Waarschijnlijk gehuurd voor een (dag)tocht? Bussen zijn daar uitermate voor geschikt, beter nog dan voor OV vervoer. Deze Futura’s zijn bij mijn weten in touringcar uitvoering. Meen dat de directeur van CXX eens gezegd heeft, dat deze bussen dan makkelijker zijn door te verkopen.
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Van Heugten heeft dus kennelijk ook vrij spel om die dingen elders in te zetten.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Sinds wanneer zijn die bussen dan van Van Heugten? Wel leuk dat een bus bedrijf uit de Haagse regio die rond Amsterdam en Haarlem een busdienst verzorgd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8745
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Voor zover ik weet zijn de chauffeurs die op de lijnen 271 en 346 rijden van Van Heugten, maar is het materieel toch echt in bezit van Connexxion.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er is al vaker zo'n dubbeldekker (ver) buiten de regio geweest. Heb al fotos gezien bij de Eiffeltoren en de Brandenburger Tor. Toen reed TCR er nog mee. Een paar van die bussen is voorzien van toilet.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Weet iemand waarom er al een paar dagen pendeldiensten bij ouderkerkerlaan staan?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijkt me naar de Emorgohal te zijn. Daar iets te doen?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja examen/tentamen week voor studenten van het VU.bartjemestrom schreef: ↑vr 01 apr 2022, 09:06 Lijkt me naar de Emorgohal te zijn. Daar iets te doen?
Pendelbussen:
Naast de mogelijkheden van het gebruik van het openbaar vervoer, fiets en parkeergelegenheid, zullen als extra dienstverlening pendelbussen worden ingezet vanaf tramstation Ouderkerkerlaan/Bushalte aan de Groenelaan tot aan de Emergohal.
Bij tramstation Ouderkerkerlaan kan worden ingestapt in de pendelbussen.
Door middel van een aanwezige suppoost én bewegwijzering zal deze halte duidelijk worden aangegeven.
Op onderstaande dagen zullen er tussen de genoemde tijden elke 7 tot 10 minuten pendelbussen rijden:
Ma 28-03 Di 29-03 Wo 30-03 Do 31-03 Vr 01-04
Vandaag dus de laatste dag…..
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nee. Die bussen zijn eigendom van een leasemaatschappij. Ik weet niet wie, na het faillissement van TCR, de leasehouder is (en of TCR dat voor 2020 wel was).
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Laatste dag van De Capacity's en waarschijnlijk ook De meeste Citaros en ivecos.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vandaag reden er in ieder geval nog genoeg rond. Jammer van de mooie Capacity bussen. Vanaf morgen dan de VDL bussen met laden op Getsewoud?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanaf overmorgen toch?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja vanaf zondagochtend 3-4-22 4:30.
De Capacity's gaan er in de loop van de avond uit. Ben benieuwd wat ze met de nachtdienst doen misschien gaan die al met de VDL rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het werd een pagina terug al genoemd, maar nu is het ook bevestigd door Connexxion zelf: lijnen 300 en 356 rijden tijdens de GP dit jaar door naar Zandvoort. Je kunt alvast een dagkaart kopen: https://www.connexxion.nl/nl/landelijke ... grand-prix
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
15 dubbeldekkers, die op lijn 346 rijden zullen nog dit jaar omgebouwd worden om op biodiesel te kunnen rijden:
Vervoerregio op koers met volledig uitstootvrij OV in 2025
Het gebied ten zuiden van Amsterdam, concessiegebied Amstelland-Meerlanden is als eerste grote OV-concessie in de Randstad grotendeels ‘zero emissie’. Met de ingebruikname van 106 elektrische bussen door Connexxion is het wagenpark van de openbaar vervoer concessie nagenoeg uitstootvrij. 15 dubbeldekker bussen worden dit jaar nog omgebouwd om op biodiesel, zoals afgewerkt frituurvet, te rijden. (……..)
Bron: https://vervoerregio.nl/artikel/2022040 ... tvrij-ov-i
Vervoerregio op koers met volledig uitstootvrij OV in 2025
Het gebied ten zuiden van Amsterdam, concessiegebied Amstelland-Meerlanden is als eerste grote OV-concessie in de Randstad grotendeels ‘zero emissie’. Met de ingebruikname van 106 elektrische bussen door Connexxion is het wagenpark van de openbaar vervoer concessie nagenoeg uitstootvrij. 15 dubbeldekker bussen worden dit jaar nog omgebouwd om op biodiesel, zoals afgewerkt frituurvet, te rijden. (……..)
Bron: https://vervoerregio.nl/artikel/2022040 ... tvrij-ov-i
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wordt het dan twee en een half jaartjes frituurvet en vervolgens de deur uit of redeneert men dat als er geen fossiele koolstof in de atmosfeer geïntroduceert wordt het ook wel voor zero-emissie door mag?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Vanaf 2025 mogen alleen nog maar uitstootvrije bussen besteld worden, pas vanaf 2030 mogen er alleen nog maar uitstootvrije bussen rijden.
Worden de "witte" Iveco's ook nog aangepast?
Worden de "witte" Iveco's ook nog aangepast?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In het aanbod dat CXX bij inschrijving voor deze concessie gedaan heeft wordt alleen gesproken over R-net lijnen (m.u.v lijn 346) die uitstootvrij zouden worden. Het onderliggende lijnennet (witte Iveco’s) blijft denk ik gewoon met dieselbussen gereden worden, in ieder geval tot 2032 als deze concessie wat betreft CXX eindigt. Ik heb in ieder geval geen plannen gezien om ook deze bussen te vervangen door ZE bussen. Misschien dat ook de motoren van deze bussen in de loop van de tijd omgebouwd gaan worden naar biodiesel, als dat technisch mogelijk is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja natuurlijk. Wij geven immers héél véél om ons milieu, vooral onder de rook van Schiphol, onze grootste vervuiler. Daar moeten de bussen zeker minimaal op frituurvet rijden. Want bij al die kerosine-uitstoot die gewoon vrolijk kan doorgaan, kunnen wij milieubewuste Nederlanders echt geen dieselbus meer verdragen!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De vliegtuigsector neemt wel stappen om hun voetafdruk te verlagen, zo mengt Transavia sinds dit jaar Sustainable Aviation Fuel door haar vliegtuigbrandstof, wat op zichzelf de CO2-uitstoot met tenminste 75% zou moeten verlagen. Nu zet het huidige aandeel van 1% natuurlijk veel minder zoden aan de dijk dan mogelijk, al moeten we ergens beginnen.
Het bod ging anders wel uit van een concessie met looptijd tot 2027, dat is pas later verlengd naar 2032 terwijl het streven om alleen maar te rijden met uitstootvrije bussen vanaf 2030 er toen al was. Daarnaast heb je nog te maken met afschrijvingsperiodes en het gegeven dat niet iedereen blij is met de dubbeldekkers. Ik kan me zodoende best voorstellen dat de overige dieselbussen wel degelijk rond 2025 vervangen worden.fred1954 schreef: ↑wo 13 apr 2022, 13:40 In het aanbod dat CXX bij inschrijving voor deze concessie gedaan heeft wordt alleen gesproken over R-net lijnen (m.u.v lijn 346) die uitstootvrij zouden worden. Het onderliggende lijnennet (witte Iveco’s) blijft denk ik gewoon met dieselbussen gereden worden, in ieder geval tot 2032 als deze concessie wat betreft CXX eindigt. Ik heb in ieder geval geen plannen gezien om ook deze bussen te vervangen door ZE bussen. Misschien dat ook de motoren van deze bussen in de loop van de tijd omgebouwd gaan worden naar biodiesel, als dat technisch mogelijk is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Je hebt gelijk, dat de concessie later pas verlengd is naar 2032.
Vanaf 2030 moeten alle bussen ZE zijn in de Vervoerregio. Ik stel me zo voor, dat CXX voor die laatste jaren van deze concessie een ontheffing krijgt van de Vervoerregio om met de witte Iveco’s nog even door te rijden tot einde concessie in 2032, misschien wel op biodiesel? Maar inderdaad, je zit ook met de afschrijvingstermijn van deze diesels. We zullen moeten afwachten wat CXX tegen die tijd gaat doen en wat de VRA van CXX verwacht dat ze doen….
Vanaf 2030 moeten alle bussen ZE zijn in de Vervoerregio. Ik stel me zo voor, dat CXX voor die laatste jaren van deze concessie een ontheffing krijgt van de Vervoerregio om met de witte Iveco’s nog even door te rijden tot einde concessie in 2032, misschien wel op biodiesel? Maar inderdaad, je zit ook met de afschrijvingstermijn van deze diesels. We zullen moeten afwachten wat CXX tegen die tijd gaat doen en wat de VRA van CXX verwacht dat ze doen….
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Is er al bekend wanneer OVpay ingevoerd gaat worden in AML? Ik lees dat m.I.v. vandaag na Gooi- en Vechtstreek nu ook in de Zaanstreek met bankkaart/telefoon/smartwatch ingecheckt kan worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
En ze zijn er niet blij mee in de Zaanstreek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten