beschikken over de uitvalcijfers van deze bussen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Zijn er door de vakantiedienst niet sowieso minder BYD-omlopen momenteel? Er is wel meer materieel gehusseld bij Syntus nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Regio Utrecht
Utrecht Venuslaan en Rubenslaan (tussen CS en Galgenwaard) wordt bediend door zowel lijn 6 als 41. Is die dubbele bediening nodig, gelet op de reizigersaantallen? Temeer omdat Galgenwaard ook het eindpunt is van lijn 6?
Re: Concessie Regio Utrecht
Naar mijn ervaring met lijn 12 toen deze nog bestond zorgden het IBB en Sterrenwijk altijd nog voor behoorlijke reizigersaantallen, de halte Diakonessenhuis-Zuid is sindsdien ook nog toegevoegd. Ik denk dat men bij Qbuzz echt wel weet wat men doet met de lijnvoering daar.
Re: Concessie Regio Utrecht
Lijn 6 is daar zeker nodig ja, temeer ook omdat lijn 41 anders te druk wordt met stadsverkeer op een lijn die al met 15m-bussen helemaal naar Wijk bij Duurstede rijdt.
Re: Concessie Regio Utrecht
De 6 is daar inderdaad heen verlengd toen de tram ging rijden, omdat lijn 41 anders te druk zou worden met stadsvervoer zonder bus 12. Wat men wel zou kunnen overwegen is lijn 41 een sneldienst geven op dat traject, maar de meeste haltes wil je alsnog aandoen: Galgenwaard voor de overstap naar de campus, Diakonessenhuis-Zuid voor het ziekenhuis en Vaartsche Rijn voor het station. Dan zou lijn 41 dus alleen IBB en Sterrenwijk overslaan, en die gewonnen minuut is de verwarring van verschillende patronen niet waard.
請勿靠近車門
Re: Concessie Regio Utrecht
En of dat het nodig is: het ROC bij Vaartsche Rijn, HKU en Kromme Rijncollege bij de IBB-laan, plus nog de nodige werknemers in de Kromhoutkazerne.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Regio Utrecht
Het is natuurlijk ook niet voor niks dat lijn 6 zelfs nog extra spitsritten op dat traject rijdt (alleen nu even niet door de uitdunning wegens personeelsgebrek)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik heb een nog creatiever idee: we kunnen ook lijn 41 ze in de spits over laten slaan, dan noemen we die 41s. Op dat moment rijdt lijn 42 tussen CS en Galgenwaard om de tussengelegen haltes te bedienen. Tussen de spitsen rijdt de 41s als 41 en stopt gewoon op alle haltes, en lijn 42 hoeft niet te rijden. Dan laten we lijn 41 s avonds helemaal niet meer rijden. Om de haltes tussen Utrecht en Galgenwaard toch te bedienen rijdt lijn 42 ook dan. Maar dan rijdt lijn 42 op verschillende momenten op de dag, dat is gek. Dus dan noemen we lijn 42 in de spits lijn 242. Ik zie alleen maar voordelen.Cas schreef: ↑wo 23 mar 2022, 11:07 De 6 is daar inderdaad heen verlengd toen de tram ging rijden, omdat lijn 41 anders te druk zou worden met stadsvervoer zonder bus 12. Wat men wel zou kunnen overwegen is lijn 41 een sneldienst geven op dat traject, maar de meeste haltes wil je alsnog aandoen: Galgenwaard voor de overstap naar de campus, Diakonessenhuis-Zuid voor het ziekenhuis en Vaartsche Rijn voor het station. Dan zou lijn 41 dus alleen IBB en Sterrenwijk overslaan, en die gewonnen minuut is de verwarring van verschillende patronen niet waard.
Maar serieus: ja, dat is nodig. Al sinds 1995 reed er een aparte spitsbus, puur voor dit traject. In de spits in ieder geval de laatste jaren 8x/uur.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessie Regio Utrecht
De ritten van lijn 42 kun je beter laten rijden als een verlenging van lijn 6, zoals lijn 6 al deed tot 3 januari 2022.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik denk dat het logischer is om gewoon lijn 6 en 41 te houden, in plaats van 41, 41s, 42 en 242.
Re: Concessie Regio Utrecht
Ik ga ervan uit dat Jonkervoort sarcastisch was, alhoewel het nog erg bekend klonk uit de GVU-tijd.
Re: Concessie Regio Utrecht
, dat was zó chaotisch toen met die gekke 13/213 combi.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Op deze locatie staan al zeker een week minimaal drie 18m-Hess'en. Geen idee of het steeds dezelfde zijn, gezien er geen recente inzet is is dat wel aannemelijk.
Rond deze loods staat wel eens vaker materieel, vooral van Pouw, maar deze bussen zijn toch gewoon van Qbuzz zelf? Wat zijn de plannen met deze voertuigen?
Rond deze loods staat wel eens vaker materieel, vooral van Pouw, maar deze bussen zijn toch gewoon van Qbuzz zelf? Wat zijn de plannen met deze voertuigen?
Re: Concessie Regio Utrecht
Voor zover ik weet heeft Qbuzz geen 18 meter Hess'en.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Regio Utrecht
Als er drie Hess'en staan, dan wisselen ze niet. Er zijn maar drie Hess'en. Wat ik begreep is dat die uit dienst zijn. Gezien ze een ZZ kenteken hebben, zullen ze ook niet zo snel ergens anders gaan rijden gezien ze een ontheffing moeten hebben.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Concessie Regio Utrecht
Maar dan zijn het dubbelgelede Hessen, en die zijn langer dan 18 meter; vandaar ook dat ZZ-kenteken...
F.k.a. Bollenstad
Re: Concessie Regio Utrecht
Het zijn inderdaad dubbelgeledes, excuses voor de verwarring.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Regio Utrecht
Ineens zie ik Pouws Tribus 4385 weer op de dienst na 2 jaar, is dit weer echt dat busje of is het systeem in een ander busje verplaatst, want ik dacht dat de 4385 naar Tcr was gegaan met nummer 1178.
Re: Concessie Regio Utrecht
Het is een ander voertuig, want de 752 rijdt nu in HWGO.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten