Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eerste commerciële activiteiten van de ICNG zouden vanaf deze maand gaan gebeuren maar zijn nu uitgesteld naar september.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is ook geen korte uitstel
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het zal vast wel met corona te maken hebben gok ik zo.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat is onjuist. De eerste opleidingen hadden deze maand van start moeten gaan en vlak daarna het proefbedrijf zonder reizigers, en dat is nu iets uitgesteld. De eerste commerciële inzet was pas voorzien in het najaar/Q4 en dat is nog altijd niet gewijzigd.cassie127 schreef:Eerste commerciële activiteiten van de ICNG zouden vanaf deze maand gaan gebeuren maar zijn nu uitgesteld naar september.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb communicatie gehad die spreekt over wijzigingsblad september vanaf waar de eerste inzet zal komen. Was eerder nog gepland voor het wijzigingsblad van deze maand.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Misschien in 2019, maar dat is al een hele poos bijgesteld hoor.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Die communicatie loopt dan inderdaad iets achter, dit is alweer een behoorlijke tijd de planning.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Communicatie is van afgelopen week over het wijzigingsblad van deze maand geweest.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarschijnlijk dan een misverstand over de diensten voor het proefbedrijf. Die waren inderdaad in het dienstenpakket opgenomen vanaf wijzigingsblad april, maar zijn er dus weer uitgehaald omdat ze nog niet nodig zijn vanwege het iets later beginnen.
Wellicht heeft men aangenomen dat het, omdat het als diensten erin stond, al commerciële inzet zou zijn, terwijl dat dus het proefbedrijf zonder reizigers was.
Wellicht heeft men aangenomen dat het, omdat het als diensten erin stond, al commerciële inzet zou zijn, terwijl dat dus het proefbedrijf zonder reizigers was.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
NS is gisteren begonnen met het proefbedrijf met de ICNG. Voorlopig nog wel zonder reizigers.
Overigens zal op 2 en 3 juli de uitgestelde presentatie van de ICNG zijn op Rotterdam Centraal. Reserveren kan vanaf morgen halverwege in de ochtend.
Overigens zal op 2 en 3 juli de uitgestelde presentatie van de ICNG zijn op Rotterdam Centraal. Reserveren kan vanaf morgen halverwege in de ochtend.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik las net een mailtje van het Eventteam ICNG:
Vanaf morgen, donderdag 21 april om 09.30 uur kun jij je weer aanmelden voor een tijdslot om de ICNG te bewonderen. Ga daarvoor naar www.presentatieicng.nl en meld je aan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het proefbedrijf zonder reizigers (VIS - Validatie Integraal Systeem, waarbij de hele keten van treinpersoneel, onderhoudspersoneel, bijsturing, etc getest wordt) is nog steeds niet gestart en gaat ook nog niet in de komende weken van start.cassie127 schreef:NS is gisteren begonnen met het proefbedrijf met de ICNG. Voorlopig nog wel zonder reizigers.
De ritten die momenteel gereden worden zijn nog steeds de (systeem)tests en/of opleidingsritten voor de opleiders of afnameritten voor de treinstellen die voor het proefbedrijf gebruikt gaan worden.
Ook zijn er nog testritten met de twee testtreinen die door Alstom zelf gebruikt worden.
Na de VIS volgt nog de CVT, de commerciële validatietests, oftewel het proefbedrijf met reizigers. Dat is de laatste stap voor de werkelijke indienststelling, hoewel het CVT voor de meeste reizigers natuurlijk geen verschil zal maken met de indienststelling, hooguit dat ze vaker een ICNG treffen in plaats van de TRAXX/ICR.
-
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
https://www.treinenweb.nl/nieuws/9413/n ... ekend.html
Dat werd tijd.Inmiddels worden er door NS diverse testritten uitgevoerd en zullen er binnenkort in een groot tempo nog meer ICNG-stellen ons land binnenrollen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Onder het proefbedrijf valt ook nog de SYS wat de eerste stap/fase is hier is men sinds gisteren mee begonnen. Hierna volgen de door jou genoemde stappen de VIS en de CVT die ook onderdeel zijn van het proefbedrijf.Jultar schreef: ↑wo 20 apr 2022, 15:46Het proefbedrijf zonder reizigers (VIS - Validatie Integraal Systeem, waarbij de hele keten van treinpersoneel, onderhoudspersoneel, bijsturing, etc getest wordt) is nog steeds niet gestart en gaat ook nog niet in de komende weken van start.cassie127 schreef:NS is gisteren begonnen met het proefbedrijf met de ICNG. Voorlopig nog wel zonder reizigers.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De SYS-fase is inmiddels al maanden bezig. Daar zijn we in januari al mee begonnen. Uiteraard is er een heel programma dat afgewerkt wordt, maar nee, sorry, het proefbedrijf zonder reizigers is juist geen onderdeel van de SYS.
Alle huidige tests worden nog uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het NS TTC/NS Int en Alstom. Dat is het grote verschil met het proefbedrijf, waarbij de verantwoordelijkheid voor de uitvoering/onderhoud/bijsturing bij de reguliere organisaties en personeel van NS komt te liggen in plaats van bij Alstom/TTC.
Alle huidige tests worden nog uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het NS TTC/NS Int en Alstom. Dat is het grote verschil met het proefbedrijf, waarbij de verantwoordelijkheid voor de uitvoering/onderhoud/bijsturing bij de reguliere organisaties en personeel van NS komt te liggen in plaats van bij Alstom/TTC.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb inmiddels het nieuwsbericht gezien waarin de start van het proefbedrijf vermeld wordt. Heel onhandig gecommuniceerd dit. Er zal intern zsm nog een nieuwsbrief komen met verduidelijking over de stand van zaken.
Edit, nog een kleine aanvulling: Blijkbaar heeft iemand bedacht dat het leuk voor de nieuwsbrief is om een deel van de SYS testen ook maar 'proefbedrijf' te noemen, daar is nog geen sprake van, wat ik hierboven ook al aangaf. Wel vinden er een heleboel beproevingen plaats, die momenteel nog vooral in de nacht plaatsvinden, maar er is nog geen sprake van een werkelijk proefbedrijf. Dat gaat pas van de zomer gebeuren.
Edit, nog een kleine aanvulling: Blijkbaar heeft iemand bedacht dat het leuk voor de nieuwsbrief is om een deel van de SYS testen ook maar 'proefbedrijf' te noemen, daar is nog geen sprake van, wat ik hierboven ook al aangaf. Wel vinden er een heleboel beproevingen plaats, die momenteel nog vooral in de nacht plaatsvinden, maar er is nog geen sprake van een werkelijk proefbedrijf. Dat gaat pas van de zomer gebeuren.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat verklaard een hoop ja, zag wel vannacht dat men de ICNG aan het testen was met de stroomloze bruggen tussen Alkmaar en Den Helder.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heel verstandig, daar heeft SNG in de eerste periode wat problemen mee gehad en de TRAXX 187 heeft volgens mij tijdens die proefritten zelfs de bovenleiding op de Zeeuwse Lijn gesloopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De binnenlandse ICNG heeft daar op zich weinig problemen mee omdat die een harde fysieke 'stuit' heeft. Bij eerdere ritten over stroomloze bruggen heb ik zelf ook geen issues daarmee gehad, maar dat is uiteraard anekdotisch bewijs.
Het probleem met de SNG was dat de omzetters zichzelf in een soort van deadlock plaatsten als je al tractie probeerde te geven zonder dat de omzetters gereed waren, die daarna alleen met een volledige reset weer aan de praat te krijgen waren. Op zich niet zo spannend, maar je bent dan wel weer 10 minuten verder. Inmiddels is dat verholpen gelukkig.
Ik heb dat speciaal met de ICNG geprobeerd na een stroomloze brug en dat was gelukkig geen enkel probleem.
Die BR187 ken ik zelf niet, maar als het enigszins op de BR186 lijkt in techniek dan kan ik mij prima voorstellen dat dat mis is gegaan inderdaad. We hebben ook de expliciete instructie om de stroomafnemers te laten zakken voor elke stroomloze brug met die dingen, juist om dit te voorkomen.
Het probleem met de SNG was dat de omzetters zichzelf in een soort van deadlock plaatsten als je al tractie probeerde te geven zonder dat de omzetters gereed waren, die daarna alleen met een volledige reset weer aan de praat te krijgen waren. Op zich niet zo spannend, maar je bent dan wel weer 10 minuten verder. Inmiddels is dat verholpen gelukkig.
Ik heb dat speciaal met de ICNG geprobeerd na een stroomloze brug en dat was gelukkig geen enkel probleem.
Die BR187 ken ik zelf niet, maar als het enigszins op de BR186 lijkt in techniek dan kan ik mij prima voorstellen dat dat mis is gegaan inderdaad. We hebben ook de expliciete instructie om de stroomafnemers te laten zakken voor elke stroomloze brug met die dingen, juist om dit te voorkomen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom is bij de revisie van VIRM de verdeling van de toiletten over de trein verslechterd?
Voorheen had je een toilet bij elke oneven bakovergang, dus was je altijd je maximaal 1 bak (+ bakovergang) van een toilet verwijderd.
Nu zijn de toiletten slechter verdeeld over de trein, waardoor je soms verder moet lopen.
Voorheen had je een toilet bij elke oneven bakovergang, dus was je altijd je maximaal 1 bak (+ bakovergang) van een toilet verwijderd.
Nu zijn de toiletten slechter verdeeld over de trein, waardoor je soms verder moet lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is er een reden voor de BeNeLux-ICNG's (ok, zonder Lux) om geen stuit te hebben? Vziw hangt de Belgische bovenleiding niet hoger dan in NL. Het probleem was vroeger juist omgekeerd, HLE11.8 had juist geen stuit (omdat ze in België vziw geen bovenleidingloze bruggen hebben), waardoor er wel eens eentje een bovenleiding naar beneden trok.
Toevallig kwam ik gister een oude quote van mij tegen, waarin ik vermoedde dat de mcn van een trein (ik kan niet achterhale welke, maar het zal VIRM geweest zijn) afremde op een bovenleidingloze brug opdat de airco aanbleef.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Had dat niet te maken met dat er op de plek van het 'oude' toilet geen ruimte was voor zo'n badkamer?Meltrain schreef: ↑wo 04 mei 2022, 17:36 Waarom is bij de revisie van VIRM de verdeling van de toiletten over de trein verslechterd?
Voorheen had je een toilet bij elke oneven bakovergang, dus was je altijd je maximaal 1 bak (+ bakovergang) van een toilet verwijderd.
Nu zijn de toiletten slechter verdeeld over de trein, waardoor je soms verder moet lopen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De indeling is nu volgens mij gelijk aan die van de vierde generatie VIRM, waar de toiletindeling ook al afwijkend was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Door simpelweg één bak "om te draaien" kun je de verdeling alweer correct maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten