regenmaker schreef: ↑di 22 mar 2022, 07:14
Beetje raar om wel uitlopers maar geen afwijkende stoppatronen op te nemen. Ik zie daar weinig verschil tussen als ze maar enkele malen worden bediend.
Ben het met je eens dat het misschien niet heel consequent is, maar ik zie ook geen handige oplossing.
Als je alle tussenstops gaat opnemen komen ze bijvoorbeeld ook terecht bij de stationsbedieningen (i.e.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Elst/Bediening ). Ik hoef (dat is dus mijn mening) niet te zien dat de serie 3000 (Nijmegen - Den Helder) al tig jaar te Elst stopt, ook al gaat het in de meeste gevallen maar om één rit 's ochtends vroeg en een enkele rit 's avonds laat. Als je dat al wil vermelden kan het prima ook bij de opmerkingen op de pagina (niet in de infobox, dan wordt die veel te vol).
Met uitlopers gaat de wiki trouwens ook niet heel consequent om. Kijk maar naar de serie 800 (
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trei ... 800_(2022) ): in de inleidende tekst staat dat deze tussen Alkmaar en Maastricht rijdt, in de infobox tussen Schagen en Maastricht en in de routestrip tussen Den Helder en Maastricht.
Sommige oude treinseries hadden soms uitlopers op drie of vier trajecten. De meeste daarvan heb ik, als ik ze überhaupt al allemaal gespot heb, alleen bij de opmerkingen neergezet. Een notoire uitzondering is natuurlijk de oude serie 3500, die meer uitzondering dan standaard was:
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Trei ... 1991/1992) . Daarnaast stopten veel oude treinseries aan het begin van de ochtendspits zo'n beetje op alle stations, dus als je dat volledig zou maken (en wie gaat dat doen?) kun je van die treinseries beter alle tussengelegen stations altijd weergeven.