Kort buitenlands nieuws
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat had toch te maken met dat de lokale vervoersmaatschappij rechts en de buurtspoorwegen links op het spoor reden?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op lijn 4 wordt nu ook links gereden en ligt ook zo'n soort constructie na de ring, alleen dan ondergronds. Het kruis op de foto is voor de toekomstige lijn 5. De rest van het netwerk rijdt rechts.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Kort buitenlands nieuws
30 locs serie 1116 van de ÖBB zullen binnenkort de "Cityjet"-kleuren dragen: https://www.railpage.net/fotografie/111 ... petrzalke/
Re: Kort buitenlands nieuws
Vanaf 2025 zal de DB voor 25 jaar het OV op de sporen in en rondom Toronto exploiteren:
https://amp2.handelsblatt.com/unternehm ... 60526.html
https://amp2.handelsblatt.com/unternehm ... 60526.html
Re: Kort buitenlands nieuws
Het is me uit het artikel niet helemaal duidelijk wat ze dan precies gaan exploiteren, het lijkt me de GO-treinen. En het lijkt erop dat ze daar een fatsoenlijke S-Bahn van willen gaan maken in plaats van die anderhalve trein per spitsrichting die er nu rijdt. Of in ieder geval een meer Europees model. Dat juich ik alleen maar toe
Ik doe ook maar wat
Re: Kort buitenlands nieuws
GO is volgens mij de enige vervoerder die treinverbindingen heeft in het gebied rond Toronto. Die groen-witte dubbeldekkers zijn een begrip.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
- Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)
Re: Kort buitenlands nieuws
https://urbantoronto.ca/news/2022/04/to ... network-go
Daar staat iets meer, met zelfs dat een plan uit 2018 met kwartierdiensten was op lijnen, en dat DB dus 'veel beter' heeft geboden.
Op wat voor manier er dan meer geboden is, met welke lijnen, en wat, moet nog gezien worden.
Maar dus ook elektrificatie. Dat wordt mogelijk een grootse verandering daar.
Daar staat iets meer, met zelfs dat een plan uit 2018 met kwartierdiensten was op lijnen, en dat DB dus 'veel beter' heeft geboden.
Op wat voor manier er dan meer geboden is, met welke lijnen, en wat, moet nog gezien worden.
Maar dus ook elektrificatie. Dat wordt mogelijk een grootse verandering daar.
Re: Kort buitenlands nieuws
Je hebt daarnaast natuurlijk nog VIA Rail.
Re: Kort buitenlands nieuws
Maar die doen de lange afstanden. Toch?
Re: Kort buitenlands nieuws
Het gaat inderdaad om de GO-treinen, dus suburbaan vervoer dat onder de provincie (Government of Ontario) valt. Er is al langere tijd sprake van flinke opwaardering daar: momenteel zijn het bijna alleen eenrichtings-spitsdiensten, in plaats van een consistent netwerk. Met de elektrificatie van het netwerk wil men naar dagdekkende en veel hogere frequenties.
RMTransit heeft er zoals gebruikelijk een video over: klik.
En inderdaad, dat heeft niks te maken met Via Rail: dat is een federaal bedrijf dat langeafstandsvervoer uitvoert, a la Amtrak (en met vergelijkbare dramatische frequenties en materieel).
RMTransit heeft er zoals gebruikelijk een video over: klik.
En inderdaad, dat heeft niks te maken met Via Rail: dat is een federaal bedrijf dat langeafstandsvervoer uitvoert, a la Amtrak (en met vergelijkbare dramatische frequenties en materieel).
請勿靠近車門
Re: Kort buitenlands nieuws
Er wordt langzaamaan iets gedaan aan de dramatische 4G langs het Duitse spoor:
'DB and Vodafone to remove mobile blackspots across rail network'
klik
Helaas maar een provider, maar hopelijk een teken dat het de goede richting op gaat. Zelfs op kernroutes als Hamburg-Osnabruck(-Ruhr) heb ik momenteel regelmatig geen bereik...
'DB and Vodafone to remove mobile blackspots across rail network'
klik
Helaas maar een provider, maar hopelijk een teken dat het de goede richting op gaat. Zelfs op kernroutes als Hamburg-Osnabruck(-Ruhr) heb ik momenteel regelmatig geen bereik...
請勿靠近車門
Re: Kort buitenlands nieuws
De samenwerking tussen DB en Vodafone heeft historische redenen. Met oprichting van de DBAG in 1994 heeft men van het interne telefoonnet van de voormalige Bundesbahn een eigen bedrijf gemaakt, welke dan later deel van de nieuwe telecomaanbieder Arcor werd. Arcor werd dan weer overgenomen door Vodafone en dus is Vodafone nu de "hofleverancier" van de DB.
Re: Kort buitenlands nieuws
Op Hamburg - Osnabrück had ik in de ICE eigenlijk steeds prima bereik, alleen in het stuk door het Wiehengebergte direct ten noorden van Osnabrück had Vodafone het even lastig.
Het bereik tussen Bad Bentheim en Rheine is nog wel steeds om te janken.
Het bereik tussen Bad Bentheim en Rheine is nog wel steeds om te janken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Vorige week een lange tocht gemaakt door NRW en ik moet zeggen: het gaat vooruit. Slechts één keer dat het signaal grotendeels wegviel.
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik heb nu vaak het gevoel dat ik met Telekom beter bereik heb dan met Vodafone langs het spoor.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Ik zit (gek genoeg) vaak tussen Bentheim en Rheine, maar op Telekom is bereikbaar op zich prima. Alleen tussen bentheim en schuttorf is het wat matig
Re: Kort buitenlands nieuws
In de Eifel was het goed ruk vorig jaar met verschillende providers. Nu goede ervaringen met O2.
Re: Kort buitenlands nieuws
Dat kan kloppen. Telekom heeft duidelijk het beste netwerk, maar omdat ik in Nederland bij Vodafone zit gaat mijn telefoon in Duitsland ook standaard roamen bij Vodafone. Vroeger zat ik bij KPN, en dan roam je bij E-Plus/O2, dat is van de grootste drie overduidelijk het slechtste netwerk.cassie127 schreef:Ik heb nu vaak het gevoel dat ik met Telekom beter bereik heb dan met Vodafone langs het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort buitenlands nieuws
Tja ik heb T-Mobile dus ik ga over de grens automatisch over op het Telekom netwerk. Maar als die een keer niet in bereik is geweest schakelt mijn telefoon vaak naar Vodafone. Dat merk ik vervolgens weer vrij snel aan het feit dat ik dan nauwelijks fatsoenlijk kan internetten onderweg.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Kort buitenlands nieuws
Die trein startte ooit op in Zandvoort, waarmee Overveen dus niet alleen intercitystation was, maar ook een directe verbinding met een stuk of vier/vijf buitenlanden had
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Kort buitenlands nieuws
Is dat zo? Naar mijn weten had het treinenpaar 296/297 Amsterdam in de zomerdienstregeling en Maastricht in de winterdienstregeling als begin/eindpunt. Je bent volgens mij in de war met de trein Zandvoort-Luxemburg die zomers in de weekends reed.
Re: Kort buitenlands nieuws
Geen idee eigenlijk. Mij staat bij dat het ding verder ging dan Luxemburg, en ook door de week reed. Maar 't is een beste tijd geleden, dus ik kan het mis hebben.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten