OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Waarschijnlijk omdat er maar beperkt over nagedacht is. Er is één probleem geconstateerd (dat in Amersfoort) en dat is met een paardenmiddel opgelost.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vooral dat; Amersfoort is een veelgebruikte overstaplocatie waar het veelvuldig mis is gegaan in het verleden.
Ooit, lang geleden, stond er bij alleen die overstap op IC Berlijn richting Duitsland in het rood een waarschuwing bij voor internationale reizigers, dat deze overstap sterk werd afgeraden. Ik vermoed dat die weinig uithaalde, want die staat er al heel lang niet meer.
Dit soort opmerkingen motiveert niet om dingen uit te leggen. Als het toch allemaal maar kut is, dan blijft het na een uitleg ook kut, dus dan kun je het beter ook niet uitleggen. Verloren moeite.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja, dat zou logisch zijn, maar weet je wat het gekke is: het is nu precies andersom
Als je bij NS International of DB een reis naar Berlijn gaat boeken krijg je wél die overstap van 5 minuten in Amersfoort.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Point taken. Laat ik het anders verwoorden: Er is één probleem geconstateerd (dat in Amersfoort) en dat is met een paardenmiddel opgelost. Het enige dat ik daarmee bedoel is dat de oplossing ook neveneffecten heeft (ongewenste - neem ik aan). Ik wil daarmee niet per se beweren dat men maar wat doet, al is dat wel een beeld dat kan ontstaan.
Ik waardeer de uitleg, laat daar geen misverstand over bestaan! Maar ook na die uitleg frons ik mijn wenkbrauwen - op basis van die uitleg! - bij de gekozen oplossing. Misschien is er wel goed over nagedacht maar heeft men bewust voor iets suboptimaals gekozen, omdat dat het enige haalbare was. En is ook over Amsterdam nagedacht, met de conclusie dat niets hoefde te gebeuren. Het eerste deel van mijn opmerking neem ik dus terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het lijkt me een mooie zaak voor Inspecteur Doorgeefluik voor wanneer hij weer terug is.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat is wel heel bizar. Want internationale treinen plan en boek bij NS International of DB en niet op NS.nl
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Je zou er zelfs nog voor kunnen kiezen om de Berlijntreinen twee nummers mee te geven: een binnenlandse trein tot Hengelo en een internationale trein zonder instappers in Nederland ri Duitsland. Die laatste kan dan los extra overstaptijd gegeven worden, ook in Amsterdam en Deventer.
-
- Donateur
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Resulteert dat dan niet in waardeloze adviezen met een 6 minuten overstap in Deventer van het binnenlandse treinnumer op het buitenlandse treinnumer op hetzelfde perron?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Niet als je de minimale overstap op 10 minuten zet.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat kan het NS reisinfo systeem niet aan.Z2N schreef: ↑wo 23 mar 2022, 19:42 Je zou er zelfs nog voor kunnen kiezen om de Berlijntreinen twee nummers mee te geven: een binnenlandse trein tot Hengelo en een internationale trein zonder instappers in Nederland ri Duitsland. Die laatste kan dan los extra overstaptijd gegeven worden, ook in Amsterdam en Deventer.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Daar kunnen we dan inderdaad al geen materieel aan hangen waardoor het intern lijkt alsof die trein niet rijdt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De wondere wereld van de techniek: dat wat elke andere treinmaatschappij in Europa gewoon kan is bij NS door overijverigheid geen optie. Zelfs de Fransen doen dit beter, en die doen vrijwel niets beter dan NS.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op OVinfo staat om een of andere reden een mededeling over de formule 1 bij lijn 356
Laatst gewijzigd door sirvinniei op vr 25 mar 2022, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Je kan klanten nooit vroeg genoeg informeren, toch
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Wilde vanmorgen een DRIS-melding doen, maar hoop sindsdien maar dat dat nooit voor de gene ri. CS (ten westen van Amersfoort, De Kei) nodig is... Oostelijke richting en richting Leusden is immers dezelfde kant op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zou de O niet kunnen staan voor Overig ipv Oostelijk?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee want overige richtingen zou dan op twee haltes slaan aan weerszijden van de weg die beide een DRIS hebben. Er gaan weliswaar twee lijnen van De Kei richting Leusden, maar aan die kant stoppen meer lijnen die ergens anders heen gaan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Onderweg tussen Schiphol en Amersfoort zat ik eens in de vertrektijden van stations aan weerszijden van het traject te kijken wat nu de gevolgen van de defecte trein tussen Weesp en Naarden-Bussum waren. En toen kwam ik deze tegen...
In Amersfoort geen los Duits rijtuig aangetroffen, dus geen idee wat NS met die melding bij de trein wilde zeggen
In Amersfoort geen los Duits rijtuig aangetroffen, dus geen idee wat NS met die melding bij de trein wilde zeggen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die trein had de 1739 op sleeptouw.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zie het nu op treinposities ja, maar die heeft men vast niet in 1 minuut afgekoppeld in Amersfoort (en daar hing ook geen 1700 rond een half uur later)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
9292 kan niet zo goed omgaan met het verzetten van de tijd... Dat de aankomsttijd later is snap ik, maar de reistijd is ook gewoon 1:04u
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Waarom laat Google Maps me in Utrecht bij een overstap van de trein op buslijn 3 naar de halte Daalsesingel lopen?
Kent hij CS Centrumzijde niet? De loopafstand is volgens Google ook slechts twee minuten.
Kent hij CS Centrumzijde niet? De loopafstand is volgens Google ook slechts twee minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Google Maps kent zelfs de individuele haltes van het busstation.
Maar ook als je als vertrekpunt "Utrecht, CS Centrumzijde (Perron A2)" opgeeft, mag je eerst lopen naar de Daalsesingel en daar in lijn 3 stappen.
Die 2 minuten kan overigens best kloppen maar is dan wel gerekend vanaf de uitgang (Noordertunnel) van het station.
Maar ook als je als vertrekpunt "Utrecht, CS Centrumzijde (Perron A2)" opgeeft, mag je eerst lopen naar de Daalsesingel en daar in lijn 3 stappen.
Die 2 minuten kan overigens best kloppen maar is dan wel gerekend vanaf de uitgang (Noordertunnel) van het station.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De loopafstand naar beide haltes is gelijk, dus dan kiest Google de halte waar je de meeste speling in je overstap hebt. De bus doet er volgens Google drie minuten over om van CS Centrumzijde naar halte Daalsesingel te rijden, dus heb je op die laatste halte 3 minuten meer speling.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Maar vanuit de trein is CS Centrumzijde toch echt veel dichterbij.
Als het niet tegenzit, heb ik vanuit de richting Rotterdam een overstap van 4 minuten.
Als het niet tegenzit, heb ik vanuit de richting Rotterdam een overstap van 4 minuten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten