Het gaat in eerste instantie om een goederenspoor. North Sea Port is blij met de komst ervan. Het havenbedrijf erkent het belang van duurzaam transport in het havengebied. In de toekomst kan het ook reizigersvervoer per trein mogelijk maken.
Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/145 ... -terneuzen
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
In totaal 240 miljoen voor een goederenspoorlijn van ruwweg 30 km door dunbevolkt gebied, toe maar. En dan nota bene zonder dat personenvervoer expliciet mogelijk wordt gemaakt, het klinkt eerder als "we maken het niet ONmogelijk". Wat gaan ze doen met zo'n smak geld in vredesnaam, een nieuwe Betuweroute aanleggen?
Verwachten ze zoveel intensiteit van het goederenvervoer dat de lijn zo'n grote upgrade moet hebben?
Verwachten ze zoveel intensiteit van het goederenvervoer dat de lijn zo'n grote upgrade moet hebben?
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Bevolkingsdichtheid heeft er weinig mee te maken, infrastructuurdichtheid des te meer: Het wemelt van kruisende kanalen en wegen.
Meer info hier.
Meer info hier.
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Het is de bedoeling dat het havengebied van Gent en Terneuzen meer en meer aaneengesloten geheel wordt. Daar hoort een dito dichtheid van de infrastructuur bij. Als met deze investeringen harder dan 40 km/h kan worden gereden kunnen meer treinen het spoor gebruiken. Tweede voorwaarde is dat de beveiliging een upgrade krijgt. De huidige beveiliging is zo oud als de weg naar Rome.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Welke beveiliging?
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Net als gewone spooraansluitingen heeft het hele spoor in Zeeuws-Vlaanderen blokborden en S-borden met aanwijzingen via de treindienstleider.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Een nieuwe miljoenenlijn .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Beter is het als ze direct voor personenvervoer voorbereiden. Op het kop in Terneuzen en wellicht een 2de halte bij Snowworld met een ruime P+R en een nieuwe transferium. Ook voor Zelzate is een zo'n lijn natuurlijk een mooie kans.
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
Aangezien er geen directe spoorverbinding is tussen Zeeuws-Vlaanderen en Nederland ligt het voor de hand om te kiezen voor Belgische beveiliging.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ruim 100 miljoen euro voor spoorlijn Gent-Terneuzen
De spoorlijn Gent-Terneuzen bestaat al, de titel lijkt dan ook niet de lading van het project te dekken.
Onderdeel van het plan is een spoorlijn tussen Axel en Zelzate, en een paar verbindingen op de bestaande lijn Gent-Terneuzen.
Een en ander is hier terug te vinden: https://railghentterneuzen.eu/nl.
Onderdeel van het plan is een spoorlijn tussen Axel en Zelzate, en een paar verbindingen op de bestaande lijn Gent-Terneuzen.
Een en ander is hier terug te vinden: https://railghentterneuzen.eu/nl.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten