Coronavirus

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2847
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Coronavirus

Bericht door ICE11 »

Het zou te mooi zijn geweest.... Nadat op 20 maart de wettelijke basis volgens infectiewet afliep werd gezegd dat in een overgangsperiode tot uiterlijk 2 april de bestaande regels voor ons zouden gelden. Nu willen de deelstaten beslissen dat de regels tot minstens mei gehandhaafd blijven. Dit betekent dat je vanuit Duitsland nog steeds alleen kunt toekijken hoe mensen in alle buurlanden hun vrijheid terugkrijgen. -0-
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

PHS schreef: za 26 mar 2022, 20:34 Hebben er meer de indruk hebben dat het OV een stuk drukker is nu de mondkapjesplicht is afgeschaft?
Ja.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Coronavirus

Bericht door VIRM »

En ook mijn eerste spits na het afschaffen van de maatregelen gehad. Vanaf Zaandam waren er staplaatsen in de 3300 van 07:48. Die reed met SNG7, terwijl dat vóór Corona wel eens langer was.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Iets zegt mij dat meneer Engel nog lang niet uit de media zal verdwijnen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Coronavirus

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

Ik heb begrepen dat Willem Engel hier zelf mee kwam.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

PHS schreef: wo 30 mar 2022, 16:27 Ik vind dat best een vreemde voorwaarde eerlijk gezegd. Het risico op opruiing is er als er coronamaatregelen van kracht zijn, waar Engel dan tegen protesteert en daarbij anderen oproept om ook te gaan protesteren. Nu zijn er geen coronamaatregelen of grote demonstraties. Met andere woorden, wat moet hier precies voorkomen worden?
De aanklacht heeft betrekking op opruiïng in het algemeen. Dat Willem E. zich aan dit feit schuldig gemaakt heeft terwijl er maatregelen van kracht waren, sluit niet uit dat de verdachte zich daar niet schuldig aan zou kunnen maken als dit niet het geval is. En eerlijk gezegd lijkt de kans op recidive ca. 100%.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Nitein-Repart
Berichten: 3553
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb een vraagje omtrent Corona:

Vorige week donderdag (24 maart) werd ik wakker met een warm hoofd. Temperatuur opgemeten: 38,9 graden celsius. Daarna een zelftest gedaan: positief. Sindsdien ben ik in isolatie gegaan. Ik had dus koorts en laat van een zere keel. Nu zijn de koorts en de zere keel al een aantal dagen verdwenen, maar ik heb nog steeds last van een verstopte neus. De zelftest van afgelopen woensdag was nog positief. Mag ik al uit isolatie of moet ik wachten tot zondag/maandag?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Coronavirus

Bericht door isadora »

Heb je geen huisarts?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13199
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Coronavirus

Bericht door Z2N »

Het is wachten tot je 24 uur klachtenvrij bent, als de verstopte neus niet gebruikelijk is voor je dien je nog in isolatie te blijven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Coronavirus

Bericht door Klaasje »

Tien dagen na de eerste klachten mag je ook weer uit isolatie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Coronavirus

Bericht door Wubbo »

De coronaregels staan hier. Aangezien de neusverkoudheid niet weg is, moet je in isolatie blijven.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Coronavirus

Bericht door trolly »

Er zal dagelijks een onopvallende forumdelegatie bij je komen inspecteren :Y

Op gepaste afstand, uiteraard.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

PHS schreef:Hebben er meer de indruk hebben dat het OV een stuk drukker is nu de mondkapjesplicht is afgeschaft?
Ik vond het afgelopen zaterdag relatief druk terwijl het doordeweeks nog steeds rustiger is dan voor corona. En dat vermoeden klopte dus ook, want NS maakt dat net in een bericht officieel.

https://nieuws.ns.nl/aantal-reizigers-i ... in-stijgt/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3553
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Coronavirus

Bericht door Nitein-Repart »

Ik heb de landelijke GGD-lijn gebeld (de lokale GGD is vanaf 17:00 niet meer bereikbaar) en die zeiden dat ik uit isolatie mocht en niet meer besmettelijk ben, ondanks de verstopte neus. Er komt geen snot uit de neus en ik hoest en niest ook niet meer. *O*
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Coronavirus

Bericht door dennistd »

Zelfs na 87x gevaccineerd te zijn leeft deze man nog, dan kan toch niemand meer beweren dat vaccinaties onveilig zijn? :X

https://nos.nl/artikel/2423594-duitser- ... e-verkopen
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 137
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Coronavirus

Bericht door Willem »

Toch blijft alles een beetje schimmig.

Eind februari/begin maart was ik positief getest op corona. Dat voelde ik trouwens ook in mijn lichaam. Gelukkig verder met milde klachten verlopen.
Vervolgens was ik weer "vrij" na al de quarantaine wegens corona.

Toen liep ik twee weken later een "normale" verkoudheid op. Dus weer thuis. Testen op corona had geen zin omdat volgens de GGD je tot zeg acht weken na besmetting nog positief kunt zijn.
Het zal.

Ongetwijfeld is mijn immuunsysteem weer "bijgewerkt" en dus helemaal bij de tijd.
Om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met al die virussen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Vanaf 12 april mag je het sowieso helemaal zelf uitzoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4475
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Coronavirus

Bericht door en-es »

PHS schreef: za 26 mar 2022, 20:34 Hebben er meer de indruk hebben dat het OV een stuk drukker is nu de mondkapjesplicht is afgeschaft?
Vandaag heb ik voor het eerst met het OV gereist sinds de afschaffing van de mondkapjesplicht. In de ochtend in een IC van Amersfoort naar Enschede en in de middag terug. Beide treinen waar zeer matig gevuld maar waren ook heel lang. Heen met 7 bakken en terug met 10 bakken. Maar ik zag ook treinen rijden die aanmerkelijk korter en drukker waren. En ik heb de indruk dat de sfeer in de treinen en stations wat beter is. Ik zag zowaar weer conductrices door de trein lopen.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Coronavirus

Bericht door rikthoff »

Mag ik misschien toevoegen dat ik het gehalte stilte in de 30900 enorm vind toenemen vanwege die voormalige mondkapjesplicht? Iedereen zit, een enkele toeriste daar gelaten, lekker in zijn eigen bubbel met oortjes in of koptelefoon op. Complimenten!
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Coronavirus

Bericht door DDietzen »

Bedoel je dat het nu stiller is dan toen de mondkapjesplicht er nog was? Dan heb je misschien geluk gehad, ik merk juist systematisch in alle treinen dat er veel meer wordt gekletst en gebabbeld, zowel op de eigen devices als met (al dan niet bekende) medereizigers.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronavirus

Bericht door Ardan »

cassie127 schreef: za 02 apr 2022, 23:18 Ach, vanaf morgen zijn de meeste regels weer gelijk aan Nederland. (quote vanuit MIEK)
Maskenpflicht gaat er wel in veel gelegenheden af, maar in het OV blijft het OP in NRW en vanaf 3 april ook in Bremen (pdf), en FFP2 blijft in NDS en Hamburg. Zogauw ik het lees gelden in bijvoorbeeld winkels dezelfde regels.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronavirus

Bericht door Meltrain »

Wat zijn nu eigenlijk de regels in België?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Mensen van 12 jaar en ouder moeten een mondmasker dragen in het openbaar vervoer, veel meer regels zijn er niet meer.

De interpretatie in de Benelux scheelt per conducteur. Sommige willen dat je er een draagt vanaf Breda, anderen van/tot Noorderkempen. Personeel van NS heeft overal schijt aan, personeel van NMBS straft je af. Mij boeit het niet, ik draag hem toch de gehele rit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Coronavirus

Bericht door Suus »

Suus schreef:Iets zegt mij dat meneer Engel nog lang niet uit de media zal verdwijnen.

Afbeelding
Willem Engel is opgepakt, hij was actief op sociale media.

Justitie rekent Willem Engel opnieuw in
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1484732/ ... opnieuw-in
#rijnmond #rtvrijnmond
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 169 gasten