Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Dat is het ironische ook: verbindingen tussen Amstelland, half Amsterdam en Waterland zonder (zoals lijn 172 vroeger) of met cross-platformoverstap (nu in het weekend via CS IJzijde) zijn voor de reiziger best prettig, maar niet aantrekkelijk omdat het centrum van Amsterdam niet geschikt is voor bussen, met uitzondering van 's nachts. Naast de bekende bottlenecks op de Van Baerlestraat en de Van Nassaukade waren voor de Noord/Zuidlijn ook de Raadhuisstraat en de route nabij CS grote vertragers voor de 170-bundel. Geen wonder dat routes via Schiphol of de Noord/Zuidlijn op deze relaties, ondanks de langere overstappen, in de praktijk toch sneller zijn dan met de bus door de stad.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Wat dat betreft is de N/Z-lijn inderdaad een verbetering. Ik kan me nog wel een interrailtrip met TLP herinneren dat we anderhalf uur namen voor de 170 bundel en in een halfuurtje op CS stonden. Ook andersom kwam voor op andere dagen met haastwerk..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Als het gaat om 'de trein' in het algemeen, dan is een verbinding met Amsterdam-Zuid of met Schiphol voldoende. Mij gaat het om de verbinding naar het centrum van Amsterdam zelf. Dat vereist nu onnodig veel overstappen; en met de Amsteltram is dat straks wel beter te krijgen als de stadsregio maar eens een keer wakker wil worden.
- Tram 24: niet invoegen, maar keerlus bij het station
- Boelelaan: ongelijkvloers maken, tram gewoon rechtdoor onder de betreffende weg door halen.
- Basisbediening 1: Amstelveen Centrum - Amsterdam Westerpark
- Basisbediening 2: Uithoorn - Amsterdam Amstel (met ongekoppelde trams)
- Spitstoevoegers: Amstelveen-Westwijk - Amsterdam Zuid
Hier hoeft de infrastructuur niet heel erg voor worden aangepast. Op Amsterdam Zuid kun je cross-platform overstappen voor "oost" richting Amstel of "west" richting Westerpark, of met een eindje lopen op de metro naar Vijzelgracht - Centraal - Noord.
- Tram 24: niet invoegen, maar keerlus bij het station
- Boelelaan: ongelijkvloers maken, tram gewoon rechtdoor onder de betreffende weg door halen.
- Basisbediening 1: Amstelveen Centrum - Amsterdam Westerpark
- Basisbediening 2: Uithoorn - Amsterdam Amstel (met ongekoppelde trams)
- Spitstoevoegers: Amstelveen-Westwijk - Amsterdam Zuid
Hier hoeft de infrastructuur niet heel erg voor worden aangepast. Op Amsterdam Zuid kun je cross-platform overstappen voor "oost" richting Amstel of "west" richting Westerpark, of met een eindje lopen op de metro naar Vijzelgracht - Centraal - Noord.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Lijn 342 is en blijft een groot gemis, ook de 244.sneltram schreef: ↑zo 01 mei 2022, 11:40 Tenslotte het vraagstuk 340/342. Het ontbreken van een 342 vind ik echt wel een gemis. Knooppunt Schiphol Zuid is niet vergelijkbaar met Noord. Juist nu de busbaan in Aalsmeer af is, zou de 342 een prachtige verbinding zijn. Er waren voor Corona zelfs plannen om Mijdrecht-Schiphol te rijden. Daar is toch ook wel wat vervoersarmoede ontstaan nu ook de 340 er weg is. Is dit echt definitief of wil men weer eens opschalen met een herintroductie van de 342, al dan niet naar Mijdrecht?
Laatst gewijzigd door TheAgedGamerYt op ma 02 mei 2022, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Het OV in en rond de Ronde Venen blijft maar slechter worden.fred1954 schreef: ↑zo 01 mei 2022, 12:52 Wilnis/Mijdrecht zijn ook plaatsen waar de laatste jaren de klappen gevallen zijn. 142/242 verdwenen, lijn 274 naar Zuid, rijdt alleen nog maar van en naar Uithoorn. En ja, ik weet dat Syntus (Utrecht) in Wilnis en Mijdrecht rijdt, maar wederom worden passagiers gedwongen om over te stappen.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Heeft lijn 401 een nieuwe Voertuig? Ik zag vandaag De 7243 rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De bediening van een andere groep passagiers door de 347/348 begint m.i. al iets zuidelijker dan het busstation Amstelveen. De halte Sportlaan van de 347/358 ligt toch op een redelijke loopafstand van de halte Sportlaan van lijn 25. Verder vraag ik mij af wat reizigers richting Uithoorn vanaf het winkelhart gaan doen: eerst met de bus naar de Ouderkerkerlaan om daar over te stappen of liever met de 357/358 naar de Westwijk om daar over te stappen op lijn 25.fred1954 schreef: ↑vr 29 apr 2022, 09:54
Ja als de Amsteltram gaat rijden naar Uithoorn (medio 2024) zullen lijn 347/348 opgeheven worden. Er zal wel iets voor in de plaats komen, een lijn van Uithoorn naar Amstelveen, maar met een directe parallelle busverbinding tussen Uithoorn en Amsterdam, naast de Amsteltram heeft de VRA niet mee ingestemd. Daar komen ze nog wel achter, want er zijn werkelijk bijna elke dag storingen op lijn 5/25 in Amstelveen/Buitenveldert.
De VRA denkt dat voor iedereen in Uithoorn en omgeving de Amsteltram de heilige graal is en dat is natuurlijk niet zo. Niet iedereen hoeft naar station Zuid, velen willen naar het Umc (VUmc) of richting centrum. Dat kan dan weer niet met de Amsteltram.
Daarbij komt ook dat de 347/348 vanaf Amstelveen busstation ri. Amsterdam een andere groep passagiers bedient, dan de Amsteltram gaat doen vanaf Uithoorn. Immers, de route Keizer Karelweg/Amsterdamseweg/Amstelveenseweg (Amstelveen/Buitenveldert-West) ligt toch een aardig eind van de route Beneluxbaan/Buitenveldertselaan.
Tot slot: de halte Amstelveen-Centrum voor lijn 25 is opgeheven, dus om in het winkelhart van Amstelveen te geraken, heeft lijn 25 ook geen functie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Er komt/blijft een directe busverbinding tussen Uithoorn en Amstelveen busstation, dat is al besloten binnen de VRA tijdens de besluitvorming over de Amsteltram en de daaraan verbonden opheffing van 347/348.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De twee Capacitys (9357 en 9359) rijden weer, maar ze zijn moeilijk te vinden omdat tracking uit staat.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Ja; het betreft hier de voormalige RMC 1603 (Stop & Go).TheAgedGamerYt schreef: ↑di 03 mei 2022, 17:11 Heeft lijn 401 een nieuwe Voertuig? Ik zag vandaag De 7243 rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Sinds begin deze week is het begin van de Buitenveldertselaan tussen Kalfjeslaan en van Boshuizenstraat helemaal afgesloten voor autoverkeer ri. Amsterdam. Enige directe alternatieve route is nu Keizer Karelweg/Amsterdamseweg/Amstelveenseweg.
Resultaat: files op de Amsterdamseweg/ Amstelveenseweg met name voor de verkeerslichten kruising van Nijenrodeweg.
De bussen die halteren op halte Amsterdamse Bos ri, stad krijgen nauwelijks de ruimte om van de halte te vertrekken, sommige automobilisten zetten met hun auto zelfs demonstratief de bus klem.
Ik vraag me af hoe die automobilisten aan hun rijbewijs zijn gekomen. OV-bussen binnen de bebouwde kom hebben altijd voorrang als ze van de halte vertrekken. Veel mensen schijnen dit niet te snappen, wat regelmatig resulteert in bijna-aanrijdingen.
Gelukkig houden de chauffeurs van CXX hun hoofd koel, respect
Resultaat: files op de Amsterdamseweg/ Amstelveenseweg met name voor de verkeerslichten kruising van Nijenrodeweg.
De bussen die halteren op halte Amsterdamse Bos ri, stad krijgen nauwelijks de ruimte om van de halte te vertrekken, sommige automobilisten zetten met hun auto zelfs demonstratief de bus klem.
Ik vraag me af hoe die automobilisten aan hun rijbewijs zijn gekomen. OV-bussen binnen de bebouwde kom hebben altijd voorrang als ze van de halte vertrekken. Veel mensen schijnen dit niet te snappen, wat regelmatig resulteert in bijna-aanrijdingen.
Gelukkig houden de chauffeurs van CXX hun hoofd koel, respect
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Bijna een half uur in de file vastgestaan inderdaad, dan maar voor nu gewoon de tram nemen.
-
- Donateur
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Zeker niet, tegenwoordig mag je een beetje glimlachen, zolang je mond maar dicht is. Tenminste, dat zei de fotograaf voor mijn pasfoto's vanmiddag
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Verwarde man bedreigt buschauffeur van lijn 169 in Hoofddorp met een mes, chauffeur rijdt naar het politiebureau.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2195509 ... itiebureau
Sterkte aan de buschauffeur
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2195509 ... itiebureau
Sterkte aan de buschauffeur
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Waarom mag Er alleen maar 1 bus tegelijk in De Abdijtunnel en Schipholtunnel? Levert alleen maar vertraging op.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Door de Tunnelwet. Nederland moest zonodig weer strenger zijn dan de EU op dit gebied: geen verkeer in twee richtingen in één tunnelbuis, dus moet het zo.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
De Buitenvelderttunnel is vanwege de Tunnelwet speciaal verbouwd zodat de bussen steeds tunnelbuis delen met het in dezelfde richting rijdende verkeer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
^^ misschien een idee om de verkeersleiders van CXX aldaar ook te accrediteren voor toezicht op de tunnels / bediening van de systemen.
Kunnen ze inspringen als er personeelstekort is.. om de tunnel open te houden zodat deze niet dicht hoeft, zoals bij de Ketheltunnel afgelopen maandag.
Kunnen ze inspringen als er personeelstekort is.. om de tunnel open te houden zodat deze niet dicht hoeft, zoals bij de Ketheltunnel afgelopen maandag.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
In de Abdijtunnel gaat het busverkeer in beide richtingen tegelijk, alleen per richting is er een dosseer licht zodat er in theorie 30 seconden tussen de bussen per richting zit. In de praktijk is het echter niet zeldzaam dat een te late 300 of 397 halverwege de buis aansluit op de achterbumper van te vroege arriva bussen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Houdt Arriva zich dan minder aan de Tunnelwet dan Connexxion?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Nee, vroege Arriva bussen rijden vaak gewoon een stuk langzamer dan de toegestane 70km/h in de tunnel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Interesse vraag:
Is de dienstregeling van Connexxion Amstelland Meerlanden van het jaar 2019 nog ergens in te zien?
Is de dienstregeling van Connexxion Amstelland Meerlanden van het jaar 2019 nog ergens in te zien?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Op https://lijnfolders.jouwweb.nl alleen de lijnennetkaarten: https://dienstregeling.stackstorage.com ... e-id=34273
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Sinds wanneer is OV-op-Maat in deze regio afgeschaft, wat ik opmaak uit het feit dat ik de dienst nergens meer kan vinden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Vinny en 43 gasten