Korte Wiki vragen
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Hey, een wiki-vraagje. Bij bloemenmarkt komt de 22 altijd terug en bij voetbalwedstrijden de 28. Deze lijnen staan niet op de wiki aangegeven. De ZHN-lijnen voor Roeiwedstrijden dan weer wel. Wat zijn de precieze richtlijnen voor evenementenlijnen die jaarlijks (exclusief quarantaine door corona) terugkomen?
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Voetballijn 28 staat gewoon in de wiki. Wat betreft de bloemenjaarmarkt-lijn heb ik geen idee.
Re: Korte Wiki vragen
Dit soort lijnen staan gewoon op de wiki (ook carnavalsbussen bijvoorbeeld), maar iemand moet er wel aan denken om ze in te voeren. Dat is bij die bloemenlijn blijkbaar niet gebeurd dan.
Re: Korte Wiki vragen
Wat willen we eigenlijk komende december met de noodconcessie Arnhem-Nijmegen/Rijn-Waal op de wiki?
Dient die net als IJssel-Vecht een nieuwe pagina te krijgen?
Of moeten er gewoon zoals bij de meeste andere concessies wat jaartjes bij de looptijd?
En moet die Rijn-Waal gaan heten of zoals de provincie nu gebruikt "Arnhem-Nijmegen/Veluwe Zuid"?
En wat moet er gebeuren met de concessiepagina's van Berkel-Dinkel en Rijn-Waal als die niet meer in de geplande vorm (zoals het lijkt dat staat te gebeuren) doorgaan?
Dient die net als IJssel-Vecht een nieuwe pagina te krijgen?
Of moeten er gewoon zoals bij de meeste andere concessies wat jaartjes bij de looptijd?
En moet die Rijn-Waal gaan heten of zoals de provincie nu gebruikt "Arnhem-Nijmegen/Veluwe Zuid"?
En wat moet er gebeuren met de concessiepagina's van Berkel-Dinkel en Rijn-Waal als die niet meer in de geplande vorm (zoals het lijkt dat staat te gebeuren) doorgaan?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik wilde eigenlijk nog even afwachten om te kijken hoe zich het ontwikkeld in de loop van het jaar. Omdat het gebied verandert lijkt het me goed een aparte pagina aan te maken. Rond oktober wilde ik de nieuwe concessiepagina's maken en de oude verwijderen indien nodig. Mocht je al een beginnetje willen maken dan kan dat natuurlijk, maar scheelt werk als we het nog even openlaten en het in één keer goed doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Over die noodconcessie Veluwe Zuid is inderdaad nog verrassend weinig bekend, volgens mij is 'ie formeel nog niet eens gegund, dus even wachten lijkt me verstandig ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Korte Wiki vragen
Weet niet of dit al gevraagd is maar: wordt er nog iets gedaan met de Greencitytrip lijnen? Ze hebben vaste vertrektijden en aankomsttijden met meerdere stops.
Ik heb geen onderschrift
Re: Korte Wiki vragen
Het staat iedereen vrij om iets aan de Wiki toe te voegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte Wiki vragen
Kan ik op de wiki een nieuwe dienstregeling sjabloon maken of kunnen alleen wikibeheerders dat doen? Eentje voor 20 juni heb ik het nodig. Vanwege de wijziging van HTM lijnen 16 en 17.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Korte Wiki vragen
Als het goed is, is nieuwedrgl1 nu aangepast op 20 juni 2022.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Korte Wiki vragen
Sjablonen kunnen door iedereen aangepast worden.
Re: Korte Wiki vragen
Is het mogelijk/toegestaan om Sjabloon:Verstoring zo aan te passen dat er bij het niet invullen van |tijd= helemaal niets komt te staan, in plaats van "einde dienst"? Ik vind dat dat zinsdeel heel vaak de loop van de zin verpest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte Wiki vragen
Je kunt bij een onbekende einddatum "geldigtot=nader bericht" invullen, dan kan "tijd" worden weggelaten. Als de datum wel bekend is, kan het weglaten nog niet.
Het sjabloon kan ongetwijfeld zo worden aangepast dat dat ook kan, maar de vraag is hoe wenselijk dat is.
Het sjabloon kan ongetwijfeld zo worden aangepast dat dat ook kan, maar de vraag is hoe wenselijk dat is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Wat verpest het überhaupt aan de loop van de zin eigenlijk, ik vindt het wel meevallen.
Wel zou het ook kunnen helpen om "nader bericht" soms door wat anders te kunnen vervangen, kreeg laatst nog een keer iets als "nog onbekende datum, einde dienst" toen ik even niet op zat te letten
Wel zou het ook kunnen helpen om "nader bericht" soms door wat anders te kunnen vervangen, kreeg laatst nog een keer iets als "nog onbekende datum, einde dienst" toen ik even niet op zat te letten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Ik had dus (in eerste instantie) hetzelfde: " t/m onbekend, einde dienst,". Pas toen ik beter keek, zag ik dat alleen bij |geldigtot=nader bericht de tijd weggelaten wordt.
Maar ik vind het stukje ", einde dienst," een hinderlijke onderbreking van de zin. Tenzij er expliciet een eindtijd staat, is het vrij logisch dat het dat is.
Maar ik vind het stukje ", einde dienst," een hinderlijke onderbreking van de zin. Tenzij er expliciet een eindtijd staat, is het vrij logisch dat het dat is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte Wiki vragen
Hoe zijn het veer Rozenburg-Maassluis, driehoeksveer, en Vrevia pontje eigenlijk aan hun lijnnummer gekomen op de wiki? Over een dergelijke nummering kan ik op het internet zelf niet zo 1 2 3 iets vinden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Die stonden lang, zoniet nog steeds, met dat lijnnummer in Google Maps.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik heb even een testje gedaan met afgesplitste lijnen en gecombineerde lijnen:
Graag hoor ik jullie mening.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Dat lijkt me precies wat vooralsnog miste en een uitstekende toevoeging is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Dat ziet er inderdaad goed uit.
Re: Korte Wiki vragen
Ik vraag me alleen af of "Gecombineerd met" wel de lading dekt. Lijn 22 wordt deels vervangen door de lijnen 20 en 21, dus ik zie niet helemaal wat er dan gecombineerd is. (Ja, er is een gecombineerde frequentie, maar dat staat al bij de Dienstregeling.)
Afgesplitst vind ik op zich wel een correcte term.
Ander voorbeeld: bij Lijn 142 Rotterdam Zuidplein - Slikkerveer Dillenburgplein kan ik zeggen dat hij afgesplitst is van Lijn 144 Rotterdam Zuidplein - Ridderkerk Drievliet. Maar wat moet ik dan op de pagina van lijn 144 zetten?
Afgesplitst vind ik op zich wel een correcte term.
Ander voorbeeld: bij Lijn 142 Rotterdam Zuidplein - Slikkerveer Dillenburgplein kan ik zeggen dat hij afgesplitst is van Lijn 144 Rotterdam Zuidplein - Ridderkerk Drievliet. Maar wat moet ik dan op de pagina van lijn 144 zetten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte Wiki vragen
In de bewoording van regenmaker zou je daar dan "gecombineerd met" zetten. Want de oude 144 bestaat uit de nieuwe 144 gecombineerd met de nieuwe 142. Ik weet ook niet zeker of dat de beste term is, maar zit ook even te denken hoe je het anders zou kunnen zeggen. Misschien "afgesplitst naar" of "afgesplitst als" als tegenhanger van "afgesplitst van", maar ik weet niet of ik dat per se duidelijker vind.
Zo bestaat dus ook de oude 22 uit de nieuwe 22 gecombineerd met de nieuwe 20 en de nieuwe 21.
Zo bestaat dus ook de oude 22 uit de nieuwe 22 gecombineerd met de nieuwe 20 en de nieuwe 21.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
"Gecombineerd" heeft natuurlijk precies de tegengestelde betekenis van "afgesplitst", dus in die zin is 't logisch. Maar ik denk dat we de parameters eigenlijk net andersom moeten gebruiken als nu gedaan wordt in het testje van regenmaker.
Lijn 20 en 21 in Utrecht hebben bijvoorbeeld eigenlijk gewoon lijn 22 als voorganger (want ze nemen direct ritten van die lijn over). Lijn 22 zou dan eigenlijk een parameter "afgesplitst naar" i.p.v. "gecombineerd met" moeten hebben. Er zijn immers ritten van 22 afgesplitst naar 20 en 21.
Gecombineerd met is dan wellicht zelfs overbodig, want volgens mij volstaat het als je kunt voorkomen dat huidige lijnen opvolgers hebben. Dat een huidige lijn een andere huidige lijn als voorganger kan hebben is qua navigatie op zich niet zo'n probleem. Of zie ik iets over het hoofd?
Lijn 20 en 21 in Utrecht hebben bijvoorbeeld eigenlijk gewoon lijn 22 als voorganger (want ze nemen direct ritten van die lijn over). Lijn 22 zou dan eigenlijk een parameter "afgesplitst naar" i.p.v. "gecombineerd met" moeten hebben. Er zijn immers ritten van 22 afgesplitst naar 20 en 21.
Gecombineerd met is dan wellicht zelfs overbodig, want volgens mij volstaat het als je kunt voorkomen dat huidige lijnen opvolgers hebben. Dat een huidige lijn een andere huidige lijn als voorganger kan hebben is qua navigatie op zich niet zo'n probleem. Of zie ik iets over het hoofd?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Ik kan me goed vinden in het voorstel van Daniel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten