Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Je spaart tijd uit omdat je, na het sluiten van alle andere deuren, niet nog driemaal moet checken voordat je je eigen deur kunt sluiten. De machinistendeur is immers geen passagiersdeur, de deur van waaruit de HC het vertrekproces uitvoert is dat wel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij het sluiten door een conducteur is het proces fluiten - kijken - deuren sluiten - kijken of alle deuren dicht zijn - deur bij conducteur sluiten - groene lamp gaat branden - trein gaat rijden. Als een machinist dit doet vervalt het sluiten van de deur bij de conducteur, en de machinist weet ook beter wanneer de groene lamp gaat branden dus de reactietijd daarop is ook korter.
Re: Kort Nederlands nieuws
Voordat de rechter beslist op de vordering, zal de NS eerst kosten moeten maken aan de eigen rechtsbijstand. Als de NS de zaak wint, moet de verliezer (de zwartrijder) de kosten van de rechtsbijstand betalen. De verliezer hoeft echter niet de werkelijke kosten van de rechtsbijstand betalen (behoudens uitzonderingen, maar die spelen hier niet), maar een forfaitair tarief - het liquidatietarief. Dat forfaitaire tarief is vrijwel altijd een stuk lager dan de werkelijke kosten.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik overhoorde vanavond in de trein terug een gesprek tussen twee conducteurs die het hierover hadden. Volgens de een zou de NS het probleem rond de bevoegdheid gaan oplossen door conducteurs een mobiel pinapparaat mee te geven. Reizigers worden dan verzocht meteen de rit plus boete te betalen. Weigert de reiziger af te rekenen, dan moet V&S erbij worden gehaald om proces-verbaal op te maken.
Uiteraard hoort hierbij een hele grote disclaimer: ik weet niet in hoeverre deze informatie betrouwbaar is, het kan kantinepraat zijn die vervolgens door jan en alleman wordt nagepraat. Dat dit verhaal juridisch gezien hout snijdt, is echter een aanwijzing dat de informatie kan kloppen.
Re: Kort Nederlands nieuws
Een combibon mag een HC niet meer schrijven als die geen BOA heeft. Een uitstel van betaling mag echter wel uitgeschreven worden door een persoon zonder BOA bevoegdheid. De taken die de HC heeft worden dan uitgevoerd onder de bevoegdheid van toezichthouder.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar er hoeft geen bon meer geschreven te worden als de reiziger al bij de conducteur afrekent
Als het verhaal van de conducteurs klopt, dan gaan we soort van terug naar de situatie dat je bij de conducteur een kaartje kan kopen. Beetje duur kaartje, dat wel.
Als het verhaal van de conducteurs klopt, dan gaan we soort van terug naar de situatie dat je bij de conducteur een kaartje kan kopen. Beetje duur kaartje, dat wel.
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik zie de 1000 zelfs volgende week alweer in de Reisplanner. (Niet dat ik er iets aan heb overigens, want de 5000 geeft precies een 0-minuten-overstap.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar hij kan niet meer je legitimatiebewijs vorderen toch?
Re: Kort Nederlands nieuws
Jawel,in zijn rol als toezichthouder.
Re: Kort Nederlands nieuws
Maar hij kan er geen pv meer voor schrijven als je hem weigert te tonen. Voor elk geval moet er dus V&S bij gehaald worden. Buiten het feit dat dat natuurlijk gigantisch veel tijd kost zijn die ook lang niet overal aanwezig.
Re: Kort Nederlands nieuws
Klopt,vandaar dat veel HC's dan ook een mogelijke discussie uit de weg gaan
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat weet je nu al? Knap, zo'n voorspellende gave...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Kort Nederlands nieuws
De posttrein is terug van weggeweest! Nou ja, één trailer per week die vanaf Coevorden naar Oslo gaat, maar het is een begin natuurlijk: https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... spoor.html
Re: Kort Nederlands nieuws
wat denk je zelf?
heb het over nu,hoe de HC's nu vaak reageren
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is allemaal nogal voorbarig, al conclusies trekken op basis van je eigen 'veronderstelling', RobertT.
Re: Kort Nederlands nieuws
Per 2 april extra treinen tussen Haarlem en Zandvoort aan Zee in de weekenden en op vakantiedagen: https://www.treinenweb.nl/nieuws/9382/n ... voort.html
Beetje vreemd dat de NS extra treinen gaat rijden terwijl de dienstregeling op een paar trajecten nog is afgeschaald, maar het wordt gewaardeerd.
Beetje vreemd dat de NS extra treinen gaat rijden terwijl de dienstregeling op een paar trajecten nog is afgeschaald, maar het wordt gewaardeerd.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is gewoon het wijzigingsblad van april zoals elk jaar, dat overigens pas op 11 april ingaat en niet 2 april dus die datum lijkt niet te kloppen (reisplanner toont ook geen extra treinen op die dag). Vorig jaar werd de s25400 serie overigens standaard opgeheven als het geen strandweer is.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wordt niks over de brandstof voor die koeler geschreven.. zal toch op z'n minst HVO moeten zijn...dennistd schreef: ↑za 26 mar 2022, 00:10 De posttrein is terug van weggeweest! Nou ja, één trailer per week die vanaf Coevorden naar Oslo gaat, maar het is een begin natuurlijk: https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... spoor.html
Zal deze PostNL trailer nu werkelijk gebruikt zijn voor de reis of slechts voor de foto?
PostNL schrijft namelijk dat ze voor het internationale vervoer gebruik maken van commerciële vervoerders. Natuurlijk kunnen die gebruik maken van PostNL materieel (wat vermoedelijk ook eigendom is van een financieringspartij / trailerverhuurder).
Maar, als je toch naar Noorse Post moet.. dan schakel je toch gewoon even met Bring hier in NL?
https://www.bring.nl/bestemmingen/transport-noorwegen
Wat zal de retourvracht zijn? Duurzaam papier of hout? (beetje lastig met zo'n standaard trailer..) of post van Noorwegen naar NL?
Re: Kort Nederlands nieuws
Marjan Rintel, nog altijd in functie als president-directeur van NS, blijkt nu één van de twee favorieten om hoogste baas van KLM te worden... Over pikante carrièreswitches gesproken
Re: Kort Nederlands nieuws
Niet geheel vreemd: voordat ze naar de NS kwam, werkte ze in de luchtvaart (KLM en Schiphol).
Alleen meestal geen goed teken voor een bedrijf als de directeur na al anderhalf jaar aan het zoeken is naar een andere baan.
Alleen meestal geen goed teken voor een bedrijf als de directeur na al anderhalf jaar aan het zoeken is naar een andere baan.
Re: Kort Nederlands nieuws
Goed punt PHS. Hebben directeuren bij NS doorgaans niet een wat langere zittingstermijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik verwacht niet dat Marjan Rintel zelf op zoek is naar een nieuwe baan, waarschijnlijk is ze er voor benaderd door een head hunter. En in het contract zijn vast wel mogelijkheden om na anderhalf jaar te stoppen, al dan niet met een flinke afkoopsom of iets dergelijks.
Re: Kort Nederlands nieuws
Of haar is gevraagd om te vertrekken als men niet tevreden is over haar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten